Skocz do zawartości


Zdjęcie

Różnica między Ursusem C-4011 , a C-360


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
129 odpowiedzi w tym temacie

#41 VoYtek8

VoYtek8

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 2648 postów

Napisano 24 styczeń 2013 - 15:28

Raczej to tylko zabawa w tuning ciągnika bo tak w polu to nie wiele to da, będziesz i tak orał pługiem 3 bo większym nie pójdzie nawet z turbiną, agregat trochę większy możesz podczepić, ale nie zacznie ogólnie to daje tylko parę koników więcej. :)

Tutaj masz filmik koleś dobrze przerobił Ursusa, ale nie wiem czy turbinę wstawiał.
  • 0

#42 przemek2092

przemek2092

    V.I.P

  • Moderator
  • 1052 postów

Napisano 24 styczeń 2013 - 17:09

Moim zdaniem to zbędny wydatek ;) fajnie gwizdze ale zbyt wiele nie wnosi ;) przy większych silnikach owszem ale nie przy tym ;) pozdrawiam
  • 0

#43 Mars9

Mars9

    Rolnik

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 278 postów

Napisano 24 styczeń 2013 - 20:39

Rzeczywiście super go przerobił :) ale to trzeba być zapaleńcem :) a ja niestety nim nie jestem ... zamontuję wspomaganie, bo to dobra rzecz i kupię tą większą kabinę i wystarczy :) Co do turbiny, to też tak myślę, że to tylko bajer :)
  • 0

#44 muzyk

muzyk

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 744 postów

Napisano 24 styczeń 2013 - 20:45

Czy super tego bym nie powiedział takie grzebanie amatora.Pozdrawiam.
  • 0

#45 VoYtek8

VoYtek8

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 2648 postów

Napisano 24 styczeń 2013 - 20:59

Super przeróbka to nie jest, ale koleś wykazał się pomysłem i umiejętnościami w końcu nie każdy potrafi coś przerobić przy swoim ciągniku. Kiedyś jeszcze filmik widziałem jak on tym Ursusem pracuje jest niesamowity tylko nie mogę znaleźć tego filmu
  • 0

#46 kubusjettaII

kubusjettaII

    moderator forum

  • Super Moderator
  • 1627 postów

Napisano 24 styczeń 2013 - 21:58

zgodzę się z wami, wszyscy wiemy jak się tymi maszynami pracuje i jakie zaawansowanie technicznie posiadają,ale sami również piszecie i wiecie że wszystko rozbija się o pieniądze, są rolnicy którzy inwestują w swoje gospodarstwo i zmieniają na lepsze, ale są tacy którzy chwalą to co mają i jest im z tym dobrze lub chwalą bo nie maja środków na zmianę. ale dlaczego te ciągniki mają nosić takie piętno?
  • 0

#47 lukasz-333

lukasz-333

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 24 styczeń 2013 - 22:55

Witam :) jednak musze wam powiedzieć ze niewymieniliście wszystkich różnic pomiędzy 4011 a 360 :P
Ja posiadam zetora 4011 rok budowy 1976 sprowadzony z Holandi w 2003 roku co ciekawe w pl c-4011 produkowowali do 1972r :) a kolejna ciekawostka jest taka że moja 40 ma odprężnik :D jak 330 :D piekna sprawa przy zimowym odpalaniu mam pociągany w kabinie na rączke jak puszcze to wraca do pierwotnego połozenia a w 30 tak niema. w tylnym moście też jest mała róznica a dokłądnie taka że atak ma skośne zęby i nic nie wyje :) pompa wtryskowa typowo jak w zetorze z przyspieszaczem czyli zwiękrza chwilowo dawke paliwa jezeli uzyjemy tego wciskając przysisk przy pompie wtryskowej przy odpalaniu :) a co dego zaworu pod siedzeniem to mozna sobie ustawic pozycje mieszaną :) Co ciekawe w polskich 40 też występował odprężnik ale co sie dowiedziałem wczoraj od jednego z posiadaczy polskiej 40 w której ma odpręznik na bloku silnika jest napis zetor a znowusz kolega ma c-4011 z 1969r i na bloku jest napis ursus i odprężnika niema

a oto filmik z odpręznikiem w mojej 40 :)




