Jump to content

Recommended Posts

Posted
nie straszył bym że skrzynia jest do wymiany a tym bardziej że to zabrzmiało z ust handlowca, nie wymieniaj rzeczy dobrych tylko uszkodzone i współpracujące bo te stare w dobrym stanie są na pewno lepsze od nowych wiem to z doświadczenia na własnej skórze,
Posted
spuść olej i dobrze obejrzyj po kolei włączaj wszystkie biegi i patrz czy się dobrze zazebiają złap za wałki czy luzu nie mają podejrzyj łożyska jak nie widać to weż na lusterko jeśli rowki na wodzikach wytarte może nie ustalają prawidłowego położenia
Posted
Niby tak . A z drugiej strony jedna z najłatwiejszych skrzyni niesynchronizowanych do nauki. Trochę wprawy i obsługuje się ją na prawdę fajnie. Jeszcze wygodniejsza jest w obsłudze po przerubce dźwigni na środek, jak w zetorze.
Posted
Sąsiad miał tak przerobioną. Skopiował to z ostrówka. Wszystko jest do kupienia. Podstawa do której przykręca się mocowanie z 330 i zakłada ten drążek. Biegi są na odwrót. tak jak w zetorze i lżej to chodziło.
  • 3 years later...
Posted

Witam :)

 

mam problem ze swoim c355 :)

 

czesto kleszcza sie biegi...

 

poprzedni wlasicicel mowil ze ie ma jakis sprezynek w skrzyni...

 

moze ktos podpwoiedziec o co dokladnie chodzi i czy idzie to zrobic samemu bez wiekszej rozbiorki ciagnika ?? 

 

pozdrawiam

Posted

Na skrzyni jest pięć korków. Dwa zewnętrzne są odpowiednio od dźwigni reduktora i dźwigni WOM i ich nie ruszaj jeżeli jest ok. Trzy środkowe są od biegów. Od strony dźwigni WOM (pomijając ten od WOM) pierwszy jest od czwartego i piątego biegu, drugi od drugiego i trzeciego biegu a trzeci od pierwszego i wstecznego. Wymień w nich sprężynki i i trzpienie. Jeżeli to nie pomoże to  czeka Cię wymiana wodzików. Sprężyna kosztuje co najmniej ok 2 zł. Daruj sobie te po 1 zł i przypilnuj aby tej za 1 zł nie sprzedali Ci za 2 zł. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted

Aby się nie kleszczylyly biegi między wodzikami muszą być kuleczki i jeden waleczek , ja u siebie dorabialem ten waleczek a kulki z jakiegoś łożyska dobrałem, a i jeszcze przy wybieraku biegów sprężyna też musi być ok, to znaczy nie wygnieciona ,aby dobrze wypychala ta końcówkę, a poza tym co pisał kolega Grzegorz powyżej .

u mnie się nie blokują zbyt często ale raz na dwa a lata mi się trafi:-( jak z wstecznego chce szybko na 3 przerzucić, ale u mnie do wymiany jest wybierak i cała dźwignia jest luz na frezach.

Posted

dzieki wielkie panowie za odpiwiedzi...

 

a te woziki da rade wymienic bez wiekszej rozbiorki ??

 

mam troche pojecia o mechanice ale skrzyni w tym sprzecie jeszcze nie mialem okazji robic :)

Posted

Nie ma tam większych trudności czy stosowania specjalistycznych narzędzi przy wymianie wodzików. Przy niektórych fragmentach pracy jest przydatna się pomoc drugiej osoby. Cała rozbiórka i montaż są intuicyjne. Jeżeli ja to potrafię zrobić to jeżeli są tacy co tego nie potrafią zrobić to jest ich naprawdę bardzo miało.

Dobrze umyj przed rozbiórką, a podczas rozbiórki zdemontowane części układaj w kolejności ich wymontowania. Miej pod ręką katalog aby nie pominąć jakiejś podkładki. Niektóre wymontowane części warto opatrzyć numerem katalogowym aby nie mieć wątpliwości przy montażu z ich identyfikacją.

Dasz radę!

Pozdrawiam Forumowiczów!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...