Mars9 Posted March 24, 2013 Report Posted March 24, 2013 W internecie znalazłem tylko montaż świecy płomieniowej, ale ja chce zamontować świecę żarową. Co poradzicie ? Quote
Robert ;-) Posted March 24, 2013 Report Posted March 24, 2013 To wygląda tak musisz mieć do dyspozycji migomat wytnij otwór w kolektorze dolotowym nad 1 cylindrem od chlodnicy [przyspawaj śrubę którą się przykręca ośkę tylną od malucha gwint pasuje]lub dobierz inną i wkręć świecę podłącz kabel zasilający i włącznik lub podłącz przez przekaznik. Quote
massay1 Posted March 24, 2013 Report Posted March 24, 2013 Pasuje jak złoto tylko osobiście założył bym dwie. Podobna jest we władku tyle że nie ma gwintu tylko gniazdo stożkowe. Quote
Mars9 Posted March 26, 2013 Author Report Posted March 26, 2013 Panowie, ta świeca jest dosyć długa, więc mam obawy, że nie będę mógł jej dokręcić do końca. Patrzyłem, czy da się ją wkręcić wzdłuż kolektora, ale jakoś nie bardzo jest jak ją przymierzyć. Chyba pomysł z przyspawaniem nakrętki jest dobry, tylko czy koniec świecy nie będzie za blisko przeciwnej ściany kolektora ? Czy może lepiej wzdłuż ją przykręcić, tak, aby świeca była równolegle ułożona do kolektora ? Myślałem o zrobieniu otworu od strony chłodnicy. Quote
kubusjettaII Posted March 26, 2013 Report Posted March 26, 2013 gdzieś tylko teraz nie pamiętam gdzie widziałem jak ktoś sobie wstawił chyba 4 po skosie w kolektor dolotowy, nie przeszkadzało wtedy że jest dłuższa. Quote
massay1 Posted March 26, 2013 Report Posted March 26, 2013 Nakrętki zrobić z odsadzeniem. Wymierzyć długość żarnika sprawdzić jak to wyjdzie w kolektorze i tyle podnieść świecę do góry. jak zwój czy dwa schowają się w nakrętce to nic się nie stanie. Quote
DuzyGrzegorz Posted March 26, 2013 Report Posted March 26, 2013 Jeżeli świecę żarową włożysz w kolektor ssący który nie jest przystosowany do założenia świecy to ograniczysz przepływ powietrza, co oznacza że będziesz miał gorsze napełnianie cylindrów powietrzem. Kolektory ssące przystosowane do montażu świec są odpowiednio zaprojektowane tak, aby ilość powietrza była odpowiednia, a przepływ był bez zbędnych bardzo szkodliwych dla silnika zawirowań. Quote
massay1 Posted March 26, 2013 Report Posted March 26, 2013 Przystosowanie polega co najwyżej na tym że jedną świecę opływa powietrze z jednego cylindra. Czyli opór jest zminimalizowany. W 60-ce się tak nie da. Zakładając świecę na wlocie kolektora ciągną przez nią powietrze 4 cylindry. Czyli przepływ intensywny i faktycznie pewnie ma to wpływ na napełnianie cylindrów. Quote
Mars9 Posted March 26, 2013 Author Report Posted March 26, 2013 To gdzie najlepiej ją zamontować, a właściwie to czy w ogóle ją zamontować ? Wiem tylko, że przy świecy dużo lepiej silnik odpala. Quote
henryk Posted March 26, 2013 Report Posted March 26, 2013 osobiście uważam że nawet 2 świece wmontowane mądrze nie będą hamowały dopływu powietrza,jak już wcześniej któryś z kolegów zauważył nakrętki można wspawać na podwyższeniu,jestem emerytem kierowcą zawodowym z 40 letnim stażem nie takie rzeczy się kombinowało w przeszłości-będzie dobrze zakładaj i nie pękaj-pozdrawiam i życzę sukcesunajlepiej 2 na 1-szym i 3-m wlocie Quote
ali Posted March 29, 2013 Report Posted March 29, 2013 nie wiem po co świeca w 360 jak to lekko pali, ale jeśli już to tak jak pisał henryk do tego porządny włącznik(amperaż dobrać do świec) lub przez przekażnik i przewody Quote
Biznez404 Posted March 29, 2013 Report Posted March 29, 2013 Ja nie tak dawno zamontowałem dwie świece od 30-stki do MTZ-ta na obuch dolotach w głowicy jak najbliżej zaworów ssących , a włącznik też od 30-stki wsiadam trzymam do 30-stu sekund na świecach i efekt ; silnik dużo szybciej łapie . Quote
massay1 Posted March 29, 2013 Report Posted March 29, 2013 W swoim mtz-cie wywaliłem ruską płomieniówkę, założyłem iskrę, podłączyłem do filtra paliwa i chodzi jak złoto. Mały pobór prądu i koniec z wadliwym elektrozaworem w świecy. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.