Robert ;-) Posted October 18, 2017 Report Posted October 18, 2017 Ja liczyłem tak, 100km zrobi w jakieś 4 godziny jadąc na maksymalnej prędkości ,,80tka pali około 10litrow na godzinę to wszytko mi ile wyszło ? Plus 10litrow na zakład Sądzę że i tak optymistycznie . Quote
DuzyGrzegorz Posted October 18, 2017 Report Posted October 18, 2017 Przy gazie w podłodze tak wyjdzie. Pozdrawiam! Quote
krzysztof86 Posted November 24, 2017 Report Posted November 24, 2017 Ja mam c385 już 10 latek i jestem zadowolony. rafaello3 1 Quote
rafaello3 Posted November 25, 2017 Report Posted November 25, 2017 Ja również mam sporo lat Ursusa U-902 sporo lat i powiem ,że to twarda maszyna .Od tego roku ma lżej ,bo zastąpił go New Holland T5-120 ,ale też robi różne prace na polu . Quote
miszka Posted May 28, 2018 Report Posted May 28, 2018 Koledzy proszę o podpowiedź gdzie w ursusie C 385 znajduje się czujnik ciśnienia oleju? Pytam ponieważ mam zamiar pojechać obejrzeć taki ciągnik wystawiony na sprzedaż ale wiem, że w nim podobni nie działa wskaźnik ciśnienia oleju i chcę wziąć go ze sobą.Z drugiej strony słabo będzie jak nie będę mógł znaleźć gdzie go wkręcić.Szukałem na zdjęciach w necie ale jakoś nie mogę go zlokalizować. Dzięki za pomoc. Quote
Vademecum Posted May 28, 2018 Report Posted May 28, 2018 tam niema czujnika , jest wyjście na manometr w 1614 po prawej stronie w 85 powinno być tak samo Quote
Vademecum Posted May 28, 2018 Report Posted May 28, 2018 masz wyjście między bagnetem a kranikiem w bloku i akurat zasłania go wąż od chłodziwa pomiędzy chłodnicą oleju a blokiem. Quote
miszka Posted May 28, 2018 Report Posted May 28, 2018 czyli do bloku wkręcana jest śruba z przelotem to której jest podłączony przewód a z drugiej strony przewód podłączony do manometru :-) dzięki za pomoc Quote
miszka Posted June 7, 2018 Report Posted June 7, 2018 Cześć Koledzy proszę o opinie jak pług da radę na spokojnie bez katowania ciągnika pociągnąć C 385 na glebie lekkiej ? Obecnie mam dwa ciągniki C 4011 (jeden z nich ma bardzo słabe opony) i spokojnie bez większych problemów radzą sobie z pługiem UG 3 skibowym. Czy C 385 da rade ewentualnie z 5 skibowym UG?Chodzi mi po głowie kupno 5 skibowego bo do podorywki byłby ok. a jeżeli w orce miałby ciężko to można odkręcić jedną skibę. Czytałem, że zachodnie pługi idą o wiele lżej ale budżet mnie trochę ogranicza L Z góry dziękiPozdrawiam Quote
Vademecum Posted June 7, 2018 Report Posted June 7, 2018 bez przedniego napedu zapomnij o 5 tce. Nie kupuj nowego pługa a tym bardziej polskiego. wybór pługa nie jest łatwy. Quote
miszka Posted June 7, 2018 Report Posted June 7, 2018 Myślałem o używanym UG chociaż wpadło mi w oczy poniższe ogłoszenie https://www.olx.pl/oferta/plug-4-atlas-podwyzszany-plugi-4x40cm-demarol-nowe-transport-CID757-IDrTIth.html Jeżeli rzeczywiście ma 40 cm na skibe to wtedy orka na 3 skiby to i tak będzie 120 cm a na 4 skiby podorywka. Quote
ali Posted June 7, 2018 Report Posted June 7, 2018 jak dla mnie to UG4, tyle że w innym wykonaniu Quote
izydor6280 Posted June 7, 2018 Report Posted June 7, 2018 słupica i elementy robocze pewnie te same, więc radło takie samo jak stare UGchcesz dobry pług to poszukaj overum na korpusie sr, będziesz miał możliwość regulacji szerokości więc 3 skiby będą idealne Quote
Robert ;-) Posted June 7, 2018 Report Posted June 7, 2018 Do mtz bez napędu mam 4x30 jest lżejszy a radzi sobie bdb na moich polach przeważnie piachy ale mam cięższe kawałki bez problemu sobie radził ,mam niby 5skibe ale nie oralem nie że by sobie ne radził tylko było za mokro z 4kami się topil,po żniwach się zobaczy jak sobie poradzi, Quote
