kamil28 Posted January 9, 2013 Report Posted January 9, 2013 Witam ! jak w temacie Budżet - 70 tyś brutto (umowa sprzedaży) Netto około 56-57 Wymagania : 1. Przede wszystkim zero elektroniki automatyki w skrzyni biegów i innych niezrozumiałych prostemu podwórkowemu mechanikowi historii. 2.Skrzynia biegów szybka bo 60% pracy będzie w transporcie. 3. Koniecznie z turem i podnośnikiem do palet lub instalacja do tych osprzętów. 4. Renault , New Holland , z góry odpadają. Opis mojej pracy: Będe pracował maszynką przy przewozie koparek niskopodwoziówką oraz transportował przyczepą różnego rodzaju materiały na budowę. Koparki łączna masa : 18TPrzyczepa Hl 8T + materiał (zalezy jak wyjdzie)Niskopodwoziówka masa okolo 5-6 T Oceniam że w najgorszym przypadku ciagnik bedzie miał za sobą około 24 T Przeważnie będzie to około 14-17 T Proszę o polecenie marki jak nie najprostszej ale też nie wybajerowanej coś umiarkowanego BEZ KOMPUTERA,STEROWNIKOW I SKAPLIKOWANEJ ELEKTRONIKI. Dziękuje ;-) Quote
Miki Posted January 9, 2013 Report Posted January 9, 2013 Hohoho to masz wymagania :-\. W tej cenie raczej nic nie znajdziesz o wystarczjącej mocy :-\. Dobrym wyborem był by np. JCB Fastrack ale to nie za 70tys.. Nie mam pojęcia może ktoś coś innego poradzi ;-). Quote
kamil28 Posted January 9, 2013 Author Report Posted January 9, 2013 a czy 120 konny ciagnik sobie z tym nie poradzi ??? Quote
kubusjettaII Posted January 9, 2013 Report Posted January 9, 2013 Miki a może jakiś fendt z serii 600 lsa, by koledze podpowiedzieć. nie za wiele bajerów jak nie będzie ehr, przeważnie wiele wyjść hydro, pneumaty na przyczepy no i przy takim tonażu pół biegi by się znalazły. Quote
kamil28 Posted January 10, 2013 Author Report Posted January 10, 2013 jpj-maszyny.otomoto.pl/john-deere-7600-4x4-140km-A195862.html Prosze o opinie na temat tej maszyny 140 koni mysle ze w zupelnosci wystarczy a 78 tyś brutto po negocjacjach zmiesci sie po odliczeniu vat w 70 tyś jako całość i ma TUZ Quote
Miki Posted January 10, 2013 Report Posted January 10, 2013 Nawet możliwy ten ciągniczek ;-). Tylko że posiada EHR (elektronika która zależnie od marki i modelu psuje się często albo prawie wcale) i będziesz musiał dokupić TUR'a (bo chciałeś żeby ciągnik obowiązkowo go posiadał) nowy 3-sekcynjy do tego ciągnika to koszt ok. 20tys. złotych. Quote
kubusjettaII Posted January 10, 2013 Report Posted January 10, 2013 tak jak pisze Miki, ma ehr i TUZ to nie TUR poza tym nie wiem jak przy JD ze spalaniem ale opinie są różne. Quote
kamil28 Posted January 10, 2013 Author Report Posted January 10, 2013 Słuchajcie podpowiadaja mi rozni kierowcy ciagnikow wożący piasek , zwir inne... ze maja zetory po 105 koni 6 cyl. i woza za sobą po 15-20 ton bez zadnego problemu. Gorzej jesli przyjdzie przejechac przez cos namoknietego swiezo usypanego lub w totalnym blocie w polu z taka przyczepą. Powiedzcie mi czy majac za soba okolo 14-18 ton ciagniczek 80-100 koni na niskopodwoziu da sobie z tym rade z napedem 4x4 Prosze wziasc pod uwage to ze koparke mam na podwoziowce wiec wyciagnac sie nie bedzie problemu ;DD Quote
Miki Posted January 10, 2013 Report Posted January 10, 2013 Na ulicy bez znacznych górek taki ciągnik da rade ale gdy przyjdzie mu sie zmierzyc z grząskim terenem to moze byc problem. Quote
kubusjettaII Posted January 10, 2013 Report Posted January 10, 2013 wiesz sam że sytuacji na polu i na drodze może być sporo i to różnych. nie jesteś w stanie wszystkiego przewidzieć. kolega mój zajmuje się podobnymi pracami koparkami, kostką brukową itp. miał lambo ale nie pamiętam modelu w każdym bądź razie nie duże i całkiem nieźle sobie radził. Quote
muzyk Posted January 10, 2013 Report Posted January 10, 2013 Myślę że ten Dżondir będzie dla Ciebie dobry a Zetor 12145 ma 115 koni prosta konstrukcja uciąg b.dobry.Zużycie paliwa zależy od nogi i wykorzystaniu skrzyni biegow.Pozdrawiam. Quote
