prometeusz Posted February 7, 2015 Report Posted February 7, 2015 Witam, borykam się z problemem jak w temacie ale do rzeczy. Na początku myślałem, że padły akumulatory ale po dokonaniu pomiarów przez znajomego okazało się, że są w porządku. Więc kolejna próba i znowu nic. Ładowanie aku i tym razem podpięty też prostownik z rozruchem ale znowu nic, tak jakby ciągnik nie odczuł w ogóle wspomagania rozruchem. Drugi ciągnik i próba szarpania, po kilku ciężkich próbach ciągnik w końcu odpala ale na początku przerywa , dopiero po chwili wchodzi na obroty. Zaraz po ruszeniu mam dziwne wrażenie, słychać taki jakby dźwięk jakby ktoś jechał po rozpuszczającej się brei ze śniegu. Zastanawiam się od czego zacząć poszukiwania takiego stanu rzeczy? Aku naładowane, rozruch podpięty a ciągnik nie ma siły nawet raz porządnie przekręcić? Quote
Vademecum Posted February 8, 2015 Report Posted February 8, 2015 Kolego jeśli to tylko problem z zakręceniem to poodkręcaj wszystkie grube kable wyczyść i złuż Quote
Vademecum Posted February 8, 2015 Report Posted February 8, 2015 I tak co parę lat powinno się to zrobić. Jeśli nie pomoże wyjmij rozrusznik. Jeśli się na tym nie znasz to zawieź go do elektryka.Skoro pali na pych to znaczy że instalacja elekt. Jak paliwo bio to też może mieć ciężki rozruch. Ja na zimę leje najlepsze paliwoI jak ciągnik ma długo stać to warto wlać lepszego paliwa. Tanie jest z bio, a to różnie się zachowuje i w czasie i w temperaturze Quote
massay1 Posted February 8, 2015 Report Posted February 8, 2015 Sprawdź rozrusznik. Wystarczy ze komutator jest zaklejony breją ze startych szczotek i zimny ma problem zakręcić. jak się rozgrzeje to kręci jakoś lepiej. Przynajmniej u mnie to wystarczyło.powodów może być oczywiście więcej wspomnieli o nich chłopaki wcześniej. A to że zmrożony jak zapali to wydaje dziwne dźwięki to nic osobliwego. Mogą być różnice w kompresji, rozpylanym paliwie, po dłuższym kręceniu w komorze sprężania pływa paliwo. Normalka. Quote
prometeusz Posted February 8, 2015 Report Posted February 8, 2015 Zapomniałem napisać jeszcze o jednym dziwnym według mnie objawie a mianowicie gdy już odpali na szarpnięcie to potem nie ma żadnych problemów aby sam zapalił ale wystarczy aby stał kilka godzin bez odpalania i sytuacja się powtarza. Quote
Michałek Posted February 8, 2015 Report Posted February 8, 2015 Ja podejrzewam wodę w tłumiku i cylindrach. Mogła się dostać przez tłumik l z układu chłodzenia. Opis nie jest dokładny więc może być wiele innych przyczyn.Pozdrawiam wszystkich na Forum!P.s.Ten ostatni post napisany w czasie pisania mojego wskazuje na układ chłodzenia jako źródło wody. Quote
Stiven1983 Posted February 9, 2015 Report Posted February 9, 2015 A może zaworek zwrotny nie trzyma w pompie i paliwko się wraca?? Quote
greg81x Posted February 17, 2020 Report Posted February 17, 2020 Witam,Przepraszam że się wtrącę ale też mam problem z ustawieniem wtrysku z C 355, Muszę ponownie założyć pompę wtryskową do C 355 po regeneracji. Prośba o potwierdzenie znaków , wyczyściłem całe koło i znalazłem kilka rozumiem że przy ustawieniu ważne są znaczniki wybite poziomo na pierwszym zdjęciu, niestety na bloku silnika jest tylko drobna kreseczka czy w stosunku do niej ustawiać? Ewentualnie załączyłem jeszcze inne znaki z koła ponieważ nie wiem co oznaczają. Będę wdzięczny za pomoc. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Quote
