Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ktoś się może orientuje czy wałki rozrządu w silnikach C-385, 902, 912, 1002 i 1012 są takie same? Chodzi mi o fazy otwarcia zaworów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji.

Z moich dotychczasowych rozważań doszedłem do wniosku że mogę mocniej doładować silnik ale są dwa problemy. Pierwszy to konieczność odprężenia silnika czyli wyższa uszczelka a takowej nie znalazłem w żadnej ofercie. Uszczelki są tylko 1,2 mm i 1,5 mm. Druga to konieczność zainstalowania albo przepustnicy albo turbiny ze zmienną geometrią. Bez tego zniszczę sobie silnik.

Trochę przemyślałem ten gaz. Mam pewien dylemat. Otóż doładowany silnik ma w kolektorze dolotowym nadciśnienie. Posuwie wydechu następuje suw ssania. Zanim zamknie się zawór wydechowy już otwiera się zawór ssący. Nastąpi przepłukanie silnika powietrzem z gazem i ta mieszanka dostanie się do kolektora odlotowego (wydechowego) i na turbinę. To może nie być korzystne dla turbiny. Co o tym Koledzy sądzicie? Pozdrawiam w Nowym Roku!

Posted

LPG samo raczej nie wchodzi w grę. Zasada jest taka że im wyższy stopień sprężania tym wyższa sprawność. Obroty niezbyt duże jak na niskoprężny więc zakładanej mocy nie osiągnę. Cylindry też duże więc większa skłonność do spalania stukowego. Wyższa temperatura spalin więc turbina może nie przeżyć. Mnie chodzi o podwyższenie mocy. Artykuł czytałem ale ten warsztat przestał trzymać poziom.

Co mnie martwi to przepłukiwanie silnika. Jest założona turbina więc w kolektorze dolotowym jest ciśnienie. Zanim zamknie się zawór wydechowy otwiera się zawór ssący. Mieszanka powietrza z LPG może się przedostać do kolektora wydechowego i na turbinę, co może jej nie służyć. Jakie są wasze opinie?

Mocy traktora potrzebuję do orki. Mam na oku pług który mi się podoba również z powodu że mam mało czasu. Ziemia nie jest minutówką. Pozdrawiam!

Posted

Dymu nie puszcza, ale trudno ocenić czy ma ciężko choć prędkość spora. W te 30% to jakoś nie wierzę, choć matematycznie to by się zgadzało. Silnik wysokoprężny spala ok. 85% paliwa które dostaje do cylindra. Jeżeli dopala z LPG do 95% to moc wzrasta o prawie 12%. Może i mają rację na tym filmie. Co o tym Koledzy myślicie? Ciekawi mnie czy kąt wtrysku zostaje. Ta sześćdziesiątka co oglądałem chyba miała przestawiony wtrysk na późniejszy bo zapaliła dość ciężko mimo sprawnych akumulatorów i rozrusznika. Ten na drugiej wsi pali lekko, ale ma elektroniczny wtrysk. Pozdrawiam!

Posted

coś jeszcze o zetorku 7745 LPG +ON z neta

Instalacja jest prosta w budowie, a najważniejszym elementem jest w niej elektroniczny moduł sterujący umieszczony w kabinie ciągnika. To on oblicza i ustala ilość potrzebnego w danej chwili gazu kierując się wskazaniami prędkości obrotowej silnika, mierzonej na alternatorze oraz położeniem pedału gazu odczytywanym z czujnika TPS (Throttle Position Sensor). Ponadto monitorowana jest na bieżąco temperatura płynu chłodzącego odczytywana w reduktorze oraz temperatura spalin mierzona czujnikiem zamontowanym na rurze wydechowej ciągnika. Temperatura spalin jest kluczowym parametrem dla bezpiecznej pracy silnika, bowiem zbyt wysoka mogłaby doprowadzić do wypalenia zaworów, stopienia tłoków, a w konsekwencji, trwałego uszkodzenia jednostki napędowej. Wartość graniczną w przypadku Zetora 7745 ustalono na 650 stopni C. Gdyby ta wartość została przekroczona, automatycznie zostanie odcięta dawka gazu i silnik przejdzie na pracę na oleju napędowym. Gdy temperatura spadnie do bezpiecznego poziomu, ponownie załączana jest instalacja LPG.

– Próg dopuszczalny temperatury spalin ustaliliśmy w ten sposób, że obciążaliśmy maksymalnie silnik pracując na oleju napędowym mierząc wskazania czujnika temperatury spalin – opisuje Sylwester Bieńkowski, kierownik działu technicznego w firmie Elpigaz. – Na tej podstawie ustaliliśmy próg graniczny wynoszący 650 stopni C. Z doświadczenia wiemy, że przyjęta wartość jest bezpieczna dla silnika. 

Posted

O tej temperaturze nie pomyślałem. To co napisałeś dało mi do myślenia i trochę rozjaśniło sytuację. Elektronikę to ogarnę, ale mechanika to dla mnie czarna magia. Ciekaw jestem czy jakieś warsztaty zakładają LPG do traktorów? Najlepiej byłoby blisko.

A tak szczerze to czy warto? Nie chodzi mi o oszczędności, choć te mile widziane, ale o moc. Mam 100 KM a potrzebuję co najmniej 120 KM. Pozdrawiam!

Posted

Mnie raczej chodzi o warsztat który nie musi się reklamować i nie ma go na Google. Jest jeden blisko ale z jego usług raczej nie skorzystam choć na Google jest wszędzie. Znalazłem coś takiego - https://www.olx.pl/oferta/instalacja-gazowa-lpg-diesel-gaz-autogaz-montaz-CID757-IDx633q.html#94e27ae8e2;promoted, ale to 250 km. Jest też coś takiego - https://sprzedajemy.pl/ins-gazowa-do-diesla-30-wzrost-mocy-lpg-do-kazdego-uniejow-2-e30984-nr45149167 ale to też drugi koniec województwa. A co o tych ofertach Koledzy myślicie? Pozdrawiam!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...