Jump to content

Recommended Posts

Posted
Zapis rejestratora parametrów lotu kończy się ok 80-100 m przed brzozą i nie mniej niż 15 m nad ziemią i nie mniej niż 1,2 sek przed uderzeniem w ziemię. Tyle jest pewne. Zapis rejestratora dźwięku na dzień dzisiejszy nie można dopasować do czasu, gdyż to wymaga dodatkowych badań wraku. Bezsporne jest, że w kabinie nie było osób postronnych i że nie zostały nagrane krzyki ludzi z odwróconego na "plecy" samolotu, gdyż w takiej pozycji uderzył w ziemię - podwozie nie ma oznak kontaktu z ziemią. Niewykluczone, że sama tragedia rozegrała się na wysokości znacznie wyższej, gdyż brak jest informacji o zahaczeniu skrzydłem o ziemię i tych informacji pewnie nie będzie bo teren ten został wyrównany spychem jeszcze w dniu katastrofy. Nie będę pisał o hipotezach, bo te dla ich weryfikacji wymagają badania wraku. Jednak na podstawie fotografii uszkodzeń połączeń nitowanych można dojść do wniosku, że połączenia te uległy zniszczeniu jeszcze w powietrzu na skutek dużego ciśnienia wewnątrz kadłuba. Wymaga to potwierdzenia badaniami, których z racji braku wraku przeprowadzić nie można. Nie wiadomo, czy uszkodzenia podczas cięcia wraku i mycia przez Rosjan oraz upływ czasu pozwolą na takie badania, a ich wynik będzie jednoznaczny. Może być wręcz niemożliwe ustalenie czy dane uszkodzenie jest skutkiem katastrofy czy postępowania z wrakiem po katastrofie. Stąd jest ta hipoteza o wybuchu, który mógł być spowodowany nie tylko bombą, ale wieloma innymi czynnikami które są brane pod uwagę, jak wyładowanie elektrostatyczne w zbiorniku, wyrwanie zaworu butli tlenowej i wiele innych. Pozdrawiam!
Posted
Co Rosjanie by zyskali na tym zamachu ,w czym zagrażał im prezydent i inni ,a co do tych zdjęć o których pisze plinta, jeśli dobrze pamiętam to w skrzydłach znajdują się zbiorniki paliwa i taki efekt jak na zdjęciu mógł wywołać wybuch zbiornika , pozdrawiam
Posted
Moim zdaniem na takie dywagacje jest stanowczo za wcześnie. Najpierw trzeba ustalić "mechaniczne" przyczyny, a dopiero później ustalać winnych. Jednak opór w ustalaniu przyczyn i to zarówno ze strony polskiej jak i rosyjskiej powoduje różne spekulacje. Zbiorniki paliwa były w centropłacie, a więc również w części płata łączącego oba skrzydła w dolnej części kadłuba. Pozdrawiam!
Posted
Nikt nie udowodnił, że na pokładzie była jakaś bomba, nikt też nie udowodnił że jej nie było. Przednia część uderzyła w ziemię dolną stroną, natomiast środkowa i tylna górną. To wskazuje, że przednia część musiała oddzielić się jeszcze w powietrzu. Najpierw trzeba zbadać wrak. Samolot jest sprawdzany pirotechniczne po wejściu załogi na pokład, a przed wejściem pasażerów. Wszyscy pasażerowie z wyjątkiem prezydenta są rutynowo sprawdzani również pod względem pirotechnicznym.
Posted
Moje zdanie na temat katastrofy smoleńskiej jest takie, na świecie czy i u nas np.kiedy zginęła Anna Jantar zdarzają się wypadki lotnicze w których giną tak zwani cywile są to czyiś [ojcowie matki dzieci] i nikt o tym tak nie rozprawia jak u nas w kraju,większość z forumowiczów[zwolenników pis] opłakuje parę prezydencką a co z obsługą samolotu.co z pilotami,borowcami i innymi.Było też kilka wypadków lotniczych w których zginęli prezydenci czy premierzy innych krajów,to są tylko i wyłącznie wypadki, więcej ludzi umiera wskutek wypadków samochodowych o nich to jakoś nikt nie pisze.ja nie popieram żadnej opcji politycznej ale co ten Jaroslaw wyczynia to się w pa..e nie mieści.pisze to co myślę i uważam z awlaściwe
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...