Gucio Posted January 25, 2013 Report Posted January 25, 2013 Witam nie wiem czy ktos juz o tym wspomniał bo nie czytalem wszystkich odpowiedzi ale mam w użytkowaniu takie cudo o jakim mowa i np u mnie zauważyłem ze podczas duzego obciazenia np z pelna przyczepa naped kol jest przemienny czyli ze raz jedno kolo zrobi obrot a nastepnie drugie kolo robi obrot i tak naprzemian dpiero po zalaczeniu blokady oby dwa kola kreca sie jednoczesnie nie wiem czym dokladnie to jest spowodowane ale w wielu przypadkach bez problemu wyjechalem a poza tym w wyscigach z sasiadem 60-tką wygrywalem;) maszynka niesamowita polecam;) pozdro wam;) Quote
Miki Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 W każdym ciągniku i innym pojeździe posiadającym napęd na oś, która ma dwa koła tak jest (mechanizm różnicowy). Gdyby nie on to podczas skrętu wszyatko by się rozeciało (min. mógłbyś ukręcić ośke i na pewno nie posłużył by to skrzyni biegów). Quote
grzepaku1 Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 gucio wygrywałeś z sąsiadem bo twój ciągnik jest szybszy na półosi masz 12 zębów a 60 ma 11 i przez to jest wolniejsza Quote
massay1 Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Z tą prędkością nie przesadzajcie. Różnica nie wielka 60-ka 3P jest szybsza. Quote
grzepaku1 Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 mnie się wydaje że 360 3p nie jest szybsza od 60 bo to wszystko to samo tylko może być poprzez wyższe obroty na silniku Quote
massay1 Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Jest szybsza sprawdzone na drodze. Mimo wolniejszych zwolnic ma większe obroty silnika nawet trzymając się książkowych danych. Moja 4011 przegrała z 3p chociaż kręciła ponad 2500. Tak samo w bajki można powiedzenia typu super do transportu, dużo szybsza itp. 4011 od zwykłej jest szybsze ledwo kilkaset metrów na godzinę. Więc ścigając się przez godzinę a to już kupa jazdy czasowo szybszy ciągnik nawet za zakrętem nie zniknie. Jeździłem 40-ką bardzo dużo po węgiel do kopalni oddalonej ponad 40 kilometrów za czasów kiedy transport ciągnikiem był wszechobecny. Za nie jednym ciągnikiem się jechało. Jakaś szałowa prędkość 40-ki i z tego tytułu lepsza predyspozycja do transportu mocno naciągnięta. Quote
VoYtek8 Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Co za róznica czy szybsza 60 albo 4011 czy może 3p, nawet jeśli jeden ciągnik jest szybszy a drugi wolniejszy to tylko o parę m/h więc to żadnej różnicy nie robi. Jak masz teraz te nowe ciągniki to one jadą 2x szybciej niż te Ursusy i to jest spora różnica, a pomiędzy tymi ciągnikami które wymienialiście to najwyżej kilkadziesiąt metrów na godzinę. Quote
kubusjettaII Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 jak w temacie porównujemy DWA traktory. oprócz kilku szczegółów wymienionych powyżej większej różnicy między nimi nie ma, a czy on jedzie szybciej czy wolniej wpływa na to wiele czynników. Quote
massay1 Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Dokładnie. Różnica jest w granicach 300 m na godzinę. Za mało żeby mogło to mieć jakiekolwiek znaczenie. Quote
Miki Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Panowie wydaje mi się, że temat różnicy prędkości między obydwoma ciągnikami został wyczerpany, aż zanadto. ;-) Quote
kubusjettaII Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 zastanawiam się czy jest jeszcze w ogóle coś do napisania w tym temacie. może ktoś ma jakieś ciekawe modernizacje wykonane własnoręcznie w takich traktorach? Quote
massay1 Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Modernizacji jest masa tyle że istotnych mających wpływ na pracę dosłownie kilka. Modernizacja czy ulepszenie. Trudno powiedzieć. Na pewno najpopularniejsza i najbardziej praktyczna jest założenie wspomagania. Inne ciekawe to dźwignia ręczna do blokady dyferencjału. Miałem tak zrobione w 4011. Zaadoptowałem wajchę z ręcznego hamulca tyle że zapadkę wyrzuciłem. Polecam wpływ na pracę porównywalny do wspomagania. Masa ludzi uszczelnia stare kabiny lub wymienia na nowsze, wymienia dyferencjał zetorowski, zakłada dodatkowe oświetlenie co też poprawia komfort pracy pod warunkiem że ciągnik pracuje w nocy. W okolicy poobwieszali młode łebki halogenami bo ładnie wygląda. Wymiana prądnicy na alternator, dwóch aku 6V na jeden 12V.Nie wiem może coś jeszcze wyczarujecie. Ciekawi mnie czemu nie ma żadnej konkretnej modernizacji podnośnika. Nie mam tu na myśli obładowanie go elektroniką jak to gdzieś na filmie było tylko poprawienie trwałości, precyzji lub coś w tym stylu. gdy miałem 4011 miałem plan przerobić hydraulikę całkowicie. No ale... nie zdążyłem. Quote