Moim zdaniem to zbędny wydatek ;) fajnie gwizdze ale zbyt wiele nie wnosi ;) przy większych silnikach owszem ale nie przy tym ;) pozdrawiam


Znajomy kolegi ma turbo w 40 i efekt taki ze silnik stał sie dziarniejszy :) szybciej wkęca sie na obroty a kolejna korzyść jest taka że zmalało spalanie :)


  • 0

#48 lukasz-333

lukasz-333

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 24 styczeń 2013 - 23:07

muzyk, te złomy zbudowały i nakarmiły Polskę i należy się im szacunek. A jeśli chodzi o ścisłość, to żadna maszyna z Twojego XXI w. nie wytrzyma połowy tego co Polskie maszyny z lat 70-tych. Obejrzyj film o celowym postarzaniu produktów.


dokładnie wiesz co mówisz ja posiadam u 904 i dwa zetorki 4011 i 7211 ostatnio kilka dni temu prawdopodobnie pierwszy raz od nowosci odkrecałem zwolnice zeby wymienic uszczelniacz bo olej puszczał i poprostu to jest wszystko jakosciowo taki materiał ze poprostu zębatki wałki jak nowe :) zaden nh niewytrzyma tyle co stary dobry sprzęt :)

  • 0

#49 Mikruss

Mikruss

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 972 postów

Napisano 25 styczeń 2013 - 09:45

pierwsze c4011 praktycznie wszystkie miały silniki zetora, później wiadomo jak to było jak silnik do remontu to silniki się wymieniało w zakładach i dostawało się silnik jaki leżał więc w mało której c4011 siedzi jeszcze oryginalny silnik :)
c4011 jako jedyna miała skośne zęby na ataku jak dobrze pamiętam, 355 już ma proste ale bez problemu można kupić atak od zetora i cieszyć się cichym mostem :)
Lukas przy którym ciągniku odkręcałeś zwolnice??
i który rocznik ??
Ja robiłem teraz troche swojego fiata z 77 roku 80 ps (póżniej New Holland) co przerobil chyba ze 30 tys mth. Tryby wałki itp tak samo wszystko w idealnym stanie.
  • 0

#50 VoYtek8

VoYtek8

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 2648 postów

Napisano 25 styczeń 2013 - 15:50


muzyk, te złomy zbudowały i nakarmiły Polskę i należy się im szacunek. A jeśli chodzi o ścisłość, to żadna maszyna z Twojego XXI w. nie wytrzyma połowy tego co Polskie maszyny z lat 70-tych. Obejrzyj film o celowym postarzaniu produktów.


dokładnie wiesz co mówisz ja posiadam u 904 i dwa zetorki 4011 i 7211 ostatnio kilka dni temu prawdopodobnie pierwszy raz od nowosci odkrecałem zwolnice zeby wymienic uszczelniacz bo olej puszczał i poprostu to jest wszystko jakosciowo taki materiał ze poprostu zębatki wałki jak nowe :) zaden nh niewytrzyma tyle co stary dobry sprzęt :)


Dokładnie kiedyś robiono ciągniki na dłuuugie lata, wszystko było robione nie na ilość jak teraz tylko na jakość, najlepszy dowód na to są to Ursusy c4011 c330 c360, i wiele innych starszych ciągników, ogólnie motocykle i samochody też były trwalsze. Teraz wszystko jest robione na tyle na ile jest czas gwarancji potem maszyna ma się rozlecieć a własciciel ma kupić nową i biznes ma się kręcić. Jakie czasy takie maszyny..

