zsunaj45 Posted March 11, 2013 Report Posted March 11, 2013 Co może być przyczyna nieładowania akumulatorów w ciągniku C330?Prądnica do regulatora napięcia jest podłaczona dobrze ale kontrolka od ładowania nie gasnie Quote
muzyk Posted March 11, 2013 Report Posted March 11, 2013 Będziesz miał okazję wymienić na alternator.Pozdrawiam. Quote
simson54 Posted March 11, 2013 Report Posted March 11, 2013 zgadza się wymień to na alternator i bedziesz miał spokkój a ładowanie bedziesz miał lepsze od tej prądnicy . alternator od poloneza pasuje super do 30 stki nie trzeba przerabiać uchwytów i wogule tylko weź sobie taki z regulatorem napięcia odrazu Quote
simson54 Posted March 11, 2013 Report Posted March 11, 2013 myślałem kolego że ten problem z elektryką który masz jest inny ja mam nowe akumulatory dwie 6 i rozładowały się przez to że kable którymi dochodził prąd były zaśniedziałe i wogule one były już bardzo stare popękane i nawet nie chciał czasem mi z nich zapalić gdy wymieniłem kable to jeden strzał i rozrusznik kręcił i tak jest do tej pory . ja mam prądnica ale u mnie narazie wszystko okej z ładowaniem tez myśle wymieniń na alternator Quote
grzepaku1 Posted March 11, 2013 Report Posted March 11, 2013 czy cokolwiek zmieniałes np.regulator prądnicę sprawdzałeś szczotki w prądnicy jaki typ regulatora ,prądnicy? Quote
Miki Posted March 12, 2013 Report Posted March 12, 2013 Ja miałem podobnie ale wystarczyło wyczyszczenie klem i problem zniknął. Quote
simson54 Posted March 12, 2013 Report Posted March 12, 2013 u mnie nawet wyczyszczenie klem nic nie dało te kable były takie że raz przez nie szedł prąd a raz nie kupiłem nowe kable komplet dałem 60 zeta i teraz kiedy potrzebuje odpalić to nie ma żadnego problemu. Też przymierzam się wymienić prądnice którą mam w swojej 30 stce na alternator Quote
VoYtek8 Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 Zobacz czy przy akumulatorach klemy dobrze siedzą bo jak nie to mogą się dziać cuda, ale najpewniej to żywot prądnicy się skończył i trzeba ją wyrzucić. Przy okazji możesz pomyślę o zamianie prądnicy na alternator. Pozdrawiam Quote
dominikp64 Posted March 15, 2013 Report Posted March 15, 2013 Jak koledzy powyżej polecam wymianę na alternator bo jak nic siadło ładowanie. Koszty zakupu są praktycznie te same a wydajność i sprawność ładowania znacznie lepsza. Dzięki temu znacznie wydłuży się żywotność akumulatorów. Quote
VoYtek8 Posted March 15, 2013 Report Posted March 15, 2013 Koszt zakupu może być o niebo niższy bo alternator może być od jakiegoś starego samochodu więc za grosze i też będzie spełniał swoje zadanie. Pozdrawiam Quote
grzepaku1 Posted March 15, 2013 Report Posted March 15, 2013 tylko to nasze gadanie nie wiem czy interesuje autora tego tematu? Quote
muzyk Posted March 15, 2013 Report Posted March 15, 2013 CHyba nie bardzo bo jak widzę ani razu nie włączył się do dyskusji widocznie przekonały Go Wasze argumenty.Pozdrawiam. Quote
zsunaj45 Posted March 20, 2013 Author Report Posted March 20, 2013 Witam.Dalej nie mogę dość końca z tym problemem ztym ładowaniem, prądnica dobra , regulator nowy a nie ładuje.Już mam dość.Pomocy;) Quote