domino5654321 Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Mars9 zakładanie turbo do c-360 jest niewarte szkoda kasy.Ponieważ c-360 ma mało spalin do popychania turbiny.Turbina musi mieć dużą ilość spalin aby zasilić ciągnik dodatkową mocą.Sam widziałem te filmy z Youtuba z turbo przy c-360 no wypowiadali się chłopacy że niby coś tam im dodało.Ale raczej moim zdaniem nic im nie dało tylko to ze ma turbo (szpan) taki.A pozatym 60tki są wolnossące tak że niemożliwe aby jakąś moc uzyskali.Jeszcze gorzej bo morze zamulić silnik zamiast dodać mu mocy.Przy turbo musi być inna dawka paliwa przede wszystkim pompa z regulatorem paliwa inne końcówki wtrysków inny dolot powietrza inny filtr powietrza smarowanie turbo.Naprawde wiele czynników potrzeba aby turbo dobrze działało i dawało moc.Koszt tego wszystkiego jest duży i nieopłacalny,szkoda zachodu.To lepiej kupić ciągnik w którym turbo zostało seryjnie założone i rezultat natychmiastowy.Ja w swojej 914 niemiałem turbo ale założyłem ponieważ jest to mój koń pociągowy i brakowało mi mocy więc załozyłem turbo ale silnik wolnossący i niebyło aż takiego efektu jaki chciałem więc musiałem założyć intercooler aby schłodzić powietrze dalej zmiana filtra powietrznego,po zastosowaniu tego moc się zwiększyła i ciągnik jest bardzo żwawy tzn ma reakcję szybką na muśnięcie gazu.Tak samo jak w polu moc czuć od samego początku a nie tak jak wcześniej ze dopiero jak dałeś mu super dawke to dopiero reakcja. Tak samo w 60tce moc dopiero jest jak dasz mu dużo paliwa to wtedy jest moc ale tu nie oto chodzi zeby wywalać kase na paliwo zeby mieć moc.Moc ma być ale małym kosztem paliwa więc dlatego zastosowałem turbo aby moc była od zaraz niedawając duzo gazu.Ale tak jak pisałem samo turbo nieda moc od razu musi być intercooler który schodzi powietrze i wtedy jest moc od startu ponieważ skład mieszanki sie zmienił niema 2 tlenów w jednym tlenku tylko 3 tleny w jednym tlenku.I dlatego jest lepsza moc.Pozdrawiam Quote
massay1 Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Matko człowieku co ty wypisujesz? Jedyne z czym się zgodzę to że samo turbo to nie wszystko. Ale... założenie turbiny tylko po to żeby usunąć podciśnienie jakie jest w kanale dolotowym powietrza już poprawia kulturę pracy silnika. A czemu sama turbina nie przynosi takiego efektu jak by się chciało a skraca się żywotność silnika? Bo silniku uturbione maja obniżony stopień sprężania. Po prostu tłoki z większą komorą spalanie i to też nie wszystkie. Ursusy większej serii maja takie same komory spalania bez względu na doładowanie. Zetory już nie tak samo mtz. Właściwy stopień osiąga dopiero po zapaleniu silnika i to tylko na obrotach na których efektywnie turbo dobija powietrze. Ze spalinami to też jakieś bajki piszesz. jak za mało? To inne silniki w jaki sposób generują więcej? Quote
muzyk Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Domino ma zupełno rację adodam jeszcze że głowica też przy turbo ma trochę zmieniońą budowę.Radzę poczytać trochę o silnikach z turbo.Pozdrawiam. Quote
massay1 Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Rację ma tylko w kilku sprawach. A co w zetorach zmienili w głowicy? Nic. W ursusach ciężkiej serii też nic. W pronarach i mtz-tach... też nic. Nie ma nawet jet-oil do chłodzenia tłoków w niektórych. Głowice są często różne w silnikach z pośrednim wtryskiem. W silnikach z bezpośrednim występujących jako wolno ssące i doładowane najczęstsza różnica górnej części silnika to komora sprężania, wstawka stalowa w tłoki pierwszego pierścienia a czasem rozmiar zaworów. W większości spraw co napisał nie ma racji. Zgadzam się co do jednego sama turbina to nie wszystko przy przeróbce a sam silnik 60-ki nie specjalnie się do tego nadaje ale tylko i wyłącznie z racji niezbyt mocnej konstrukcji jak silnika tak reszty ciągnika. Quote