kamil28 Posted January 11, 2013 Author Report Posted January 11, 2013 Decyzja podjęta Wybór to : 1. otomoto.pl/zts-zetor-18345-A255408.html - zetor 183452. allegro.pl/zetor-zts-16245-super-okazja-i2934603700.html - Zetor ZTS 16245 Panowie i Panie ;D Bardzo proszę o opinie i pomoc dlaczego ten a nie tamten i jak bardzo roznia się od siebie Prosze pomozcie wybrac pomiędzy tymi dwoma oczywiscie poszukam takie z tuzem lub turem Quote
muzyk Posted January 11, 2013 Report Posted January 11, 2013 Myśle że ten Zetor-18345 jest mocniejszy i ogłoszenie zwięzłe.Natomiast przy 16245 facet za bardzo słodzi.Cieszę się żewybrałeś Zetora życzę bezawaryjnej pracy.Pozdrawiam. Quote
Mikruss Posted January 13, 2013 Report Posted January 13, 2013 Te zetory w połowie nie zrobią tego co ten johny 140 ps Primo skrzynia biegów o źle dobranych przełozeniachdwa rozłożenie masytrzy komfort szczególnie ze ciągnik bedzie smigał po drogachMasz wymagania spore a chcesz najprostszy ciagnik to tak jak chciałbyś super auto a kupił poloneza (ciągnik 10 letni a konstrukcja sprzed 40 lat)A opis tego 16245 dobry - podnośnik po regeneracji i dźwiga 3 tony dobre a udźwig wg katalogu to coś powyżej 5 ton, tylko jakby go tak wykorzystał to po sezonie podnośnik do wymiany. Quote
Grzegorz1994 Posted January 17, 2013 Report Posted January 17, 2013 Zetor 12145 z szybką skrzynią biebów i duże koła 20 leci ok 50 kmzetor 18345 ma słabą skrzynie biegów i droga w naprawie ok 20 tys odradzam bo znam kogoś kto to miał skrzynie robił 2 razy i na końcu sie wkurzył i go spaliłodradzam go kupić Gratuluje pomyślunku! Dostajesz 20% za przeklinanie! Quote
VoYtek8 Posted January 17, 2013 Report Posted January 17, 2013 Zetor 16245 będzie dobry do takiej pracy, prosta konstrukcja w miarę dobra cena niskie spalanie. JD jest drogi i spalanie raczej spore, części bardzo drogie, ja wybrałbym jakiegoś Zetorka niekoniecznie 16245 ,ale może 18345 Quote
grzepaku1 Posted January 17, 2013 Report Posted January 17, 2013 moim zdaniem ten ciągnik ci się nie nadaje a tym bardziej do transportu skrzynia wolna silnik duży po prostu pożeracz paliwa jeśli byś miał szybszą przy tej mocy to ok ciągnik nie skrętny bym ci polecił inny lecz ty go nie chcesz miałem ursusa 1614 lecz go sprzedałem a to prawie to samo co ten zetor może jakość lepsza w tym zetorze kupiłem renault155 54 TZ z kabiną amortyzowaną bez elektroniki 145 koni chociaż ursus niby miał większą moc nie zrobi tego co ten renault a i spalanie dużo niższe jest w nim silnik MWM (fendt) w tym zetorze to nawet jest problem biegi przełączać (jeśli jest tak samo jak w ursusie) jadąc 1 szosową chcąc cofnąć musisz puścić kierownicę i lewą ręką przełączyć reduktor do tyłu a prawą zmienić bieg na 3 jeśli nie przełączysz biegu to będziesz cofał lecz bardzo wolno ale to twoje pieniążki i twoja decyzja Pozdrawiam Quote
Mikruss Posted January 17, 2013 Report Posted January 17, 2013 Grzegorz 50 km Zetorem??dobre hehefakt były wersje z bardzo szybką skrzynią ale to było ok 42 km/h, i dziękuję bardzo za prowadzenie tego ciągnika przy tej prędkości, po prostu nie jest do tego przystosowany (jeździłem trochę takim), spalanie w zetorze 16 czy 18 powala przy duzym obciążeniu ze nawet JD wymięka ado tego brak synchronizowanej skrzyni (w nowszych była ale 3 biegowa co już w ogóle jest paranoją), półbiegi niby ma ale żadko kiedy działaja bo kazdy wzmacniacz prawie zaspawany. Jakby nie patrzeć ja mając 20 tyś na ciągnik nawet nie patrzyłem w strone zetora czy ursusa a za kwotę 70 tyś zł to jakis czas temu poszeł fendt w mojej okolicy 312 jak dobrze pamiętam z 98 chyba roku albo i młodszy na resorowanej osi w super stanie, gdzie w jego miejsce to nawet 5 zetorów bym nie chciał Quote
izydor6280 Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 @grzepaku1 po tym co napisales wnioskuje ze masz renie z konca produkcji, lata 96-99,i masz racje co do niego, spalanie niskie, malo awaryjny i komfort, szczegolnie w TZ, nieporownywalny nawet do nowszych zetorow, o ursusach nie wsopminajac, a co dopiero do 30 letnich konstrukcjidla mnie argument, ze czesci tanie i latwo dostepne jkest smieszny, zawsze polecajac ursusa, zetora czy bizona tak piszecie, oczywiscie czesci sa tanie, ale ich jakosc jest taka jak cena-niska, co za tym idzie w zachodnim ciagniku remont silnika robi sie co 15-20 tys godzin, a w ursusie co 7-10tys. mth, a dostep do czesci, chyba zyjemy w XXI wieku, wiekszosc ma w domu komputer i internet, sklepow z czesciami tez nie brakuje, ja bym polecil renault, w tej cenie naprawde ciagnik piekny i mlody, no ale autor z niewiadomych przyczyn nie uwaza tej markinie moj cyrk, nie moje malpy ,niebede sie wtracal, ale jak dla mnie kupno zetora czy ursusa w dzisiejszych czasach to glupota Quote
kubusjettaII Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 "ale jak dla mnie kupno zetora czy ursusa w dzisiejszych czasach to glupota" zgodzę się z tym TYLKO w przypadku większych i mocniejszych wersji, bo do małego lub średniego gospodarstwa zamiast popularnej i leciwej 60-tki nie widzę nic lepszego jak zetor. np 6211,7211 albo wersje ..45 Quote
Mikruss Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 Przyjedz do mnie i wsadze cie na fergusona 675 jeżdziłem od dziecka na nowych zetorach przez 20 lat (w domu były dwa nowiutkie 7211, dzisaj brat ma jednego już), na swoim teraz mam masseya i nie zamieniłbym sie w życiu na zetora;) Quote
kubusjettaII Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 każdy wyraża swoją opinię, jeden woli córkę drugi teściową. Quote
Mikruss Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 Zetor jest w małych ciągnikach w miare dobry nie neguję tego ale niestety cena wg mnie jest dość przesadzona bo w tej samej można kupić zachodni ciągnik lepiej wyposażony itp, przykładowo Zetor 7245 czy 7745 z lat ok 88-92 kosztuje nawet ponad 40 tyś zł, gdzie w tej cenie mozna kupić spokojnie same exploler, Massey seri 30xx, Fendt, i tak dalej.A części do Zetora oryginalne niech mi nikt nie mówi ze są tanie, fakt można kupic "nasze" Polskie ale np pompa wodna naszych rzemieślników jest tańsza o ok 50 zł od czeskiej a nawet dziury na śruby sa źle odlane... a przy częściach skrzyni biegów naprawdę potrafią koszty iść w tysiące Quote
muzyk Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 Mam dużego Zetora i bardzo go sobie chwalę ale każdy z was ma rację z swoiego punktu widzenia i doświadczenia.Cieszę się że jest tak rzeczowa dyskusja a kolega będzie miał w miarę wyrobioną opinie i sprecyzowany obraz zakupu tego ciągnika.Życzę udanego zakupu.Pozdrawiam. Quote
grzepaku1 Posted January 18, 2013 Report Posted January 18, 2013 ja też mam renault 155 54 tz z roku 97 jako ciągnik główny i john deere 6210 jako pomocniczy lecz john deere w pracy jest cichszy i wygodniejszy ale jako ciągnik główny bym go nie nie chciał ze względu na spalanie i w razie usterki wizyty serwisu bo samemu niewiele się da tu zrobić w john deere mam 4 półbiegi bez sprzęgła a renault ma jeden półbieg ze sprzęgłem którego podczas pracy w moich warunkach nie potrzeba zmieniać bo ta moc w tym ciągniku wystarcza by podjechać pod nie małą górę w pługu który ma szerokość 180 cm ale to zalezy też od zasobności portfela jeśli najważniejszy jest komfort to ze znanych mi osobiście ciągników john deere a jeśli najważniejsza jest ekonomika to renault z silnkiem MWM a o części to się nie martw bo są dostępne używane za nie duże pieniądze napewno droższe jak do ursusa nowe ale i jakość też jest inna i mniej awarii i w renaulcie 155 54 nie ma problemu z uruchamianiem podczas dużych mrozów bo oprócz świecy płomieniowej ma na pompie wtryskowej rzędowej coś takiego nie wiem dokładnie jak to nazwać ale ma taka cewkę jeśli wciśniemy przycisk start na pulpicie to zapala prawie jak latem od kopa bez podgrzewania napewno sa inne dobre ciągniki lecz ich nie znam i ci nie polecam wybór należy do ciebie Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.