div15 Posted April 10, 2013 Report Posted April 10, 2013 witam. Planuje zwiększyć pojemność przyczepy D47 i zastanawiam sie z czego lepiej zrobic nadstawy czy z drewna czy może z metalu, przyczepa używana do ziarna żeby było szczelnie. I jaka wysokosc najlepiej aby przyczepa zabardzo nie cierpiała na podnoszeniu w tył. Jakie wy macie i jakie są najlepsze prosze o opinie:) Quote
VoYtek8 Posted April 10, 2013 Report Posted April 10, 2013 Zależy ile zamierzasz wydać, jak chcesz jak najtaniej to bierzesz 4 deski przyczepiasz do tych zwykłych burt i nadstawki gotowe, ale to nie będzie dobrze wyglądać i będą problemy ze szczelnością będziesz musiał zatkać szczelinę pomiedzy burtą a nastawką silikonem albo pianką. Ja myślę że najlepiej zrobić albo kupić metlowe robione z profilu i blachy trapezowej. Pozdrawiam Quote
massay1 Posted April 10, 2013 Report Posted April 10, 2013 Problem ze szczelnością jest łatwy do załatwienia. Jeśli zrobi nadstawki drewniane to wewnątrz wystarczy przybić paski gumy w dolnej części desek tak by zakrywały dziury i nachodziły na oryginalną burtę. Przy demontażu nadstawek nie trzeba tego odrywać ani za każdym razem robić na nowo.A wysokość samych nadstawek nie ma specjalnie znaczenia jakie będą wysokie. Ty decydujesz ile nasypiesz. Quote
dominikp64 Posted April 10, 2013 Report Posted April 10, 2013 te przyczepy są bardzo wytrzymałe dlatego spokojnie można w nich podwyższać burty bez obawy, że rama nie wytrzyma, jedyne co zauważyłem to przy zbyt dużym załadowaniu skrzynia jest nierówno podnoszona przy wywrocie do tyłu. Quote
rysiek1965 Posted April 10, 2013 Report Posted April 10, 2013 Myślę że jak zrobisz metalowe ,to dłużej wytrzymają , chociaż będą droższe . A wywracanie do tyłu z pełnym ładunkiem to jest duże ryzyko , mimo że przyczepa będzie stała na twardym i równym podłożu . Pozdrawiam. Quote
przemek2092 Posted April 10, 2013 Report Posted April 10, 2013 Proponuję ci kupić lub zrobić metalowe do takich typowych przyczep jak twoja bez problemu znajdziesz nowe na allegro proponuje dać 30 cm więcej to jest takie optimum mi sie wydaje Quote
izydor6280 Posted April 11, 2013 Report Posted April 11, 2013 @dominikp64 te przyczepy nie sa wytrzymale, wiekszosc sprzedawanych nie ma prostej ramy badz jest spawanado d47 max 25cm, choc i to duzo na ta przyczepe, szczegolnie przy wywrocie na tylmysle ze jesli masz deski to nie ma sie nad czym zastanawiac Quote
henryk Posted April 11, 2013 Report Posted April 11, 2013 ja mam p-pe autosan 4,5t.wywrot na 3 strony ,najpierw podwyższyłem burty o 30cm ,żyta wchodziło6,5 t.,ale teraz to przerobiłem ,dołożyłem po prostu drugie boki (teraz ma wys. 1m.) które wiszą na tyłkach i otwiera się tylko dolną burtę a górna sobie wisi podczas kipowania też ładnie się odchyla,mam tak to urządzone że mogę otworzyć też tył ( wówczas boki muszą być zapięte na przednim tyłku ) i również wtedy góra wisi na bokach,prosto mówiąc tylne zawiasy są na takich krzyżakach ,w zależności co się otwiera to zawias pracuje jak wał przegubowy,przy tej wysokości żyta wchodzi 8t.,-pozdrawiampomiędzy resorem a ramą są grube odbojniki gumowe żeby resory wyglądały jak przy3 tonach ładunku Quote
henryk Posted April 11, 2013 Report Posted April 11, 2013 jeśli zrobisz wysokie nadstawki i będą przykręcone do burty i będą się otwierały razem z burtą to nie zda egzaminu gdyż podczas wywracania będą się zapierały o ziemię Quote
przemek2092 Posted April 11, 2013 Report Posted April 11, 2013 Dlatego musi zrobić tył i przód sztywne a boki wiszące innego wyjścia nie ma mi sie wydaje Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.