muzyk Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Massay każdy ma prawo do swojej racji na tym polega demokracja isiła tego forum.Pozdrawiam. Quote
massay1 Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Dokładnie. Ale uświadamianie to nie przestępstwo. Quote
muzyk Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 A cz y Masz pewność swoich racji?. Quote
massay1 Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Pewnie. Poczytaj, przeglądnij katalogi, szczególnie starszych maszyn. Tam silnik występował w obu wersjach wiele się nie różniąc. Dzisiaj jest na to inne spojrzenie. Wprowadza się zmiany we wszystkim co może poprawić kulturę, podnieść moc czy trwałość. Ale w starych dziadkach nie było tego aż tak dużo chociaż więcej niż tylko montaż turbiny.Przerabiał silnik 914. Tam nawet stopnia sprężania nie zmienili. Faktem jest że uturbiony trochę słabo ciągnie na wolnych obrotach założenie kulera mogło pomóc. Quote
muzyk Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Wiesz co MASSAY blok silnika jest bez zmian a górna jednak ma pewne zmiany.Sprężania nie ma potrzeby zmieniać bo jeśli się nie mylę doładowanie polega na dostarczeniu powietrza pod ciśnieniem w określonym czasie do komory spalania itd...itd... za dużo pisania.Pozdrawiam. Quote
massay1 Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 W jednych silnikach obniżali stopień sprężania w innych nie. Możliwe że ma na to wpływ ciśnienie doładowania. Stopień sprężania w dieslu nie może przekroczyć jakiejś tam wartości dla tego powiększano komorę sprężania by na większych obrotach gdy silnik jest doładowywany nie przekroczyło tej wartości. W silnikach belarusa na pewno i zetora małej serii zdaje się ale tego nie jestem pewny jest zmieniony, zmniejszony stopień sprężania. Co do góry to zależy od lat produkcji. W dawniejszych czasach nie wiele zmieniali. Sugerując się np. ursusem 934 i 1034 dosłownie prawie wszystko jest takie same. Zmienili wtryskiwacze i na pewno regulację pompy wtryskowej bo w obu są takie same. Ale są silniki które mimo ze występują w obu wersjach różnią się już sporo i to jak detale tak i blok silnika. Posiada dodatkowe kanału olejowe na jet-oil, czy wzmocnienia inna głowica nawet pompa wody. Fajny temat ale trzeba się zagłębić i dużo szukać. Quote
muzyk Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Masz rację itak doszliśmy do wspólnego pkt. widzenia a morze innni userzy będą mieli jakieś ciekawostki w tym temacie.Pozdrawiam. Quote
VoYtek8 Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 Modernizacji jest masa tyle że istotnych mających wpływ na pracę dosłownie kilka. Modernizacja czy ulepszenie. Trudno powiedzieć. Na pewno najpopularniejsza i najbardziej praktyczna jest założenie wspomagania. Inne ciekawe to dźwignia ręczna do blokady dyferencjału. Miałem tak zrobione w 4011. Zaadoptowałem wajchę z ręcznego hamulca tyle że zapadkę wyrzuciłem. Polecam wpływ na pracę porównywalny do wspomagania. Masa ludzi uszczelnia stare kabiny lub wymienia na nowsze' date=' wymienia dyferencjał zetorowski, zakłada dodatkowe oświetlenie co też poprawia komfort pracy pod warunkiem że ciągnik pracuje w nocy. W okolicy poobwieszali młode łebki halogenami bo ładnie wygląda. Wymiana prądnicy na alternator, dwóch aku 6V na jeden 12V.Nie wiem może coś jeszcze wyczarujecie. Ciekawi mnie czemu nie ma żadnej konkretnej modernizacji podnośnika. Nie mam tu na myśli obładowanie go elektroniką jak to gdzieś na filmie było tylko poprawienie trwałości, precyzji lub coś w tym stylu. gdy miałem 4011 miałem plan przerobić hydraulikę całkowicie. No ale... nie zdążyłem. [/quote'] Z wymianą prądnicy na alternator się zgodzę to dobra przeróbka, ale po co wymieniać akumulatory z dwóch na jednego? Nie widzę żądnego sensu w tym. Quote
massay1 Posted January 27, 2013 Report Posted January 27, 2013 No ja też ale zamieniają. Może z myślą że będzie taniej jeden kupić. Nie wiem. Miałem 4011 i 330 i zawsze zakładałem dwa 6V. A może temu żeby jeden aku upakować pod maską pod filtrem powietrza? Nie mam pojęcia. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.