Vademecum Posted February 17, 2020 Report Posted February 17, 2020 kolego, nie miałem nigdy do czynienia z tym modelem, ale znaki pokazujesz na kole zamachowy ? Znaków powinienneś szukać na rozrządzie. Zawsze jak demontuje sie coś co ma być ustawione do znaku to sie szuka zaraz po demontażu znaków albo nabija swoje. Teraz to jesteś w lesie... Jeszcze masz kokejność pracy cylindrów, czyli rurki wys. ciśnienia. Wszystko sprawdzasz i znaczysz podczas demontażu. Zrób fotke pompy od strony naoędu. Quote
izydor6280 Posted February 17, 2020 Report Posted February 17, 2020 tak te znaki z pierwszego foto powinny Cię interesować, nieco wyżej powinno być wybite 0, czyli GMPnie musisz ustawiać na środku, początek tłoczenia ma się zawierać w zaznaczonym obszarze Quote
greg81x Posted February 18, 2020 Report Posted February 18, 2020 Dziękuję za informację, może dzisiaj się uda zrobić zdjęcia. Znaki są z koła zamachowego. Tak myślałem że to znaki z pierwszego zdjęcia (dwa równoległe) ale właśnie powyżej są trzy kreski nie ma znaku GMP (może ten model tak miał typowo oznaczonego jak w instrukcji) Ogólnie gdzieś słyszałem że różne wersje c 360, czy też c 355 miały różne kąty wtrysku (bodajże 24 stopnie, inne 22 stopnie a jakiś model 18 -może to bajki i poprostu ustawić do dwóch znaków równoległych). Pompa po regeneracji więc zapewne jest to dokładnie taka sama jak do C360. Np. silnika S-4003 ciągnika rolniczego Ursus C-360 kąt nominalny to 22 stopnie. Na forach i instrukcji każdy ustawia do tych znaków z pierwszego zdjęcia tylko mają tam opis że powyżej jest GMP. Mogę odpalać i próbować na ślepo ... czyli kopci na biało źle na czarno źle ale wolałbym aby to miało ręce i nogi Szukałem w internecie prawidłowych ustawień jako ciekawostkę znalazłem badania jakie ktoś przeprowadził silniku S-4003 w zakresie kąta 19-25 stopni przy różnych obrotach silnika(1500-2000) , i co za ty idzie uwagi:Największe zużycie paliwa zanotowano dla zmniejszonego kąta wy-przedzenia wtrysku (αww = 19oOWK), co potwierdza gorsze wskaźniki pracy silnika przy opóźnieniu wtrysku (stwierdzono kilkuprocentowy spadek mocy).Zbyt wczesny wtrysk powoduje nagromadzenie większej ilości paliwa w okresie opóźnienia samozapłonu (trwającego dłużej), wzmaga dynamikę spalania i powoduje twardą pracą silnika czego należy unikać. Quote
Vademecum Posted February 18, 2020 Report Posted February 18, 2020 kolego, to zero co kolega wyżej pisze masz gmp. Z tym silnikiem nie miałem do czynienia, a z tymi co miaĺem to opis na kołach rozrządu. Nie cza tego zdjęcia skoro ustawia się z koła zamachowego, ale masz przykład że podczas demontażu musisz zwrócić uwage jak to złożyć.Też pamiętaj że masz 2 obroty wału na cykl pracy - tłok cylinder Quote
ali Posted February 19, 2020 Report Posted February 19, 2020 Ustaw początek wtrysku 8mm przed GMP i będzie książkowo, Quote
greg81x Posted February 20, 2020 Report Posted February 20, 2020 Ustaw początek wtrysku 8mm przed GMP i będzie książkowo,Problem w tym że muszę znaleźć GMP , wszędzie piszą że jest to oznaczenie bodajże OIT przed tymi dwoma równoległymi kreskami, u mnie nad nimi drugie zdjęcie są trzy znaki (być może to jest GMP)W weekend sprawdzę rozbiorę pokrywę zaworów z pierwszego tłoka i pokręcę kołem wtedy będę pewien punktu i znaków. Quote
