Skocz do zawartości


Zdjęcie

Różnica między Ursusem C-4011 , a C-360


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
129 odpowiedzi w tym temacie

#61 kubusjettaII

kubusjettaII

    moderator forum

  • Super Moderator
  • 1627 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 09:10

zastanawiam się czy jest jeszcze w ogóle coś do napisania w tym temacie. może ktoś ma jakieś ciekawe modernizacje wykonane własnoręcznie w takich traktorach?
  • 0

#62 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 10:27

Modernizacji jest masa tyle że istotnych mających wpływ na pracę dosłownie kilka. Modernizacja czy ulepszenie. Trudno powiedzieć. Na pewno najpopularniejsza i najbardziej praktyczna jest założenie wspomagania. Inne ciekawe to dźwignia ręczna do blokady dyferencjału. Miałem tak zrobione w 4011. Zaadoptowałem wajchę z ręcznego hamulca tyle że zapadkę wyrzuciłem. Polecam wpływ na pracę porównywalny do wspomagania.
Masa ludzi uszczelnia stare kabiny lub wymienia na nowsze, wymienia dyferencjał zetorowski, zakłada dodatkowe oświetlenie co też poprawia komfort pracy pod warunkiem że ciągnik pracuje w nocy. W okolicy poobwieszali młode łebki halogenami bo ładnie wygląda. Wymiana prądnicy na alternator, dwóch aku 6V na jeden 12V.
Nie wiem może coś jeszcze wyczarujecie. Ciekawi mnie czemu nie ma żadnej konkretnej modernizacji podnośnika. Nie mam tu na myśli obładowanie go elektroniką jak to gdzieś na filmie było tylko poprawienie trwałości, precyzji lub coś w tym stylu. gdy miałem 4011 miałem plan przerobić hydraulikę całkowicie. No ale... nie zdążyłem.

  • 0

#63 domino5654321

domino5654321

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 14:57

Mars9 zakładanie turbo do c-360 jest niewarte szkoda kasy.Ponieważ c-360 ma mało spalin do popychania turbiny.Turbina musi mieć dużą ilość spalin aby zasilić ciągnik dodatkową mocą.Sam widziałem te filmy z Youtuba z turbo przy c-360 no wypowiadali się chłopacy że niby coś tam im dodało.Ale raczej moim zdaniem nic im nie dało tylko to ze ma turbo (szpan) taki.A pozatym 60tki są wolnossące tak że niemożliwe aby jakąś moc uzyskali.Jeszcze gorzej bo morze zamulić silnik zamiast dodać mu mocy.Przy turbo musi być inna dawka paliwa przede wszystkim pompa z regulatorem paliwa inne końcówki wtrysków inny dolot powietrza inny filtr powietrza smarowanie turbo.Naprawde wiele czynników potrzeba aby turbo dobrze działało i dawało moc.Koszt tego wszystkiego jest duży i nieopłacalny,szkoda zachodu.To lepiej kupić ciągnik w którym turbo zostało seryjnie założone i rezultat natychmiastowy.Ja w swojej 914 niemiałem turbo ale założyłem ponieważ jest to mój koń pociągowy i brakowało mi mocy więc załozyłem turbo ale silnik wolnossący i niebyło aż takiego efektu jaki chciałem więc musiałem założyć intercooler aby schłodzić powietrze dalej zmiana filtra powietrznego,po zastosowaniu tego moc się zwiększyła i ciągnik jest bardzo żwawy tzn ma reakcję szybką na muśnięcie gazu.Tak samo jak w polu moc czuć od samego początku a nie tak jak wcześniej ze dopiero jak dałeś mu super dawke to dopiero reakcja. Tak samo w 60tce moc dopiero jest jak dasz mu dużo paliwa to wtedy jest moc ale tu nie oto chodzi zeby wywalać kase na paliwo zeby mieć moc.Moc ma być ale małym kosztem paliwa więc dlatego zastosowałem turbo aby moc była od zaraz niedawając duzo gazu.Ale tak jak pisałem samo turbo nieda moc od razu musi być intercooler który schodzi powietrze i wtedy jest moc od startu ponieważ skład mieszanki sie zmienił niema 2 tlenów w jednym tlenku tylko 3 tleny w jednym tlenku.I dlatego jest lepsza moc.Pozdrawiam
  • 0

#64 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 15:21

Matko człowieku co ty wypisujesz? Jedyne z czym się zgodzę to że samo turbo to nie wszystko.
Ale... założenie turbiny tylko po to żeby usunąć podciśnienie jakie jest w kanale dolotowym powietrza już poprawia kulturę pracy silnika. A czemu sama turbina nie przynosi takiego efektu jak by się chciało a skraca się żywotność silnika? Bo silniku uturbione maja obniżony stopień sprężania. Po prostu tłoki z większą komorą spalanie i to też nie wszystkie. Ursusy większej serii maja takie same komory spalania bez względu na doładowanie. Zetory już nie tak samo mtz. Właściwy stopień osiąga dopiero po zapaleniu silnika i to tylko na obrotach na których efektywnie turbo dobija powietrze. Ze spalinami to też jakieś bajki piszesz. jak za mało? To inne silniki w jaki sposób generują więcej?


