VoYtek8 Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 Chciałbym podyskutować na temat różnicy pomiędzy tymi dwoma podobnymi ciągnikami. Słyszałem parę informacji i chciałbym usłyszeć opinię posiadaczy by dowiedzieć się czym te ciągniki naprawdę się różnią. Pozdrawiam Quote
massay1 Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 Coś tam się różnią. To model który początkowo był podobny do 4011 a potem stopniowo przybierał wygląd 60-ki. tak że pierwsze 355 były inne od ostatnich. Z tego co wiem na pewno to pierwsze modele miały filtr oleju taki jak 4011, Belka na zaczep rolniczy i sam zaczep rolniczy albo był taki sam albo troszkę dłuższy. Dłuższy o przystawkę grubości około 5cm. jaka znalazła się przykręcona do skrzynie. Była też jakaś różnica w układzie kierowniczym ale nie mogę zaskoczyć jaka. Ciekawa sprawa. Będę miał chwilkę poszperam troszkę. Quote
przemek2092 Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 Podobny temat był juz omawiany tyle że pomiędzy 4011 a c360 zasadnicza różnica to znów przednia oś Quote
massay1 Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 Przednia oś w 55 i 4011 była taka sama. Znaczy rurowa dopiero w 60-ce założyli to płaskie dziadostwo. Była to modernizacja która uprościła tylko proces produkcji i nic więcej nie dała.Wracając do tematu... w pierwszych 355 był odśrodkowy filtr oleju, zwolnice z 4011, pompa wody starego typu. Potem upodobnili jej flaki do pompy c-330. Podstawa szczęk hamulcowych z 4011, obciążniki tylne 4011. Układ kierowniczy z wbitą w jego obudowę rurą osi kierownicy. Potem przerobili to na przykręcane na kołnierzu. Stopniowo były te rzeczy zmieniane na takie jak w c-360 a niektóre z nich pojawiły się dopiero w tum modelu. Trudno powiedzieć które. trzeba by szperać po numerach silnika. Quote
VoYtek8 Posted March 13, 2013 Author Report Posted March 13, 2013 No wielu ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Ta płaska oś jest naprawdę słaba ja mam C-330 jeszcze z normalną okrągłą i jest świetna, a o tej płaskiej to tylko złe opinie słyszałem. A mógłby mi ktoś podać w jakich latach były produkowane Ursusy C-355. Pozdrawiam Quote
henryk Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 ursus 355 silnik s-4002 moc33KW(45KM)produkcja1970-1976 natomiast c360 silnik s-4003 jest to ten sam silnik co poprzedni tylko ze zmianami w rozrzadzie i dlatego mocniejszy 38KWtj.52KM.to mniej wiecej tyle.poza tym jeszcze drobne zmiany jak oś,siedzenie i to co koledzy powyżej pisali-pozdrawiam Quote
massay1 Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 Ogólni wiki podaje już moc 355 zwiększoną dzięki zmianie wałka rozrządu na 52 konie. Tyle że z tym może być różnie. Tak jak z 4011 która oficjalnie produkowana była do 1970 a jeszcze w 1977 wyjeżdżały sztuki prawdopodobnie złożone z magazynowych części. Sam taką miałem. Quote
VoYtek8 Posted March 13, 2013 Author Report Posted March 13, 2013 No o tej wymianie rozrządu to słyszałem, a ktoś kiedyś mi mówił że te ciągniki różnią się trochę wizualnie i czy ktoś może ma Ursusa C-355 bo podobno nie da się kupić do niego części i trzeba stosować od zwykłej 60. Pozdrawiam Quote
massay1 Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 Wizualnie? Błotniki i maska raczej nie. kabina sportowa była z 4011. Różniła się tylko obudowami na drążki kierownicze. Może lampy na błotnikach zdaje się były inne. Z części to zwolnice z 4011 ale do nich są części. nie wiem. Żadna różnica zewnętrzna nie przychodzi mi do głowy. Quote
henryk Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 poza tym jeszcze drobne zmiany jak oś,siedzenie i to co koledzy powyżej pisali-pozdrawiam Quote
henryk Posted March 13, 2013 Report Posted March 13, 2013 przepraszam że powtórzyłem to co wyżej napisałem-nie było to zamierzone Quote
izydor6280 Posted March 14, 2013 Report Posted March 14, 2013 panowie nie piszcie ze 60 miala tylko plaska os, bo przez pierwsze 3-4 lata byla montowana jeszcze okragla ze starym typem zaczepu i obciaznikami, do tego zaczep polowy stary typ, pozniej to cudo jak w 330, nie wiem kto na to wpadl, bo te zaczepy to porazka przy takich maszynach jake mozna podpiac do 60, lampy na wasach i obrysowki (na blotnikach) metalowe, kola 18 a co do 355 to wizualnie obciazniki tyl, kierunek na blotniku jak w 4011, os okragla, siedzenie metalowe okragle i wspomniany juz filtr oleju, mechanicznie kilka szczegolow,wiekszosc modeli jest nie do rozpoznania, kazdy przerabia je na 360, tylko po roczniku mozna jakos sie polapac Quote
grzepaku1 Posted March 14, 2013 Report Posted March 14, 2013 izydor6280 te zacepy dolne może najgorsze nie były tylko jak spadło zabezpezpieczenie z przodu tego zaczepu na sworzniu pionowym to jak cięgnik pracował w cyklopie i podparł się mocno na łapach to wtedy tylko obciążona była góra zaczepu jeszcze z dzurą do bolca to taki zaczep się rozginał i musiał pęknąć jak nie od razu to póżniej przy innych pracach ,podpinając kombajn neptun pod ten zaczep jeśli się nie wie jak to musi pęknąć nawet przy założonym zabezpieczeniu i to wina użytkownika prawidłowo użytkowany raczej nie pęka a wiadomo stal nie jest dobrej jakości Quote
massay1 Posted March 14, 2013 Report Posted March 14, 2013 355 miała tylko okrągłą. Dopiero w 60-ce zmienili i to nie od pierwszego egzemplarza. To się zgadza. Koła 18-ki tylko w pierwszych modelach 355, potem pojawiły się 16-ki a wcześniejsze były dostępne jako opcja nawet w 60-ce. Co do zaczepu 330 pierwsze polowa miała odlewane. Były zakładane na wąską belkę polową podobną jak w 4011 z możliwością zapinania maszyny na hak podnośnikiem lub na bolec. Potem dopiero założyli to spawane, blaszane dziadostwo. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.