DuzyGrzegorz Posted June 9, 2018 Report Posted June 9, 2018 http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/5360/Szydelski_Zarys_hostorii_polskich_ciagnikow.pdfWarto przeczytać przynajmniej część dotyczącą badań. Zwracam uwagę że likwidacja Katedry Ciągników "zupełnie przypadkiem" zbiegła się w czasie z gwałtownym pogorszeniem jakości produktów Ursusa. Na stronie 106 jest wzmianka o badaniu przez Państwowy Szwedzki Instytut Badań Maszyn trzech traktorów C-385. Ciekawy jest wynik porównania C-385 z innymi zachodnimi traktorami. Pozdrawiam! Quote
miszka Posted June 24, 2018 Report Posted June 24, 2018 Mam taką sytuację, że podniosłem podnośnik w C 385 i nie chce się opuścić :-( Czytałem gdzieś w internecie, że jest jakaś śrubka w plecaku po odkręceniu której powinno udać się opuścić podnośnik bo się zaciął.Mieliście może taką sytuację bo nie wiem czy można coś samemu zrobić aby opuścić podnośnik i sprawdzić czy będzie działał czy od razu trzeba wzywać mechanika? Z góry dzięki za pomoc. Quote
Vademecum Posted June 24, 2018 Report Posted June 24, 2018 zmagałem sie z tym ponad 2 lata w 1614. Jak sie podniosło wyżej rękami to jakiś czas działało.U mnie jak sie zablokowało to potrafiło rozrywać przewody aż na koniec spod śrób wywalało podkładki miedziane. tej wiosny pod koniec siewów zablokował sie na dobre. rozebrałem raz , analiza działania i regulacje, nie pomogło. Rozebrałem raz drugi i też nic. Podjąłem decyzje o trzeciej rozbiórce wraz z rozdzielaczem ale wcześniej znalazłem na olx kompletny podnośnik z gwarancją działania za 2.5 tysia.Szczęśliwie działa ale co było przyczyną nie wiem. Żadnej śruby do spuszczenia oleju z tłoka nie widziałem. Podnośniki w ciężkiej serii ursusa będą podobne, tyle że ja mam dodatkowy zawór i mikropompke. Quote
miszka Posted June 24, 2018 Report Posted June 24, 2018 Spróbuję z tym podniesieniem rękami ale pewnie bez mechanika się nie obejdzie Dzieki Quote
miszka Posted June 26, 2018 Report Posted June 26, 2018 Wyczytałem w necie, że za siedzeniem w kabinie jest zawór który się samoczynnie zakręca blokując przepływ oleju.Rzeczywiście taki zawór znalazłem i był wkręcony a po jego odkręceniu podnośnik od razu zaczął opuszczać się w dół :-) Quote
miszka Posted July 8, 2018 Report Posted July 8, 2018 Koledzy co to jest za zbiornik nad chłodnicą w C 385 - zdjęcie.Szukałem w schemacie w instrukcji napraw i niestety na schemacie go nie ma. Zbiornik jest u mnie pusty, jest połączony tylko jednym przewodem z chłodnicą i nie bardzo wiem w jakim celu on się tam znajduje. Niestety nie mogę dołączyć zdjęcia i dołączyłem je do mojej galerii Różne. Quote
Robert ;-) Posted July 9, 2018 Report Posted July 9, 2018 Skoro połączony z chłodnica to musi być zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego Quote
DuzyGrzegorz Posted July 9, 2018 Report Posted July 9, 2018 Ktoś rozpoczął dołożenie zbiornika wyrównawczego lecz nie przerobił korka chłodnicy. Zbiornik nie będzie działał poprawnie jako zbiornik wyrównawczy, ale jako odprężnik chłodnicy spełni swoją rolę pod warunkiem szczelnego korka z odpowiednio silnym zaworem. Może taki był zamysł. Pozdrawiam! Quote
miszka Posted July 9, 2018 Report Posted July 9, 2018 Właśnie z korkiem mam też taki problem, że chłodnica jest jakaś niestandardowa i potrzebny korek wkręcany z gwintem bo zwykły nie pasuje.Nie wiem jaki ktoś miał zamysł ale chyba właśnie trzeba dopasować korek plastikowy z gwintem i wtedy w razie dużego ciśnienia woda będzie wyrzucana do zbiornika wyrównawczego.Pytanie tylko czy w ciągniku w tym zbiorniku powinna być zalana woda np. do połowy tak jak to ma miejsce w samochodach? Znalazłem korek do C330 wkręcany z gwintem i spróbuje czy może on będzie pasował. https://allegro.pl/korek-wlewu-paliwa-ursus-c-330-stary-typ-i4937608889.html Quote
Vademecum Posted July 9, 2018 Report Posted July 9, 2018 nie lej więcej niż połowa. w samochodach jest korek który przy dużym ciśnieniu upuści powietrze, pare czy wode. Jak będziesz miał układ szczelny i np. zagotuje to ci rozerwie układ. Dobrze jest zamontować zbiornik z jakiegoś samochodu z korkiem z zaworem bezpieczeństwa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.