  • 0

#65 muzyk

muzyk

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 744 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 16:47

Domino ma zupełno rację adodam jeszcze że głowica też przy turbo ma trochę zmieniońą budowę.Radzę poczytać trochę o silnikach z turbo.Pozdrawiam.
  • 0

#66 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 16:57

Rację ma tylko w kilku sprawach. A co w zetorach zmienili w głowicy? Nic. W ursusach ciężkiej serii też nic. W pronarach i mtz-tach... też nic. Nie ma nawet jet-oil do chłodzenia tłoków w niektórych. Głowice są często różne w silnikach z pośrednim wtryskiem.
W silnikach z bezpośrednim występujących jako wolno ssące i doładowane najczęstsza różnica górnej części silnika to komora sprężania, wstawka stalowa w tłoki pierwszego pierścienia a czasem rozmiar zaworów. W większości spraw co napisał nie ma racji. Zgadzam się co do jednego sama turbina to nie wszystko przy przeróbce a sam silnik 60-ki nie specjalnie się do tego nadaje ale tylko i wyłącznie z racji niezbyt mocnej konstrukcji jak silnika tak reszty ciągnika.
  • 0

#67 muzyk

muzyk

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 744 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 17:04

Massay każdy ma prawo do swojej racji na tym polega demokracja isiła tego forum.Pozdrawiam.
  • 0

#68 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 17:07

Dokładnie. Ale uświadamianie to nie przestępstwo.
  • 0

#69 muzyk

muzyk

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 744 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 17:11

A cz y Masz pewność swoich racji?.
  • 0

#70 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 17:18

Pewnie. Poczytaj, przeglądnij katalogi, szczególnie starszych maszyn. Tam silnik występował w obu wersjach wiele się nie różniąc. Dzisiaj jest na to inne spojrzenie. Wprowadza się zmiany we wszystkim co może poprawić kulturę, podnieść moc czy trwałość. Ale w starych dziadkach nie było tego aż tak dużo chociaż więcej niż tylko montaż turbiny.
Przerabiał silnik 914. Tam nawet stopnia sprężania nie zmienili. Faktem jest że uturbiony trochę słabo ciągnie na wolnych obrotach założenie kulera mogło pomóc.
  • 0

#71 muzyk

muzyk

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 744 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 17:44

Wiesz co MASSAY blok silnika jest bez zmian a górna jednak ma pewne zmiany.Sprężania nie ma potrzeby zmieniać bo jeśli się nie mylę doładowanie polega na dostarczeniu powietrza pod ciśnieniem w określonym czasie do komory spalania itd...itd... za dużo pisania.Pozdrawiam.
  • 0

#72 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 18:15

W jednych silnikach obniżali stopień sprężania w innych nie. Możliwe że ma na to wpływ ciśnienie doładowania. Stopień sprężania w dieslu nie może przekroczyć jakiejś tam wartości dla tego powiększano komorę sprężania by na większych obrotach gdy silnik jest doładowywany nie przekroczyło tej wartości. W silnikach belarusa na pewno i zetora małej serii zdaje się ale tego nie jestem pewny jest zmieniony, zmniejszony stopień sprężania. Co do góry to zależy od lat produkcji. W dawniejszych czasach nie wiele zmieniali. Sugerując się np. ursusem 934 i 1034 dosłownie prawie wszystko jest takie same. Zmienili wtryskiwacze i na pewno regulację pompy wtryskowej bo w obu są takie same.
Ale są silniki które mimo ze występują w obu wersjach różnią się już sporo i to jak detale tak i blok silnika. Posiada dodatkowe kanału olejowe na jet-oil, czy wzmocnienia inna głowica nawet pompa wody. Fajny temat ale trzeba się zagłębić i dużo szukać.
  • 0

#73 muzyk

muzyk

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 744 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 20:03

Masz rację itak doszliśmy do wspólnego pkt. widzenia a morze innni userzy będą mieli jakieś ciekawostki w tym temacie.Pozdrawiam.
  • 0

