wojtek2103 Posted December 13, 2012 Report Posted December 13, 2012 Witam! Na wstecznym biegu cos strzela i zgrzyta i dopiero po popuszczeniu kolków od wodzików przestaje? Jak to naprawic? Quote
muzyk Posted December 13, 2012 Report Posted December 13, 2012 Przede wszystkim zdiąć pokrywe górną i zobaczyć co się dzieje.Pozdrawiam. Quote
Sklep.Mizar.com.pl Posted December 14, 2012 Report Posted December 14, 2012 Dokładnie jak powyżej,po czym opisz co się dzieje,jaki model oraz szereg innych szczegółów. Tylko wtedy będziemy mogli doradzić. Możliwe,że skrzynia jest do wymiany. Quote
grzepaku1 Posted December 15, 2012 Report Posted December 15, 2012 nie straszył bym że skrzynia jest do wymiany a tym bardziej że to zabrzmiało z ust handlowca, nie wymieniaj rzeczy dobrych tylko uszkodzone i współpracujące bo te stare w dobrym stanie są na pewno lepsze od nowych wiem to z doświadczenia na własnej skórze, Quote
wojtek2103 Posted December 15, 2012 Author Report Posted December 15, 2012 zdejmowłem pokrywe i wydawało sie wmiare ok , tylko rowki na wodzikach były wytarte i czy to moze jest powód cz jakies łozysko siada ? Quote
grzepaku1 Posted December 15, 2012 Report Posted December 15, 2012 spuść olej i dobrze obejrzyj po kolei włączaj wszystkie biegi i patrz czy się dobrze zazebiają złap za wałki czy luzu nie mają podejrzyj łożyska jak nie widać to weż na lusterko jeśli rowki na wodzikach wytarte może nie ustalają prawidłowego położenia Quote
muzyk Posted December 15, 2012 Report Posted December 15, 2012 Dobrze obejrzyj synchronizatory poza tym zrób to wszystko co radzi grzepaku 1.Pozdrawiam. Quote
massay1 Posted December 15, 2012 Report Posted December 15, 2012 A gdzie w 60-ce jest synchronizator? To stara niesynchronizowana skrzynia. Biegi załączane są przez przesuwne kola zębate i sprzęgła kłowe. henryk 1 Quote
wojtek2103 Posted December 15, 2012 Author Report Posted December 15, 2012 Narazie. Dzięki zrobie tak jak mówice. Pozdrawiam! Quote
muzyk Posted December 15, 2012 Report Posted December 15, 2012 Zgadza się zapomniałem że jest to przeżytek. Quote
przemek2092 Posted December 17, 2012 Report Posted December 17, 2012 Chociaż chłopaki akurat w 60 synchronizator by sie przydał ;D Quote
massay1 Posted December 17, 2012 Report Posted December 17, 2012 Niby tak . A z drugiej strony jedna z najłatwiejszych skrzyni niesynchronizowanych do nauki. Trochę wprawy i obsługuje się ją na prawdę fajnie. Jeszcze wygodniejsza jest w obsłudze po przerubce dźwigni na środek, jak w zetorze. Quote
przemek2092 Posted December 18, 2012 Report Posted December 18, 2012 Na pewno tak, jest bardziej pod ręką ale szczerze nie widziałem nigdy takiej przeróbki w 60 masz może tak przerobioną dźwignie czy może widziałeś u kogoś taki wynalazek ? Quote
massay1 Posted December 18, 2012 Report Posted December 18, 2012 Sąsiad miał tak przerobioną. Skopiował to z ostrówka. Wszystko jest do kupienia. Podstawa do której przykręca się mocowanie z 330 i zakłada ten drążek. Biegi są na odwrót. tak jak w zetorze i lżej to chodziło. Quote
przemek2092 Posted December 19, 2012 Report Posted December 19, 2012 Trzeba przyznać bardzo ciekawy pomysł ;D może sam zastanowię sie nad takim rozwiązaniem bo na pewno jest to duże wygodniejsze Quote
massay1 Posted December 19, 2012 Report Posted December 19, 2012 Tutaj masz dźwignie i wspornik. Do niego jeszcze trzeba dokupić mocowanie drążka z 330. Quote
xspeed99 Posted October 1, 2016 Report Posted October 1, 2016 Witam mam problem ze swoim c355 czesto kleszcza sie biegi... poprzedni wlasicicel mowil ze ie ma jakis sprezynek w skrzyni... moze ktos podpwoiedziec o co dokladnie chodzi i czy idzie to zrobic samemu bez wiekszej rozbiorki ciagnika ?? pozdrawiam Quote
DuzyGrzegorz Posted October 1, 2016 Report Posted October 1, 2016 Na skrzyni jest pięć korków. Dwa zewnętrzne są odpowiednio od dźwigni reduktora i dźwigni WOM i ich nie ruszaj jeżeli jest ok. Trzy środkowe są od biegów. Od strony dźwigni WOM (pomijając ten od WOM) pierwszy jest od czwartego i piątego biegu, drugi od drugiego i trzeciego biegu a trzeci od pierwszego i wstecznego. Wymień w nich sprężynki i i trzpienie. Jeżeli to nie pomoże to czeka Cię wymiana wodzików. Sprężyna kosztuje co najmniej ok 2 zł. Daruj sobie te po 1 zł i przypilnuj aby tej za 1 zł nie sprzedali Ci za 2 zł. Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
Robert ;-) Posted October 1, 2016 Report Posted October 1, 2016 Aby się nie kleszczylyly biegi między wodzikami muszą być kuleczki i jeden waleczek , ja u siebie dorabialem ten waleczek a kulki z jakiegoś łożyska dobrałem, a i jeszcze przy wybieraku biegów sprężyna też musi być ok, to znaczy nie wygnieciona ,aby dobrze wypychala ta końcówkę, a poza tym co pisał kolega Grzegorz powyżej .u mnie się nie blokują zbyt często ale raz na dwa a lata mi się trafi:-( jak z wstecznego chce szybko na 3 przerzucić, ale u mnie do wymiany jest wybierak i cała dźwignia jest luz na frezach. Quote
xspeed99 Posted October 1, 2016 Report Posted October 1, 2016 dzieki wielkie panowie za odpiwiedzi... a te woziki da rade wymienic bez wiekszej rozbiorki ?? mam troche pojecia o mechanice ale skrzyni w tym sprzecie jeszcze nie mialem okazji robic Quote
DuzyGrzegorz Posted October 2, 2016 Report Posted October 2, 2016 Nie ma tam większych trudności czy stosowania specjalistycznych narzędzi przy wymianie wodzików. Przy niektórych fragmentach pracy jest przydatna się pomoc drugiej osoby. Cała rozbiórka i montaż są intuicyjne. Jeżeli ja to potrafię zrobić to jeżeli są tacy co tego nie potrafią zrobić to jest ich naprawdę bardzo miało.Dobrze umyj przed rozbiórką, a podczas rozbiórki zdemontowane części układaj w kolejności ich wymontowania. Miej pod ręką katalog aby nie pominąć jakiejś podkładki. Niektóre wymontowane części warto opatrzyć numerem katalogowym aby nie mieć wątpliwości przy montażu z ich identyfikacją.Dasz radę!Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.