Przemo1 Posted April 8, 2013 Report Posted April 8, 2013 witam. czy jest jakiś specyfik do płukania układu wspomagania? chodzi mi o wymianę starego płynu, i przepłukanie układu, ewentualnie jak najlepiej się pozbyć starego płynu z układu... Quote
massay1 Posted April 8, 2013 Report Posted April 8, 2013 Najlepiej przepłucz innym olejem byle był czysty. A czemu chcesz płukać? Quote
Przemo1 Posted April 8, 2013 Author Report Posted April 8, 2013 chcę wymienić płyn bo mam jakiś dziwny, trochę się pieni w zbiorniku,mam zamiar zalać boxolem i wyeliminować winę oleju że trochę mi niedomaga wspomaganie, a czytałem że zmieszanie dwóch różnych płynów może powodować pienienie, dlatego chciałem czymś wypłukać układ. Quote
massay1 Posted April 9, 2013 Report Posted April 9, 2013 Kup trochę więcej boxolu, zalej minimalnie ile się da żeby przepłukało, spuść i nalej świeżego pełny stan. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Ewentualnie możesz porozkręcać przewody, opróżnić siłownik i resztę układu przedmuchać powietrzem, zostawić na noc do skapania resztek oleju. Minimalna ilość starego nie zaszkodzi na pewno. Ogólnie oleje hydrauliczne mieszają się. Quote
Przemo1 Posted April 9, 2013 Author Report Posted April 9, 2013 Dzięki kolego za podpowiedź, boxol zakupiony, przewody rozkręcone, tylko czekam na jeden przewód bo dopiero mają mi ściągnąć,nie mieli takiej długości przewodu, a stary jest trochę za krótki i bardzo się napręża przy max. skręcie.a może wiesz ile optymalnie powinno być płynu tzn. mam zbiornik ale nie mam tam żadnej miarki, mam tylko trzy wytłoczenia na zbiorniku-nisko,pośrodku i na samej górze czy to według nich nalewać płynu? Quote
muzyk Posted April 10, 2013 Report Posted April 10, 2013 Zrób tak jak Ci radzi massay a te '' wytłoczenia '' to są mierniki poziomu oleju.Pozdrawiam. Quote
Przemo1 Posted April 11, 2013 Author Report Posted April 11, 2013 Koledzy przewód dorobiony, płyn wymieniony na boxol, wspomaganie chodzi płynnie w lewo i prawo, tylko mam pytanie czy wiecie dlaczego w prawo mniej skręca niż w lewo, czy to się gdzieś reguluje, ku ścisłości mam serwomechanizm Quote
massay1 Posted April 12, 2013 Report Posted April 12, 2013 Nic z tym nie zrobisz. tak będzie. Wynika to z różnicy pojemności po obu stronach tłoka siłownika. Jedna strona ma inną pojemność z racji tłoczyska. O jego grubość wchodzi mniej oleju z tej jednej strony. Quote
Przemo1 Posted April 12, 2013 Author Report Posted April 12, 2013 Kolego massay1 dzieki za podpowiedź ale nie chodzi mi o to że kierownicą trzeba więcej kręcić w jedną stronę, tylko że ogólnie koła w prawo skręcają mniej, niż w lewo powodując większy promień skrętu. chyba że o to ci chodziło i nie da się tego wyregulować to ok. a kręcenie tłokiem przy serwomechanizmie nic nie pomoże?? Quote
massay1 Posted April 12, 2013 Report Posted April 12, 2013 Nie wiem dokładnie jak to tam wygląda. Nie ma ograniczników przy zwrotnicach? Jeśli są a od oporu do oporu opiera się na nich to nic nie zmienisz. Jeśli nie ma lub nie dochodzi do ogranicznika a jest regulacja to trzeba wyregulować. Quote
Przemo1 Posted April 17, 2013 Author Report Posted April 17, 2013 koledzy podpowiecie może co do wcześniejszego posta- mianowicie: że koła w prawą stronę skręcają mniej niż w lewo powodując większy promień skrętu- układ kierowniczy na serwomechanizmie, można to gdzieś regulować? nie ma żadnych ograniczników do których dobijają koła. Zetor 5711 Quote
DuzyGrzegorz Posted April 17, 2013 Report Posted April 17, 2013 Pewnie ustawia się tak jak w samochodach osobowych czyli końcówkami drążków kierowniczych. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.