  • 0

#51 Gucio

Gucio

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 25 styczeń 2013 - 21:57

Witam :) nie wiem czy ktos juz o tym wspomniał bo nie czytalem wszystkich odpowiedzi ale mam w użytkowaniu takie cudo o jakim mowa i np u mnie zauważyłem ze podczas duzego obciazenia np z pelna przyczepa naped kol jest przemienny czyli ze raz jedno kolo zrobi obrot a nastepnie drugie kolo robi obrot i tak naprzemian dpiero po zalaczeniu blokady oby dwa kola kreca sie jednoczesnie nie wiem czym dokladnie to jest spowodowane ale w wielu przypadkach bez problemu wyjechalem a poza tym w wyscigach z sasiadem 60-tką wygrywalem;) maszynka niesamowita polecam;) pozdro wam;)
  • 0

#52 Miki

Miki

    Administrator

  • Administrator
  • 1114 postów

Napisano 26 styczeń 2013 - 06:17

W każdym ciągniku i innym pojeździe posiadającym napęd na oś, która ma dwa koła tak jest (mechanizm różnicowy). Gdyby nie on to podczas skrętu wszyatko by się rozeciało (min. mógłbyś ukręcić ośke i na pewno nie posłużył by to skrzyni biegów).
  • 0

#53 grzepaku1

grzepaku1

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 614 postów

Napisano 26 styczeń 2013 - 09:35

gucio wygrywałeś z sąsiadem bo twój ciągnik jest szybszy na półosi masz 12 zębów a 60 ma 11 i przez to jest wolniejsza
  • 0

#54 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 26 styczeń 2013 - 12:08

Z tą prędkością nie przesadzajcie. Różnica nie wielka 60-ka 3P jest szybsza.
  • 0

#55 grzepaku1

grzepaku1

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 614 postów

Napisano 26 styczeń 2013 - 12:16

mnie się wydaje że 360 3p nie jest szybsza od 60 bo to wszystko to samo tylko może być poprzez wyższe obroty na silniku
  • 0

#56 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 26 styczeń 2013 - 12:40

Jest szybsza sprawdzone na drodze. Mimo wolniejszych zwolnic ma większe obroty silnika nawet trzymając się książkowych danych. Moja 4011 przegrała z 3p chociaż kręciła ponad 2500.
Tak samo w bajki można powiedzenia typu super do transportu, dużo szybsza itp. 4011 od zwykłej jest szybsze ledwo kilkaset metrów na godzinę. Więc ścigając się przez godzinę a to już kupa jazdy czasowo szybszy ciągnik nawet za zakrętem nie zniknie.
Jeździłem 40-ką bardzo dużo po węgiel do kopalni oddalonej ponad 40 kilometrów za czasów kiedy transport ciągnikiem był wszechobecny. Za nie jednym ciągnikiem się jechało. Jakaś szałowa prędkość 40-ki i z tego tytułu lepsza predyspozycja do transportu mocno naciągnięta.

  • 0

#57 VoYtek8

VoYtek8

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 2648 postów

Napisano 26 styczeń 2013 - 18:04

Co za róznica czy szybsza 60 albo 4011 czy może 3p, nawet jeśli jeden ciągnik jest szybszy a drugi wolniejszy to tylko o parę m/h więc to żadnej różnicy nie robi. Jak masz teraz te nowe ciągniki to one jadą 2x szybciej niż te Ursusy i to jest spora różnica, a pomiędzy tymi ciągnikami które wymienialiście to najwyżej kilkadziesiąt metrów na godzinę.
  • 0

#58 kubusjettaII

kubusjettaII

    moderator forum

  • Super Moderator
  • 1627 postów

Napisano 26 styczeń 2013 - 20:59

jak w temacie porównujemy DWA traktory. oprócz kilku szczegółów wymienionych powyżej większej różnicy między nimi nie ma, a czy on jedzie szybciej czy wolniej wpływa na to wiele czynników.
  • 0

#59 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 26 styczeń 2013 - 22:49

Dokładnie. Różnica jest w granicach 300 m na godzinę. Za mało żeby mogło to mieć jakiekolwiek znaczenie.
  • 0

#60 Miki

Miki

    Administrator

  • Administrator
  • 1114 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 07:14

Panowie wydaje mi się, że temat różnicy prędkości między obydwoma ciągnikami został wyczerpany, aż zanadto. ;-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych