Mars9 Posted January 12, 2013 Report Posted January 12, 2013 Witam wszystkich Dzisiaj wątek, czym zasiać ośmio-letni ugór ? Ziemia klasy IV, ale sporo odpoczywała zaznaczam, że chemii nie zastosuję jestem jej zdecydowanym przeciwnikiem. W innym wątku ten temat się tylko pojawił i nie został podjęty. Chciałbym obsiać rzepakiem w pierwszym roku ? Co poradzicie ? Jakie są szanse na dobre plony rzepaku ? Od czego one zależą ? Quote
DuzyGrzegorz Posted January 12, 2013 Report Posted January 12, 2013 Wczesna wiosna, jak tylko się da wejść orka i zaraz ciężka brona koniecznie zgodnie z kierunkiem orki. Następnie standardowy zespół uprawek przedsiewnych. Jednak z chwastami możesz mieć problem, zwłaszcza z perzem o ile występuje. Jak nie będzie chwastów zbiór powinien być. Quote
Mars9 Posted January 12, 2013 Author Report Posted January 12, 2013 Ktoś się wypowiadał, że najpierw pługiem zaorać, a potem dwa razy bronami przejechać. Kiedy jest czas, żeby dało się wejść z orką ? Jak poznać, że to już ? Quote
DuzyGrzegorz Posted January 12, 2013 Report Posted January 12, 2013 Jak ziemia puści i nie ugrzęźniesz to zaorz. Jak masz lżejsze brony to dwa razy, ciężkie, co najmniej 2 kg/ząb wystarczy raz. Takie ugory trudno zaorać jesienią. Dopiero po przemarznięciu dobrze się orze. Talerzówka też nic nie daje bo po pierwsze sprzyja rozprzestrzenianiu się perzu, a ponadto jeszcze utrudnia przyoranie. Najlepszym terminem do zaorania takiego ugoru jest bardzo późna jesień w czasie odwilży po pierwszych mrozach, ale teraz to jest zbyt późno. Zwróć uwagę na ten perz przy orce, jak będzie go sporo to rzepak raczej nie wyjdzie bez herbicydów. Gdy nie stosujesz herbicydów to ze trzy razy gorczyca na przyoranie i rzepak ozimy pod koniec sierpnia. Tutaj rok tracisz, ale gleba uprawiona i odchwaszczona jak należy. Zobaczymy co inni doradzą. Sam jestem ciekaw. Quote
Mars9 Posted January 12, 2013 Author Report Posted January 12, 2013 Dzięki za tą radę - podbudowała mnie Najpierw zaorać pługiem- ok Później brony, ale ... Czy możesz mi pokazać na jakimś zdjęciu, jak wygląda taka brona o jakiej mówisz, a która będzie nadawała się dla mnie najlepiej ? Quote
DuzyGrzegorz Posted January 12, 2013 Report Posted January 12, 2013 Tutaj masz takie brony, choć dla Ciebie będą chyba zbyt ciężkie. Z opisu wynika, że pola ważą 90 kg co przy 20 zębach daje 4,5 kg/ząb. youtube.com/watch?v=mfYKKzw7-ioJa mam pola 40 kg, mogłyby być trochę cięższe, ale nie więcej niż 50 kg bo gleby mam lekkie IV-VI klasy. Myślę, że te 50 kg wystarczą dla Ciebie w zupełności. Są w sprzedaży same pola. W trzech takich polach mój MF-255 ma co robić, ale nigdy nie jadę dwa razy (za wyjątkiem gdzieś od granicy lub gdy chcę zniwelować bruzdę), a śladów ciągnika po zabronowaniu nie widać. Więcej niż 3x50 kg pewnie w niektórych przypadkach by nie pociągnął mój ciągnik. Teraz są oznaczenia bron pochodzące od śrub mocujących zęby (10, 12, 14, 16, 18, 20), ale nie potrafię Ci przełożyć tych oznaczeń na masę jednego pola brony. Quote
Mars9 Posted January 12, 2013 Author Report Posted January 12, 2013 A do 360-tki, to jaką bronę kupić ? Ile powinna mieć pól, żebym nie zajechał maszyny, a efekty były najlepsze ?a np taka ? allegro.pl/brony-ciezkie-3-polowe-i2926284408.htmlalbo to : otomoto.pl/brona-kompletna-5-polowa-nowa-A4353.html Quote
DuzyGrzegorz Posted January 12, 2013 Report Posted January 12, 2013 Raczej coś takiego - allegro.pl/pole-brony-sekcja-bron-polowych-zeby-16-i2876951523.html lub komplet takich z ramą.16 to 48 kg14 to 25 kg20 to 57 kgU poszczególnych producentów pewnie mogą się różnić. C-360 spokojnie da radę w 3x48 kg. Quote
Mars9 Posted January 12, 2013 Author Report Posted January 12, 2013 Na którym biegu orać pługiem dwu skibowym, a na którym biegu bronować 3 x 48 kg ?A co o tym myślicie ?Przyznam, że jestem w szoku Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.