Różnica między Ursusem C-4011 , a C-360
#61
Napisano 27 styczeń 2013 - 09:10
#62
Napisano 27 styczeń 2013 - 10:27
Masa ludzi uszczelnia stare kabiny lub wymienia na nowsze, wymienia dyferencjał zetorowski, zakłada dodatkowe oświetlenie co też poprawia komfort pracy pod warunkiem że ciągnik pracuje w nocy. W okolicy poobwieszali młode łebki halogenami bo ładnie wygląda. Wymiana prądnicy na alternator, dwóch aku 6V na jeden 12V.
Nie wiem może coś jeszcze wyczarujecie. Ciekawi mnie czemu nie ma żadnej konkretnej modernizacji podnośnika. Nie mam tu na myśli obładowanie go elektroniką jak to gdzieś na filmie było tylko poprawienie trwałości, precyzji lub coś w tym stylu. gdy miałem 4011 miałem plan przerobić hydraulikę całkowicie. No ale... nie zdążyłem.
#63
Napisano 27 styczeń 2013 - 14:57
#64
Napisano 27 styczeń 2013 - 15:21
Ale... założenie turbiny tylko po to żeby usunąć podciśnienie jakie jest w kanale dolotowym powietrza już poprawia kulturę pracy silnika. A czemu sama turbina nie przynosi takiego efektu jak by się chciało a skraca się żywotność silnika? Bo silniku uturbione maja obniżony stopień sprężania. Po prostu tłoki z większą komorą spalanie i to też nie wszystkie. Ursusy większej serii maja takie same komory spalania bez względu na doładowanie. Zetory już nie tak samo mtz. Właściwy stopień osiąga dopiero po zapaleniu silnika i to tylko na obrotach na których efektywnie turbo dobija powietrze. Ze spalinami to też jakieś bajki piszesz. jak za mało? To inne silniki w jaki sposób generują więcej?
#65
Napisano 27 styczeń 2013 - 16:47
#66
Napisano 27 styczeń 2013 - 16:57
W silnikach z bezpośrednim występujących jako wolno ssące i doładowane najczęstsza różnica górnej części silnika to komora sprężania, wstawka stalowa w tłoki pierwszego pierścienia a czasem rozmiar zaworów. W większości spraw co napisał nie ma racji. Zgadzam się co do jednego sama turbina to nie wszystko przy przeróbce a sam silnik 60-ki nie specjalnie się do tego nadaje ale tylko i wyłącznie z racji niezbyt mocnej konstrukcji jak silnika tak reszty ciągnika.
#67
Napisano 27 styczeń 2013 - 17:04
#68
Napisano 27 styczeń 2013 - 17:07
#69
Napisano 27 styczeń 2013 - 17:11
#70
Napisano 27 styczeń 2013 - 17:18
Przerabiał silnik 914. Tam nawet stopnia sprężania nie zmienili. Faktem jest że uturbiony trochę słabo ciągnie na wolnych obrotach założenie kulera mogło pomóc.
#71
Napisano 27 styczeń 2013 - 17:44
#72
Napisano 27 styczeń 2013 - 18:15
Ale są silniki które mimo ze występują w obu wersjach różnią się już sporo i to jak detale tak i blok silnika. Posiada dodatkowe kanału olejowe na jet-oil, czy wzmocnienia inna głowica nawet pompa wody. Fajny temat ale trzeba się zagłębić i dużo szukać.
#73
Napisano 27 styczeń 2013 - 20:03
#74
Napisano 27 styczeń 2013 - 20:28
Modernizacji jest masa tyle że istotnych mających wpływ na pracę dosłownie kilka. Modernizacja czy ulepszenie. Trudno powiedzieć. Na pewno najpopularniejsza i najbardziej praktyczna jest założenie wspomagania. Inne ciekawe to dźwignia ręczna do blokady dyferencjału. Miałem tak zrobione w 4011. Zaadoptowałem wajchę z ręcznego hamulca tyle że zapadkę wyrzuciłem. Polecam wpływ na pracę porównywalny do wspomagania.
Masa ludzi uszczelnia stare kabiny lub wymienia na nowsze, wymienia dyferencjał zetorowski, zakłada dodatkowe oświetlenie co też poprawia komfort pracy pod warunkiem że ciągnik pracuje w nocy. W okolicy poobwieszali młode łebki halogenami bo ładnie wygląda. Wymiana prądnicy na alternator, dwóch aku 6V na jeden 12V.
Nie wiem może coś jeszcze wyczarujecie. Ciekawi mnie czemu nie ma żadnej konkretnej modernizacji podnośnika. Nie mam tu na myśli obładowanie go elektroniką jak to gdzieś na filmie było tylko poprawienie trwałości, precyzji lub coś w tym stylu. gdy miałem 4011 miałem plan przerobić hydraulikę całkowicie. No ale... nie zdążyłem.
Z wymianą prądnicy na alternator się zgodzę to dobra przeróbka, ale po co wymieniać akumulatory z dwóch na jednego? Nie widzę żądnego sensu w tym.
#75
Napisano 27 styczeń 2013 - 21:00
#76
Napisano 28 styczeń 2013 - 11:05
#77
Napisano 28 styczeń 2013 - 12:07
#78
Napisano 28 styczeń 2013 - 13:45
#79
Napisano 28 styczeń 2013 - 18:21
#80
Napisano 28 styczeń 2013 - 18:30
Znowu da się spokojnie poprawić przynajmniej wyjmowanie aku przerabiając skrzynki.
Znów ty masz racje bo nie mam pojęcia po kiegosz grzyba dwie 6-ki skoro masa współczesnych ciągników ma jedna dwunastkę i działa. Pytałem sąsiada dzisiaj czemu ma dwunastkę to mi powiedział że łatwiej kupić używany, tani i jeszcze dobry aku 12 woltowy niż sześcio. Czyli już jest jedna z przyczyn wymiany na dwunastkę. Jedyna zaleta to ekonomia i to też wątpliwa w przypadku używanego akumulatora.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych