simson54 Posted April 12, 2013 Report Posted April 12, 2013 witam wymieniłem niedawno chłodnicę w ursusie c 330. Zalać ją wodą czy płynem jak płynem to jakim proszę o porady Quote
Tofik Posted April 12, 2013 Report Posted April 12, 2013 wlej petrygomoim skromnym zdaniem lepiej jest wlac plyn lub wodePozdrawiampoprawka plyn niz wode Quote
VoYtek8 Posted April 12, 2013 Report Posted April 12, 2013 Oczywiście że lepiej nalać płyn do chłodnic, przynajmniej nie będziesz miał problemów zimą. Pozdrawiam Quote
pablos Posted April 12, 2013 Report Posted April 12, 2013 jeżeli twoja 30 stka długi czas była na wodzie to możesz mieć problemy z uszczelkami Quote
ekojaja Posted April 12, 2013 Report Posted April 12, 2013 Co do zimy to ja bym tak nie powiedział jak garażujesz ciągnik i w garażu masz dość ciepło zimą to wlał bym płyn ale jeśli stoi ciągnik pod wiatą bądź gołym niebem to wolał bym wodę, w razie kłopotu z odpaleniem zimą zalejesz ciepła wodą, podgrzejesz albo wsadzisz knota i już Quote
massay1 Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 A tam będzie miał problem. Przeregulować silnik jak należy, świece żarowy sprawdzić i płynem zalać. 30-ki całkiem dobrze palą zimą. Nie po to kupił nową chłodnicę żeby znów z niej dziadostwo robić od zalewania wodą. Problemu z uszczelkami nie powinieneś mieć. Płyn nie ma aż takich właściwości odrdzewiających żeby dziury robił w bloku. Samych uszczelek też nie ma wiele. Quote
Potera Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 Po dzisiejszym dniu na pewno wybrałbym płyn. Chciałem uruchomić ciągnik C330 i wlałem wodę do chłodnicy. Ponieważ trochę wody przy wlewaniu wylałem na zewnątrz przyniosłem drugi pojemnik z wodą. Po pewnym czasie wydawało mi się że zbyt dużo wody wlałem a chłodnica nie była napełniona. Zacząłem oglądać ciągnik czy nie cieknie woda . gdy przeszedłem z drugiej strony okazało się że woda zaczęła się wylewać przez korek do sprawdzania stanu oleju. Woda poszła w olej jaki może być powód? Widocznie po zimie musiał mróz narobić szkód widocznie część wody musiała zostać w układzie po spuszczeniu Quote
massay1 Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 Zdejmij miskę oleju i zobaczysz którędy leje się woda. Może zobaczysz coś po zdjęciu pokrywy zaworów. Jeśli spuścił wodę tylko z chłodnicy to w głowicy było powietrze. Quote
simson54 Posted April 13, 2013 Author Report Posted April 13, 2013 a co sądzicie o płynie borygo ? tak kolego Pablos cały czas zalewałem woda swoją 30 stkę Quote
Tofik Posted April 14, 2013 Report Posted April 14, 2013 borygo i petrygo to praktycznie to samo kiedys jazdzilem na borygu ale gosc w sklepie mowil ze lepiej lec petrygo jezeli wczesniej bylo jezdzone na wodzie bo borygo podobnierz wyrzera caly syf z silnika pozostaly po wodzie ale niewiem czy to prawda czy sciemnial:)Pozdrawiam Quote
massay1 Posted April 14, 2013 Report Posted April 14, 2013 Zalałem 4011 po 30-tu latach jeżdżenia na wodzie petrygo i nic jej nie było. Jeżdżę na nim od ponad 10-ciu lat samochodami i ciągnikami, problemów nie ma. Quote
Tofik Posted April 14, 2013 Report Posted April 14, 2013 dlemnie osobiscie roznica jest taka ze jeden niebieski a drugi czerwony Quote
kubusjettaII Posted April 14, 2013 Report Posted April 14, 2013 tu się nie ma co zastanawiać, w ciemno lałbym płyn. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.