Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam Panowie i Panie ;-)

 

Zmieniam oleje w ciagniku MF 3670 (1996r. made in Italy)

 

Mam dylemat ! ;-( (a w nim pare pytań)

 

W instrukcji obslugi jest napisane ze pojemnosc ukladu hydrauliczno-przekladniowego to 75 litrów.

Z ciagnika udało mi sie jak dotychczas wylać 25 litrów (z filtrem)

 

Znalazłem śrubę którą na pewno spuszacza się olej z "wału" przedniego napędu. Jest to śruba przykręcona na samym początku "wału" przedniej osi mniej więcej na środku ciągnika i w najniższym punkcie.

 

*Pytanie 1 :

 

Czy oprucz jednej śruby którą ze skrzyni spuszczam olej hydrauliczno-przekładniowy muszę dodatkowo odkręcić i spuścic olej z "wału" przedniego napędu???

Czy są jeszcze jakieś dodatkowe śruby do spuszczenia całej zawartości oleju tego oleju czy może jest to tylko ta jedna śruba w najniższym punkcie skrzyni biegów ??

 

*Pytanie 2:

 

czy olejem UTTO można zalać zwolnice czy też raczej wybrać coś Hipolowskiego i mniej wiecej ile tego oleju ma tam być jak to sprawdzic zeby było OK

 

*Pytanie 3 :

 

Czy w przedniej osi (4x4) są tak samo zwolnnice jak i w tylnej a jesli tak to czy proces wymiany oleju odbywa się tak samo jak i w tylnych ??? (proszę o odpowiedz kompletna jakie oleje i jakiego gatunku maja być w zwolnicach)

 

*Pytanie 4:

 

Mam 100 litrow nowego oleju Hydrauliczno-Przekladniowego UTTO

 

Czy na tym oleju pracują pompy hydrauliczne , przedni napęd , tylny most (satelity)

 

 

Proszę o pomoc od A do Z jakie i gdzie oleje wymieniać

 

P.S.

 

Nie jestem mechanikiem wiec pytam jak małe dziecko w tej dziedzinie ( w innej moge was poprowadzić za ręce) ;-)

 

Pozdrawiam Panow zycze zimnego piwka! ;-)

Posted
Aleś chłopie się napisał.Pkt.1.był za mały stan oleju w skrzyni przekładniowej[ to się zdaża].Korek wlewowy jest jednocześnie zmiarką.Olej się stosuję przeważnie taki jaki podaą w instrukcji[jeśli nie można go kupić wtedy stosuję się zamiennik].W wale nie ma oleju jest natomiast wprzednim moście.Wmostach i zwolnicach stosuję się ten sam olej co w skrzyni przekładniowej.Nie zapomnij o silniku i filtrze oleju,jeśli nie dostaniesz oleju zg. z instrukcjąto ja stosujęolej TURDUS.NIE ZAPOMNIJ DOKŁADNIE WYCZYŚCIĆ FILTRA POWIETRZA[olej do filtra pow. stosuję się jak do silnika.Będziesz miał jeszcze jakeś problemy to pisz.Pozdrawiam.
Posted

Czyli mam rozumiec ze olej do zwolnic idzie taki sam jak do skrzyni ???

 

W instrukcji jest napisane tak :

 

" Używać tylko oleju hipoidalnego 85W/140"

 

Olej ten tyczy się instrukcji wymiany oleju w zwolnicach.

 

Natomiast na samym początku instrukcji jest napisane :

 

"Układ Sterowniczy,Przekładniwy,Układ Hydrauliczny. Wszysykie te układy zasilane są z tego samego układu"

 

Mam rozumieć że wlewając olej do skrzyni oraz tylniego mostu tam gdzie satelity olej dalej popłynie do pomp hydraulicznych ??

 

 

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...