Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

Nadchodzi wiosna, dlatego też trzeba odpowiednio przygotować maszyny na jej powitanie. Zimne miesiące pomogły wzbogacić park maszynowy o traktor John Deere 6300. Jednak, aby spisywał się on bez zarzutu i większych problemów należy wymienić w nim wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry oraz olej.

 

Jako że jest to pierwszy ciągnik tej marki w moim posiadaniu, chciałbym zapytać, gdzie są wszystkie korki spustowe oleju, płynu chłodnicy, filtry (wszystkie, tj. powietrza, paliwa, olei), a także inne rzeczy, o który nie wolno zapominać? Jaki rodzaj oleju, płynu do chłodnicy, a także w jakich ilościach je zalewamy? Generalnie prosiłbym o wszystkie cenne informację w formie klarownej rozpiski, aby każdy, kto w przyszłości kupi "Jaśka" mógł sobie tutaj zajrzeć i rozwiać wszystkie wątpliwości. Jak wiadomo, na tych rzeczach się nie zaoszczędzi.

 

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za udzielone informacje!

Fineasz007

Posted
posiadam od niedawna 6210 ale sam nie wiem jakie oleje ,filtry i tp. planuje zadzwonić do serwisu john deere oni powiedzą co i jak przywiozą na miejsce nawet jak odległość jest spora a co do ceny to można się dopytać jeśli będzie zbyt drogo to można nie brać radze i tobie może zadzwoń do serwisu będziesz miał pewność że zastosowałęś prawidłowy olej ,filtry
Posted
Najlepiej to sprawić sobie instrukcję obsługi iwg. niej prowadzić obsługi ciągnika i zg. z własnym rozumem taka moja rada a zrobisz jak będziesz uważałPozdrawiam.
Posted
Oczywiście jestem świadomy, że dobór oleju to kluczowa sprawa, dlatego zależało mi na opiniach osób, które znają ciągniki John Deere i generalnie dysponują rzetelną wiedzą na ich temat. Zapytanie kieruję, ponieważ mam mechanika, który będzie dbał o stan mojej maszyny i dlatego te informacje chcemy zweryfikować. Serwis to ciekawa sprawa, jednak nie zastąpi rąk do pracy na każde zawołanie. Prośbę o dane ze wcześniejszego postu nadal podtrzymuję.
Posted
muzyk na poprzednim oleju było do samego końca ok. a użytkowałem go około roku i nigdy się to nie zdarzyło po wymianie nowego za każdym razem jak mocniej pedał przycisnąć aż strach było mocniej zahamować taki zgrzyt mokrych tarcz hamulcowych
Posted

Proponował bym wrócić do tematu bo @Fineasz007 w dalszym ciągu nie otrzymał satysfakcjonującej Go odpowiedzi.

 

Generalnie to sam sobie odpowiedziałem na pytanie. Zastosowałem wszystkie oleje i filtry John Deere

 

1. Olej przekładniowo/hydrauliczny: John Deere HY-GARD' date=' ilość: ok. 55l[/b']

Warto rozgrzać olej, aby łatwiej go spuścić. TUZ, ładowacz oraz inne urządzenia ustawić w pozycjach, gdzie wymagają małego zapotrzebowania na olej.

Następnie spuszczenie zużytego, tj. skrzynia (korek spustowy obok wału, wewnątrz kwadratowy otwór na klucz), tylny most (20-30cm w tyłu, wewnątrz kwadratowy otwór na klucz) oraz filtr siatkowy (plastikowy korek, na klucz 24 chyba, on jest z boku, a nie pod spodem jak wcześniejsze dwa).

Wymiana filtrów na nowe, oryginalne John Deere przy lewym kole oraz pod kabiną, również z lewej strony. Wymycie filtru siatkowego i założenie go. Uzupełnienie oleju do stanu maksimum. Następnie uruchomienie ciągnika, sprawdzenie stanu i ewentualne dolanie do górnego poziomu.

 

2. Olej silnikowy: John Deere ACEA E7, ilość: ok. 16l

Rozgrzać silnik, następni z misy olejowej odkręcić korek (wewnątrz kwadratowy otwór na klucz), wymienić filtr z lewej strony, przy silniku, zalać nowy olej.

 

3. Przedni most i zwolnice: John Deere Standard JDM J20C chociaż można zastosować John Deere HY-GARD, ilość: przedni most ok. 8l, zwolnice ok. 1l każda.

Warto rozgrzać olej jeżdżąc ciągnikiem. Odkręcić na środku korek spustowy (wewnątrz kwadratowy otwór na klucz), następnie zakręcić go i z lewej strony na osi, z przodu, odkręcić korek (wewnątrz kwadratowy otwór na klucz) i dolać oleju, do momentu gdy wycieknie, zakręcić korek.

Zwolnice należy ustawić korkiem (wewnątrz kwadratowy otwór na klucz) do dołu, spuścić olej, a następnie obrócić o kąt 90 stopni, tj. poziomo i zalać olej aż wypłynie, zakręcić korek.

 

Generalnie to tyle, zostawiam potomnym, może komuś się przyda.

 

Pozdrawiam

Fineasz007

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...