DuzyGrzegorz Posted March 22, 2013 Report Posted March 22, 2013 Podaj te oznaczenia gdzie są bo na fotce nie widać. Kwestia gdzie podłączyć kontrolkę ładowania i czy drugi biegun do masy czy do "+" ze stacyjki. Quote
zsunaj45 Posted March 23, 2013 Author Report Posted March 23, 2013 Witam.B+,B-, L,+.Niewiem jak podłączyć żeby nie spalić,bo ten alternator jest od reno Valeo, jeśli jeśli pan coś wie jak to podłończyć to proszę mi narysować jeśli to możliwe.Już dziękuję. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 23, 2013 Report Posted March 23, 2013 "B+" - do plusa akumulatora przed stacyjką."L" - do kontrolki ładowania."B-" - do masy jeżeli brak jest przejścia przez mocowanie alternatora. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 24, 2013 Report Posted March 24, 2013 Z tego co opisałeś i co sprawdziłem to masz alternator dziewięciodiodowy z wbudowanym regulatorem napięcia. Na prądnicy masz trzy przewody:?10? - masa,?16? - do regulatora i dalej do lampki kontrolnej ładowania (do zacisku ?16? regulatora podłączone są dwa przewody).?18? - do regulatora.Jeżeli zamieniasz prądnicę na alternator musisz sprawdzić czy na masę masz plus czy minus. Musisz mieć koniecznie minus ma masę bo zniszczysz alternator! Możesz zmienić biegunowość bez żadnych obaw po odłączeniu prądnicy.Po zamontowaniu alternatora połącz przewodem o przekroju minimum 4 mm kwadratowe, a najlepiej 6 mm kw. zacisk alternatora oznaczony ?B+? z zasilaniem rozrusznika (pod śrubę do której jest przykręcony gruby przewód z akumulatora). Przewód który był przykręcony do zacisku ?10? prądnicy możesz (ale nie musisz) do masy alternatora czyli do zacisku ?B-?.Przewód który był przykręcony na prądnicy do zacisku ?16? przykręć do zacisku ?L?.Odkręć od regulatora przewody z zacisku ?16? i połącz je razem oraz zaizoluj.Odkręć przewód od środkowego zacisku regulatora przewód ?19? i zaizoluj końcówkę.To samo zrób z przewodem z zacisku ?18? regulatora i od prądnicy. Możesz ten cały przewód wyciągnąć bo już nie będzie potrzebny.Żaróweczka kontrolki ładowania musi mieć 3 W.Jak coś to pisz, na pewno pomożemy. Pozdrowienia. Quote
zsunaj45 Posted March 24, 2013 Author Report Posted March 24, 2013 Witam.Bardzo dziękuję za porade, czyli ten kabel co jest przykręcony do prądnicy nr. 18 wyciągnąć a , akabel czerwony co jest przykręcony do regulatora napięcia nr.19, mogę wyciągnąć tak samo? Quote
zsunaj45 Posted March 24, 2013 Author Report Posted March 24, 2013 jeszcz jedno przy tym alternatorze jest L to wiem oco chodzi i jeszcze jest obok L,+ , to doniczego nie podłączać mam rozumieć? Quote
zsunaj45 Posted March 24, 2013 Author Report Posted March 24, 2013 A w tej kosce przy alternatorze z jednej strony jest L, i +, do L wem jak podłączyć a ten + nie podłączać? Quote
DuzyGrzegorz Posted March 24, 2013 Report Posted March 24, 2013 Witam.Bardzo dziękuję za porade' date=' czyli ten kabel co jest przykręcony do prądnicy nr. 18 wyciągnąć a , akabel czerwony co jest przykręcony do regulatora napięcia nr.19, mogę wyciągnąć tak samo?[/quote']"19" idzie od stacyjki i podaje prąd gdy jest włączony kluczyk.Oznaczenia na kontrolkę ładowania jakie spotkałem to: "L", "D+" i "D-". Podłącz tylko "L". Na początek nic nic wyciągaj z kabli. Jak będzie działało to zrobisz jak będziesz chciał. Quote
cioska Posted March 24, 2013 Report Posted March 24, 2013 sprawdż przewód od włącznika do świec żarowych-czy nie jest uszkodzony (patrz tu za zbiornikiem paliwa). Quote
zsunaj45 Posted March 29, 2013 Author Report Posted March 29, 2013 Witam.Założyłem ten alternator i kontrolka nie gaśnie,już mam dość a podłączyłem jak mi pan radził i nic. Quote
