Jump to content

Recommended Posts

Posted
Witam.B+,B-, L,+.Niewiem jak podłączyć żeby nie spalić,bo ten alternator jest od reno Valeo, jeśli jeśli pan coś wie jak to podłończyć to proszę mi narysować jeśli to możliwe.Już dziękuję.
Posted

Z tego co opisałeś i co sprawdziłem to masz alternator dziewięciodiodowy z wbudowanym regulatorem napięcia.

Na prądnicy masz trzy przewody:

?10? - masa,

?16? - do regulatora i dalej do lampki kontrolnej ładowania (do zacisku ?16? regulatora podłączone są dwa przewody).

?18? - do regulatora.

Jeżeli zamieniasz prądnicę na alternator musisz sprawdzić czy na masę masz plus czy minus. Musisz mieć koniecznie minus ma masę bo zniszczysz alternator! Możesz zmienić biegunowość bez żadnych obaw po odłączeniu prądnicy.

Po zamontowaniu alternatora połącz przewodem o przekroju minimum 4 mm kwadratowe, a najlepiej 6 mm kw. zacisk alternatora oznaczony ?B+? z zasilaniem rozrusznika (pod śrubę do której jest przykręcony gruby przewód z akumulatora).

Przewód który był przykręcony do zacisku ?10? prądnicy możesz (ale nie musisz) do masy alternatora czyli do zacisku ?B-?.

Przewód który był przykręcony na prądnicy do zacisku ?16? przykręć do zacisku ?L?.

Odkręć od regulatora przewody z zacisku ?16? i połącz je razem oraz zaizoluj.

Odkręć przewód od środkowego zacisku regulatora przewód ?19? i zaizoluj końcówkę.

To samo zrób z przewodem z zacisku ?18? regulatora i od prądnicy. Możesz ten cały przewód wyciągnąć bo już nie będzie potrzebny.

Żaróweczka kontrolki ładowania musi mieć 3 W.

Jak coś to pisz, na pewno pomożemy. Pozdrowienia.

Posted
Witam.Bardzo dziękuję za porade, czyli ten kabel co jest przykręcony do prądnicy nr. 18 wyciągnąć a , akabel czerwony co jest przykręcony do regulatora napięcia nr.19, mogę wyciągnąć tak samo?
Posted

Witam.Bardzo dziękuję za porade' date=' czyli ten kabel co jest przykręcony do prądnicy nr. 18 wyciągnąć a , akabel czerwony co jest przykręcony do regulatora napięcia nr.19, mogę wyciągnąć tak samo?

[/quote']

"19" idzie od stacyjki i podaje prąd gdy jest włączony kluczyk.

Oznaczenia na kontrolkę ładowania jakie spotkałem to: "L", "D+" i "D-". Podłącz tylko "L". Na początek nic nic wyciągaj z kabli. Jak będzie działało to zrobisz jak będziesz chciał.

Posted
najlepiej poproś elektryka który się na tym zna by ci podłączył a być może popełniłeś jakiś błąd lub alternator jest uszkodzony a do kontrolki jeden przewód podłączyłeś z alternatora a drugi podłącza się do plusa lub masy nie wiem jaki u ciebie byłby właściwy ale to też może być przyczyna
Posted

a czy ten alternator nie jest czasem obcowzbudny i nie trzeba podać prądu ze stacyjki po wciśnięciu kluczyka ? dokładnie się na tym nie znam ale coś słyszałem że w reno takie były

 

Wszystkie alternatory są obcowzbudne. Do wzbudzenia służy zacisk "L". Od jakiego samochodu nie ma znaczenia. Jest kilka typów alternatorów. Jeżeli podłączyłeś tak jak opisałem powinien działać, o ile jest sprawny. Mówiąc krótko "B+" musi być podłączony do plusa akumulatora, a "L" też do plusa, ale "za stacyjką" i poprzez żaróweczkę. Czy dokładnie i ponad wszelką wątpliwość sprawdziłeś czy minus jest na masie?

Posted
Witam.Podłączyłem B+ do plusa,B- na mase, L z 16 kablemi i ten kabel idzie na kontrąlke a drugi kabel co jest przy kontrolce idzie na stacyjke, i dalej kontrolka nie gaśnie.Pozdrawiam i życze wesołych świąt.
Posted
Nie jestem panem :D! Tym bardziej nie zawracasz głowy bo nie jesteśmy na tym forum aby nie zawracać głowy, wręcz przeciwnie! Standardowi żarówka powinna mieć 3W. Przez nią jest podawane napięcie na wzbudzenie alternatora. Może być sytuacja, że żarówka nie zapewnia dostatecznego prądu wzbudzenia. Zrób taki test, połącz na pół sekundy zacisk "B+" i "L". Jeżeli po takim zabiegu zgaśnie to znaczy że jest zbyt mała, jeżeli dalej będzie świecić to alternator jest uszkodzony.
Posted
Najprawdopodobniej jedna z diod prostowniczych już się kończy. Jeżeli z alternatora podczas pracy słuchać taki szum-świst to dioda na pewno dioda. Jakbyś miał możliwość sprawdzenia czy ładuje. Przeważnie w takich sytuacjach ładuje, ale zmień żarówkę na większą. Możesz też podłączyć drugą równolegle jeżeli do standardowej oprawy kontrolki większa nie wejdzie, czyli podłącz do obu zacisków żarówki. Naprawa alternatora raczej nieunikniona o ile nie zniknie problem po połączeniu większej żarówki.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...