Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja liczyłem tak, 100km zrobi w jakieś 4 godziny jadąc na maksymalnej prędkości ,,80tka pali około 10litrow na godzinę

to wszytko mi ile wyszło ? Plus 10litrow na zakład

Sądzę że i tak optymistycznie .

  • 1 month later...
  • 6 months later...
Posted

Koledzy proszę o podpowiedź gdzie w ursusie C 385 znajduje się czujnik ciśnienia oleju?

 

Pytam ponieważ mam zamiar pojechać obejrzeć taki ciągnik wystawiony na sprzedaż ale wiem, że w nim podobni nie działa wskaźnik ciśnienia oleju i chcę wziąć go ze sobą.

Z drugiej strony słabo będzie jak nie będę mógł znaleźć gdzie go wkręcić.

Szukałem na zdjęciach w necie ale jakoś nie mogę go zlokalizować.

 

Dzięki za pomoc.

  • 2 weeks later...
Posted

Cześć

 

Koledzy proszę o opinie jak pług da radę na spokojnie bez katowania ciągnika pociągnąć C 385 na glebie lekkiej ?

 

Obecnie mam dwa ciągniki C 4011 (jeden z nich ma bardzo słabe opony) i spokojnie bez większych problemów radzą sobie z pługiem UG 3 skibowym.

 

Czy C 385 da rade ewentualnie z 5 skibowym UG?

Chodzi mi po głowie kupno 5 skibowego bo do podorywki byłby ok. a jeżeli w orce miałby ciężko to można odkręcić jedną skibę.

 

Czytałem, że zachodnie pługi idą o wiele lżej ale budżet mnie trochę ogranicza L

 

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Posted

słupica i elementy robocze pewnie te same, więc radło takie samo jak stare UG

chcesz dobry pług to poszukaj overum na korpusie sr, będziesz miał możliwość regulacji szerokości więc 3 skiby będą idealne

Posted
Do mtz bez napędu mam 4x30 jest lżejszy a radzi sobie bdb na moich polach przeważnie piachy ale mam cięższe kawałki bez problemu sobie radził ,mam niby 5skibe ale nie oralem nie że by sobie ne radził tylko było za mokro z 4kami się topil,po żniwach się zobaczy jak sobie poradzi,
Posted

http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/5360/Szydelski_Zarys_hostorii_polskich_ciagnikow.pdf

Warto przeczytać przynajmniej część dotyczącą badań. Zwracam uwagę że likwidacja Katedry Ciągników "zupełnie przypadkiem" zbiegła się w czasie z gwałtownym pogorszeniem jakości produktów Ursusa. Na stronie 106 jest wzmianka o badaniu przez Państwowy Szwedzki Instytut Badań Maszyn trzech traktorów C-385. Ciekawy jest wynik porównania C-385 z innymi zachodnimi traktorami. Pozdrawiam!

  • 2 weeks later...
Posted

Mam taką sytuację, że podniosłem podnośnik w C 385 i nie chce się opuścić :-(

 

Czytałem gdzieś w internecie, że jest jakaś śrubka w plecaku po odkręceniu której powinno udać się opuścić podnośnik bo się zaciął.

Mieliście może taką sytuację bo nie wiem czy można coś samemu zrobić aby opuścić podnośnik i sprawdzić czy będzie działał czy od razu trzeba wzywać mechanika?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Posted

zmagałem sie z tym ponad 2 lata w 1614. Jak sie podniosło wyżej rękami to jakiś czas działało.

U mnie jak sie zablokowało to potrafiło rozrywać przewody aż na koniec spod śrób wywalało podkładki miedziane. tej wiosny pod koniec siewów zablokował sie na dobre. rozebrałem raz , analiza działania i regulacje, nie pomogło. Rozebrałem raz drugi i też nic. Podjąłem decyzje o trzeciej rozbiórce wraz z rozdzielaczem ale wcześniej znalazłem na olx kompletny podnośnik z gwarancją działania za 2.5 tysia.

Szczęśliwie działa ale co było przyczyną nie wiem. Żadnej śruby do spuszczenia oleju z tłoka nie widziałem. Podnośniki w ciężkiej serii ursusa będą podobne, tyle że ja mam dodatkowy zawór i mikropompke.

Posted

Wyczytałem w necie, że za siedzeniem w kabinie jest zawór który się samoczynnie zakręca blokując przepływ oleju.

Rzeczywiście taki zawór znalazłem i był wkręcony a po jego odkręceniu podnośnik od razu zaczął opuszczać się w dół :-)

  • 2 weeks later...
Posted

Koledzy co to jest za zbiornik nad chłodnicą w C 385 - zdjęcie.
Szukałem w schemacie w instrukcji napraw i niestety na schemacie go nie ma.

 

Zbiornik jest u mnie pusty, jest połączony tylko jednym przewodem z chłodnicą i nie bardzo wiem w jakim celu on się tam znajduje.

 

Niestety nie mogę dołączyć zdjęcia i dołączyłem je do mojej galerii Różne.

 

Posted

Ktoś rozpoczął dołożenie zbiornika wyrównawczego lecz nie przerobił korka chłodnicy. Zbiornik nie będzie działał poprawnie jako zbiornik wyrównawczy, ale jako odprężnik chłodnicy spełni swoją rolę pod warunkiem szczelnego korka z odpowiednio silnym zaworem. Może taki był zamysł. Pozdrawiam!

Posted

Właśnie z korkiem mam też taki problem, że chłodnica jest jakaś niestandardowa i potrzebny korek wkręcany z gwintem bo zwykły nie pasuje.

Nie wiem jaki ktoś miał zamysł ale chyba właśnie trzeba dopasować korek plastikowy z gwintem i wtedy w razie dużego ciśnienia woda będzie wyrzucana do zbiornika wyrównawczego.

Pytanie tylko czy w ciągniku w tym zbiorniku powinna być zalana woda np. do połowy tak jak to ma miejsce w samochodach? 

 

Znalazłem korek do C330 wkręcany z gwintem i spróbuje czy może on będzie pasował.

 

https://allegro.pl/korek-wlewu-paliwa-ursus-c-330-stary-typ-i4937608889.html

Posted
nie lej więcej niż połowa. w samochodach jest korek który przy dużym ciśnieniu upuści powietrze, pare czy wode. Jak będziesz miał układ szczelny i np. zagotuje to ci rozerwie układ. Dobrze jest zamontować zbiornik z jakiegoś samochodu z korkiem z zaworem bezpieczeństwa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...