grzepaku1 Posted March 29, 2013 Report Posted March 29, 2013 najlepiej poproś elektryka który się na tym zna by ci podłączył a być może popełniłeś jakiś błąd lub alternator jest uszkodzony a do kontrolki jeden przewód podłączyłeś z alternatora a drugi podłącza się do plusa lub masy nie wiem jaki u ciebie byłby właściwy ale to też może być przyczyna Quote
zsunaj45 Posted March 29, 2013 Author Report Posted March 29, 2013 b+podłonczyłem na cefke a b- na mase a L złonczyłen razem dwa kable 16,ale ja mam alternator od samochodu reno. Quote
grzepaku1 Posted March 29, 2013 Report Posted March 29, 2013 a czy ten alternator nie jest czasem obcowzbudny i nie trzeba podać prądu ze stacyjki po wciśnięciu kluczyka ? dokładnie się na tym nie znam ale coś słyszałem że w reno takie były Quote
Tofik Posted March 29, 2013 Report Posted March 29, 2013 Najlepiej podjedz do elektryka i migiem zalatwi sprawe a majadku przeciez nie zedrze:) Quote
DuzyGrzegorz Posted March 29, 2013 Report Posted March 29, 2013 a czy ten alternator nie jest czasem obcowzbudny i nie trzeba podać prądu ze stacyjki po wciśnięciu kluczyka ? dokładnie się na tym nie znam ale coś słyszałem że w reno takie były Wszystkie alternatory są obcowzbudne. Do wzbudzenia służy zacisk "L". Od jakiego samochodu nie ma znaczenia. Jest kilka typów alternatorów. Jeżeli podłączyłeś tak jak opisałem powinien działać, o ile jest sprawny. Mówiąc krótko "B+" musi być podłączony do plusa akumulatora, a "L" też do plusa, ale "za stacyjką" i poprzez żaróweczkę. Czy dokładnie i ponad wszelką wątpliwość sprawdziłeś czy minus jest na masie? Quote
zsunaj45 Posted March 30, 2013 Author Report Posted March 30, 2013 Witam.Podłączyłem B+ do plusa,B- na mase, L z 16 kablemi i ten kabel idzie na kontrąlke a drugi kabel co jest przy kontrolce idzie na stacyjke, i dalej kontrolka nie gaśnie.Pozdrawiam i życze wesołych świąt. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 30, 2013 Report Posted March 30, 2013 Coś jest z alternatorem albo żaróweczka jest zbyt mała. Skoro kontrolka świeci to podłączenie jest prawidłowe. Łask Bożych na Święta! Quote
zsunaj45 Posted March 30, 2013 Author Report Posted March 30, 2013 Żarowka jest 2v czy żarówka ma coś do ładowania że nie gaśnie? przepraszam że panu zawracam głowe. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 30, 2013 Report Posted March 30, 2013 Nie jestem panem ! Tym bardziej nie zawracasz głowy bo nie jesteśmy na tym forum aby nie zawracać głowy, wręcz przeciwnie! Standardowi żarówka powinna mieć 3W. Przez nią jest podawane napięcie na wzbudzenie alternatora. Może być sytuacja, że żarówka nie zapewnia dostatecznego prądu wzbudzenia. Zrób taki test, połącz na pół sekundy zacisk "B+" i "L". Jeżeli po takim zabiegu zgaśnie to znaczy że jest zbyt mała, jeżeli dalej będzie świecić to alternator jest uszkodzony. Quote
zsunaj45 Posted March 31, 2013 Author Report Posted March 31, 2013 Witam.Robiłem taki eksperyment iżarówka się świeci ale ciemniej.pozdrawiam Quote
DuzyGrzegorz Posted March 31, 2013 Report Posted March 31, 2013 Najprawdopodobniej jedna z diod prostowniczych już się kończy. Jeżeli z alternatora podczas pracy słuchać taki szum-świst to dioda na pewno dioda. Jakbyś miał możliwość sprawdzenia czy ładuje. Przeważnie w takich sytuacjach ładuje, ale zmień żarówkę na większą. Możesz też podłączyć drugą równolegle jeżeli do standardowej oprawy kontrolki większa nie wejdzie, czyli podłącz do obu zacisków żarówki. Naprawa alternatora raczej nieunikniona o ile nie zniknie problem po połączeniu większej żarówki. Quote
zsunaj45 Posted April 1, 2013 Author Report Posted April 1, 2013 Jak po świętach panie Grzgorzu? Quote
rysiek1965 Posted April 1, 2013 Report Posted April 1, 2013 Może regulator napięcia szwankuje . Pozdrawiam. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.