Tofik Posted March 20, 2013 Report Posted March 20, 2013 Jezeli prodnica jest dobra a nie masz ladowania to masz cos nie tak z przewodami albo z masa cos niema styku Pozatym ja bym zamontowal altelnator tak jak inni radzili. Pozatym moze cos zle gdzies podlazyles i pradnice zjaralo:( i nawet o tym niewiesz, Mozesz sprawdzic przy chodzacym ciagniku ile laduje pradnica i sprawdz przy akumulatorze bo jak pokarze ze pradnica laduje a przy akumulatorze nie to cos masz z kablami i to niejest wina pradnicy.Pozdrawiam Quote
zsunaj45 Posted March 20, 2013 Author Report Posted March 20, 2013 Prądnice sprawdzałem że podłoczyłem do akumulatora i chdzi jak silnik elektryczny czyli jest dobra,ajak inaczej można sprawdzić prądnice czy ładuje? Quote
simson54 Posted March 20, 2013 Report Posted March 20, 2013 Może kolego wymień nowe kable do ciapka za komplet dasz mniej niż 100 ja kupiłem za 60 i też mam traktor na prądnicy u mnie była wina kabli nie dochodził prąd raz był a raz nie było klemy były tak zaśniedziałe masakra nawet wyczyszczenie ich nic nie dało a ten kabel po prostu połamany i grzał się mocno nawet kopciło się z niego teraz problem zniknął gdyż są nowe jak potrzebuje odpalić ciągnik to jeden strzał i kręci pali bez problemu . niestety nie wiem ile powinna mieć prądnica jeśli wszystko jest prawidłowo u mnie było coś ok 11,8 V a w alternatorze nie powinno przekraczać 14,4 V Quote
zsunaj45 Posted March 20, 2013 Author Report Posted March 20, 2013 Może kolego wymień nowe kable do ciapka za komplet dasz mniej niż 100 ja kupiłem za 60 i też mam traktor na prądnicy u mnie była wina kabli nie dochodził prąd raz był a raz nie było klemy były tak zaśniedziałe masakra nawet wyczyszczenie ich nic nie dało a ten kabel po prostu połamany i grzał się mocno nawet kopciło się z niego teraz problem zniknął gdyż są nowe jak potrzebuje odpalić ciągnik to jeden strzał i kręci pali bez problemu . niestety nie wiem ile powinna mieć prądnica jeśli wszystko jest prawidłowo u mnie było coś ok 11' date='8 V a w alternatorze nie powinno przekraczać 14,4 V [/quote'] Quote
Tofik Posted March 20, 2013 Report Posted March 20, 2013 zsunaj miernikiem sprawdzasz ile laduje pradnica czy altelnator Quote
grzepaku1 Posted March 20, 2013 Report Posted March 20, 2013 wymieniałeś regulator a czy założyłeś prawidłowy powinien być RG 15c a prądnica P20c regulator nowy też może być uszkodzony Quote
zsunaj45 Posted March 22, 2013 Author Report Posted March 22, 2013 witam. mam alternator od samochodu renault, jak mogę podłączyć do C330 sa cztery wyjścia b+,b-,l-,+. proszę o porade:D Quote
DuzyGrzegorz Posted March 22, 2013 Report Posted March 22, 2013 "b+" - wyjście na "+" akumulatora "b-" - masa (tak wnioskuję, jeżeli jest inaczej to poprawcie)"l-" - wyjście na kontrolkę ładowania (zazwyczaj oznaczenie jest "L" lub "D+")."+" - ?Ale dlaczego przy "l" jest "-"? Możliwe, że kontrolkę z drugiej strony należy łączyć do "+", a nie masy.Wyjście na obrotomierz (jeżeli jest) zazwyczaj jest oznaczane "W". Quote
zsunaj45 Posted March 22, 2013 Author Report Posted March 22, 2013 Witam tak wygląda ten alternator. Quote
zsunaj45 Posted March 22, 2013 Author Report Posted March 22, 2013 A czerwony kabel to podłończyć bezpośrednio do akumuratora?a czarny na mase. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.