#74 VoYtek8

VoYtek8

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 2648 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 20:28

Modernizacji jest masa tyle że istotnych mających wpływ na pracę dosłownie kilka. Modernizacja czy ulepszenie. Trudno powiedzieć. Na pewno najpopularniejsza i najbardziej praktyczna jest założenie wspomagania. Inne ciekawe to dźwignia ręczna do blokady dyferencjału. Miałem tak zrobione w 4011. Zaadoptowałem wajchę z ręcznego hamulca tyle że zapadkę wyrzuciłem. Polecam wpływ na pracę porównywalny do wspomagania.
Masa ludzi uszczelnia stare kabiny lub wymienia na nowsze, wymienia dyferencjał zetorowski, zakłada dodatkowe oświetlenie co też poprawia komfort pracy pod warunkiem że ciągnik pracuje w nocy. W okolicy poobwieszali młode łebki halogenami bo ładnie wygląda. Wymiana prądnicy na alternator, dwóch aku 6V na jeden 12V.
Nie wiem może coś jeszcze wyczarujecie. Ciekawi mnie czemu nie ma żadnej konkretnej modernizacji podnośnika. Nie mam tu na myśli obładowanie go elektroniką jak to gdzieś na filmie było tylko poprawienie trwałości, precyzji lub coś w tym stylu. gdy miałem 4011 miałem plan przerobić hydraulikę całkowicie. No ale... nie zdążyłem.


Z wymianą prądnicy na alternator się zgodzę to dobra przeróbka, ale po co wymieniać akumulatory z dwóch na jednego? Nie widzę żądnego sensu w tym.
  • 0

#75 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 21:00

No ja też ale zamieniają. Może z myślą że będzie taniej jeden kupić. Nie wiem. Miałem 4011 i 330 i zawsze zakładałem dwa 6V. A może temu żeby jeden aku upakować pod maską pod filtrem powietrza? Nie mam pojęcia.
  • 0

#76 VoYtek8

VoYtek8

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 2648 postów

Napisano 28 styczeń 2013 - 11:05

U mnie ode zawsze są dwa akumulatory i żadnych problemów nie ma z odpalaniem. Jak zakładają ten 12V to umieszczają go po prawej stronie ciągnika przy samej kabinie.
  • 0

#77 kubusjettaII

kubusjettaII

    moderator forum

  • Super Moderator
  • 1627 postów

Napisano 28 styczeń 2013 - 12:07

niekoniecznie, widziałem różne miejsca gdzie wstawiali taki akumulator nawet za siedzeniem .
  • 0

#78 VoYtek8

VoYtek8

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 2648 postów

Napisano 28 styczeń 2013 - 13:45

Hehe to już dobre kombinatory są! ;)
  • 0

#79 henryk

henryk

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1024 postów

Napisano 28 styczeń 2013 - 18:21

a ja widzę sens,ponieważ kiedyś na polu zgasiłem traktor i już go nie odpaliłem,zanim dostałem się do akumulatorów w podłodze to pół hektara bym zaorał,klemy zabrudzone ,piachu ze trzy kilo itp. ,a wyjąć taki akumulator to naprawdę trzeba mieć wyższe studia.temu inżynierowi co zaprojektował akumulatory pod podłogą w ursusie to kazałbym miesiąc wyciągać i zakładać te baterie to może by zmądrzał,teraz mam dużą dwunastkę dosłownie przy rozruszniku,zawsze czysta ,woda uzupełniona bo zajrzenie to dosł.1-minuta czasu i taka bateria u mnie wytrzymuje 10 lat,dodam ze mam alternator od starego golfa z lat 80-tych-pozdrawiam
  • 0

#80 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 28 styczeń 2013 - 18:30

Z jednej strony racja ale... Pilnując stanu klem, kabli i poziomu elektrolitu, kontrolując to raz na miesiąc, półtora unikasz ryzyka niespodzianki praktycznie w 100%.
Znowu da się spokojnie poprawić przynajmniej wyjmowanie aku przerabiając skrzynki.
Znów ty masz racje bo nie mam pojęcia po kiegosz grzyba dwie 6-ki skoro masa współczesnych ciągników ma jedna dwunastkę i działa. Pytałem sąsiada dzisiaj czemu ma dwunastkę to mi powiedział że łatwiej kupić używany, tani i jeszcze dobry aku 12 woltowy niż sześcio. Czyli już jest jedna z przyczyn wymiany na dwunastkę. Jedyna zaleta to ekonomia i to też wątpliwa w przypadku używanego akumulatora.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych