kolo85 Posted January 22, 2013 Report Posted January 22, 2013 Witam zakupiłem niedawno kombajn zbożowy CLAAS EUROPA potrzebuje pomocy w sprawie wymontowania podsiewacza w jaki sposób to zrobić. Quote
muzyk Posted January 22, 2013 Report Posted January 22, 2013 Ten pan przysłał mi instrukcję obsługi i katalog do mojego KLASSA-50 MERKATORA to podejrzewam że do twojego KLASSA też będzie miał.Podaje nr. tel.603-961-193.Pozdrawiam. Quote
kolo85 Posted January 22, 2013 Author Report Posted January 22, 2013 dzięki "muzyk" za numer telefonu dzwoniłem wszystko fajnie ale cena za to z kosmosu:@ Quote
muzyk Posted January 22, 2013 Report Posted January 22, 2013 Coś za coś.Cieszę się że się dogadałeś.Pozdrawiam. Quote
VoYtek8 Posted January 23, 2013 Report Posted January 23, 2013 dzięki "muzyk" za numer telefonu dzwoniłem wszystko fajnie ale cena za to z kosmosu:@ A mógłbyś zdradzić jaka to cena? Quote
kolo85 Posted January 24, 2013 Author Report Posted January 24, 2013 100 zl. za książkę w języku niemieckim to trochę za dużo Quote
VoYtek8 Posted January 24, 2013 Report Posted January 24, 2013 No to faktycznie "trochę" za dużo Quote
muzyk Posted January 24, 2013 Report Posted January 24, 2013 Masz wszystko dokładnie rozrysowane w detalach a że piszę po niemiecku cóż z tego ale Twoje pieniądze Twoja decyzja.Pozdrawiam. Quote
Zefir 85 Posted January 24, 2013 Report Posted January 24, 2013 Witaj. Ostatecznie instrukcję można porać z internetu:)Na pewno nie wyniesie Cię to 100złEdit: Podaję ewentualny link:::www.chomikuj.pl/zelcz/Rolnicze++ci*c4*85gniki/CLAAS/Europa+-+katalog-czesci-*5bDE*5d,598915413.pdf Quote
kolo85 Posted January 26, 2013 Author Report Posted January 26, 2013 na szczęście sam sobie poradziłem bez instrukcji a nawet nic nie popsułem po "drodze", podsiewacz na szczęście da się zrobić samemu i za niewielkie pieniądze w porównaniu z cenami nawet używanymi, miąłem już taki przypadek ze sprzęgłem a dokładnie z tarczą z dociskiem cena nowego prawie 1 tys. a używany 500-600zl. a na szrocie od warburga 50zl. Także wniosek taki że lepiej pokombinować a zaoszczędzimy trochę pieniędzy. Quote
VoYtek8 Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Bez kombinowania w gospodarstwie daleko nie zajdziesz Quote
muzyk Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Kolo ile dałeś za ten kombajn [jeśli to nie tajemnica]idłaczego taki stary typ.Pozdrawiam. Quote
kolo85 Posted January 26, 2013 Author Report Posted January 26, 2013 za kombajn dalem 3 tys. kupiłem go od dziadka mojej żony a czemu taki stary model? mam własne 5 hektarów i teściowi kosze tak koło 4 h budowa prosta naprawy samemu można zrobić , a i stan techniczny jak na te lata można powiedzieć że zajebis... odmalowałem go, pasy pozmieniałem teraz tylko ten podsiewacz zrobić i kranik od chłodnicy , silnik 4 perkins sprawdza się świetnie , jest mały zwinny i spokojnie starczył by na 15 hektarowe gospodarstwo dla mnie dodatkowo plusem jest to że w żniwa nie potrzebuje nikogo do pomocy gdyż kombajn mieści się do stodoły gdzie sypie prosto na spichlerz ziarno, spalanie paliwa to około 300 zł. na 5 h, gdzie zakoszenie bizonem musiał bym zapłacić pona 1200 zł. wiec 3 sezony i koszt sie powinien zwrócić, ogólnie jestem zadowolony z akurat tego modelu CLAASA mimo 60 lat kombajn naprawde dobrze i mądrze skonstruowany, polecam na małe gospodarstwa Quote
VoYtek8 Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Mój znajomy ma Vistulę to jest dopiero maszyna Ale te Europy to solidne kombajny tyle lat są już w użyciu i dalej się trzymają.Ps. Jak będziesz jeździł po zarobkach to kombajn Ci się zwróci w jeden sezon Quote
muzyk Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Kolo nie musisz mi zachwalać tych kombajnów bo mam KLASSA-50-Merkatora z 4 PERKINSA. Napisz mi ile CI pali na 1 ha i na jakim biegu kosisz. Quote
kolo85 Posted January 26, 2013 Author Report Posted January 26, 2013 na 1 h to okoł 12 litrów ale z dojazdem do spichlerza kosze różnie przeważnie 1-ynką ale drugim biegiem , jęczmień ,owies 2 a żyto ,pszenżyto i pszenice 1 ze względu na ilość słomy , rozumiesz? jaką szerokość roboczą ma Twój MERKATOR? Quote
muzyk Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 3,60 a o spalanie się zapytałem z tg. wzg.iż silnik był po spaleniu ibyła zakł. druga p-pa.muszę ją wyjać i awieśćdo Ciechanowa bo za bogatą mi pali. Quote
kolo85 Posted January 26, 2013 Author Report Posted January 26, 2013 3,6 TO ŁADNIE PRZY MOJEJ SZEROKOŚCI 2.2 M. MÓWIĄ ŻE TE SILNIKI SĄ OSZCZĘDNE , WARTO WYREGULOWAĆ I OBNIŻYĆ KOSZTY PRACY KOMBAJNU .POZDRAWIAM Quote
muzyk Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Kolo napisz mi na co trzeba szczególnie zwracać uwagę podczas koszenia przy kombajnie. Quote
kolo85 Posted January 26, 2013 Author Report Posted January 26, 2013 Mój znajomy ma Vistulę to jest dopiero maszyna Ale te Europy to solidne kombajny tyle lat są już w użyciu i dalej się trzymają.Ps. Jak będziesz jeździł po zarobkach to kombajn Ci się zwróci w jeden sezonmój teść wcześniej nim kosił i naprawdę dużo zarobił na nim opowiadał że pełne kieszenie pieniędzy i czasem nie pamiętał jak wrócił do domu;) ale to kosił na torfowiskach i podmokłych terenach gdzie bizon kopał się a CLAAS szedł jak burza spowodu swojej niskiej masy i silnego silnika. Quote
kolo85 Posted January 26, 2013 Author Report Posted January 26, 2013 Kolo napisz mi na co trzeba szczególnie zwracać uwagę podczas koszenia przy kombajnie. wiesz nie jestem doświadczonym kombajnistą mimo iż uprawnienia mam, głowną zasadą jaką mi wkuwali to zachować ostrożność w pracy, ale w koszeniu to ustawienie odpowiedniego wiatru do rodzaju koszonego zboża a także kątu nachylenia łopatek podsiewacz czy jak to się zwie, żeby zboże nie wylatało za kombajnem odpowiednio skrecić młocarnie tzn. szczelina miedzy klepiskiem musi być odpowiednia, żeby ziarno nie zostało w zdzble a także nie było popękane, i przede wszystkim to dobre prze smarowanie kombajnu szczególnie młocarni i popychacza. Quote
muzyk Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Kolo rozchodziło mi się o sprawy techniczne np.smarowanie itd. Quote
kolo85 Posted January 26, 2013 Author Report Posted January 26, 2013 No to jak to mówią "jak nie posmarujesz to nie pojedziesz" smarowanie najważniejsze ale i filtry paliwa lubią się szybko zabrudzać i jest odczuwalny spadek mocy kombajnu, u mnie częstym problemem są pasy klinowe napędu młocarni orginalnie powinny być 4 klinowe połączone na górze razem płótnem ja ma pojedyncze 4 pasy i nierówno się zużywają i lubią szczelić Quote
muzyk Posted January 26, 2013 Report Posted January 26, 2013 Załuż orginalne to nie taki duży wydatek bo szkoda młocarni ijak coś Ci walnie to więcej zapłacisz jak te n pas kosztuje. Quote
kolo85 Posted January 26, 2013 Author Report Posted January 26, 2013 Załuż orginalne to nie taki duży wydatek bo szkoda młocarni ijak coś Ci walnie to więcej zapłacisz jak te n pas kosztuje. tylko te co kupiłem to były orginalne kupione w DORUCHOWIE w sklepie CLAAS powiedzieli że teraz tylko takie produkują do tych kombajnów. @kolo85 nie cytuj posta poprzedzającego Pozdrawiam Miki! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.