izydor6280 Posted February 20, 2020 Report Posted February 20, 2020 co za problem wyznaczyć GMP, zrzucasz wtrysk z pierwszej głowicy, pchasz śrubokręt, pręt czy co tam masz pod ręką i kręcisz wałem Quote
greg81x Posted February 24, 2020 Report Posted February 24, 2020 Sprawdziłem GMP na czwartym tłoku ( zawór wydechowy się skończył zamykać a ssący zaczyna otwierać) Wtedy czytałem pierwszy tłok jest w GMP wyszło że teoretycznie jest na środkowej kresce koła (tam gdzie są 3 kreski, moje wcześniejsze pierwsze zdjęcie). Tylko jedna rzecz mnie zmartwiła ponieważ pompa dokładnie w tym samym momencie też wtłacza paliwo czyli za późno(oczywiście co drugi obrót koła zamachowego). Próbowałem ją przesunąć w kierunku silnika udało mi się z 3mm , co dało na kole zamachowym przyspieszenie może o 2cm. Jaki zakres regulacji powinien być możliwy pompą? Czy w czasie regeneracji mogli coś pozmieniać ? Wydaje mi się że otrzymałem inną pompę bo na mojej zrobiłem sobie znaki. Osoba regenerująca twierdzi że ustawienia do c355 oraz c 360 są takie same ale jak jest naprawdę. Zastanawiam się czy nie poskręcać i odpalić co się dzieje ale osobiście wolałbym ustawić tak jak książkowo czyli ok 8cm od GMP. Quote
Vademecum Posted February 24, 2020 Report Posted February 24, 2020 kolego, to że ci dali inną to cza było przy odbiorze walczyć. a teraz montuj to co masz . Moje zdanie. Quote
ali Posted February 24, 2020 Report Posted February 24, 2020 Gdzie jest napisane 8cm , chętnie bym zobaczył , masz podane 22-24* przed GMP Quote
greg81x Posted February 28, 2020 Report Posted February 28, 2020 Gdzie jest napisane 8cm , chętnie bym zobaczył , masz podane 22-24* przed GMPW weekend zamontuję odpalę i zobaczę co się będzie działo co do 8cm ktoś to przeliczał mniej więcej na kole i to jest ok 22-24 Quote
LukaszRobin Posted March 1, 2020 Report Posted March 1, 2020 Zdejmij pompę i sprawdź , czy przypadkiem nie założyłeś źle pompy (połączenie blok - sprzęgiełko- pompa). Wiem że teoretycznie nie da się tego złożyć źle, bo sa wycięcia, ale my po regeneracji założyliśmy źle (coś się ojcu na pompie dupło, ale wlazło na zęby noralnie), dokręciliśmy, ustawiamy kąt wtrysku, powinno iść na pierwszy tłok, paliwo idzie na drugim ..... zdjęliśmy pompę ,a tam ząbki w sprzęgiełku przegwałcone. Może u Ciebie też jest podobna sytuacja? Quote
Piotr27 Posted May 13, 2020 Report Posted May 13, 2020 w temacie ustawienia poczatu wtrysku w c-360. Ustawiam rozrząd na znaki zakładam pompe wtryskową nowe sprzęgiełko do c-360 i początek wtrysku jest za wczesny . Jak cofnę na kole rozrządu od pompy wtyryskowej o jeden zabek jest ok. Co jest nie tak że trzeba cofać o jeden zabek ?ktoś spotkał się z takim problemem? Quote
Vademecum Posted May 13, 2020 Report Posted May 13, 2020 ja sie spotkałem ze na nowym kole od pompy w c 330 był 1 ząbek więcej ??? bubli nie brakuje Quote
Robert ;-) Posted May 16, 2020 Report Posted May 16, 2020 Bo na kole od pompy nie ustawia się na znaki tylko przestawia o jeden Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.