Potera Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 W jesieni gdy zapowiedzieli spadek temperatury poniżej zera poszedłem do garażu wyciągnąć akumulator gdyż nie używam traktora w zimie. Przy wyjmowaniu akumulatora zobaczyłem że dolny kurek jest zakręcony. Syn widocznie nie dał rady odkręcić go gdy spuszczał wodę . Po odkręceniu nakrętki i lekkim stuknięciu w stożek odkręciłem kurek i reszta wody zeszła. Dzisiaj postanowiłem uruchomić ciągnik i wziąłem akumulator do zamontowania. Po podłączeniu akumulatora wlałem wodę z pojemnika plastikowego. Ponieważ część wody wylała się na zewnątrz przyniosłem jeszcze raz wodę. W czasie wlewania wydawało mi się że zbyt dużo wody wlałem a chłodnica nadal nie była napełniona. Zacząłem oglądać ciągnik czy woda się nie wylewa.Część wody kapało z chłodnicy gdyż ją oblałem . Gdy przeszedłem na drugą stronę zauważyłem że woda wylewa się z pod korka do sprawdzania stanu oleju . Widocznie część wody musiała pozostać w układzie i mróz w zimie zrobił swoje. Od czego zacząć? Gdy mieszkałem jeszcze w domu rodzinnym to kupiliśmy ciągnik C360 którego blok miał przyspawaną łatę z pod której woda kapała. Wtedy wyciąłem łatę i pospawałem blok . Tutaj nie widać wycieku z bloku gdyż woda wylewa się a można powiedzieć płynęła strumieniem po wyciągnięciu korka z otworu. Dlatego może nie podniosła się tak wysoko gdyż miała inne ujście. Quote
DuzyGrzegorz Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 W C-330, o ile się nie mylę, są zaślepki w głowicy. Sprawdź czy którejś nie wypchnęło. Jeżeli nadal woda będzie szła do oleju to czeka Cię zdjęcie głowicy i miski olejowej. Quote
massay1 Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 Zaślepki są tylko z zewnątrz. Poza tym jeśli spuścił wodę z chłodnicy to w głowicy było tylko powietrze. Quote
Potera Posted April 13, 2013 Author Report Posted April 13, 2013 Przed chwilą wróciłem spuściłem olej z miski olejowej a prawdę mówiąc najpierw wylewała się czysta woda a później olej. Następnie odkręciłem śruby i ściągnąłem miskę olejową. Gdy z rana wlewałem wodę i wydawało mi się że zbyt dużo tej wody wlałem a chłodnica nie była pełna zacząłem obserwować ciągnik czy nie ma wycieku wody. Najpierw zauważyłem na głowicy po przeciwnej stronie chłodnicy od strony baku że woda wycieka z boku na korku gdy go wcisnąłem przestało więc zacząłem obserwować dalej i wtedy zauważyłem wyciek po dugiej stronie jak pisałem wcześniej z pod korka z miarką poziomu oleju. Ponieważ olej kapie ze wszystkich stron bloku nie było możliwości położyć się po ciągnik i zobaczyć. Ściągnąłem jeszcze pokrywę głowicy i dałem sobie spokój na dzisiaj gdyż w tym garażu gdzie stoi ciągnik jest kiepskie oświetlenie. Quote
grzepaku1 Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 grzegorz ma rację są 2 zaślepki w głowicy pod pokrywa klawiatury ale myślę że tak jak kolega massay1 że wody w głowicy nie powinno być dużo i zaslepki powinny być dobre jesli głowica będzie ok. to posłuchaj grzegorza zdejm głowicę i misę w blok nalej wody i będzie widać gdzie leci woda niechciał bym cię straszyć ale obawiał bym się pęknięcia bloku Quote
Potera Posted April 13, 2013 Author Report Posted April 13, 2013 Zaślepki są tylko z zewnątrz. Poza tym jeśli spuścił wodę z chłodnicy to w głowicy było tylko powietrze. W dniu gdy ściągałem akumulator i zauważyłem że dolny kurek jest zakręcony woda tak od razu nie wylewała się po jego odkręceniu. W nocy były już pierwsze przymrozki około -2 stopnie i właczyłem dużą nagrzewnicę w garażu i woda po woli sie wylewała. Gdy zaczęło kapać dalej pozostawiłem nadal zostawiłem włączoną nagrzewnicę na kilka godzin . Dopiero gdy szedłem spac wyłaczyłem ją i nie widać było nawet wilgotnego kurka. Musiało wówczas zrobić więcej szkód. kolena noc była bardzo mroźna gdyż temperatura spadła poniżej - 10 stopni ale wówczas na pewno w układzie nie było już wody. Czy blok od środka można spawać czy jest tyko do wyrzucenia. Od zewnątrz sa m bym pospawał ale nie wiem czy spawa się blok od srodka Quote
massay1 Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 Faktycznie są jeszcze zaślepki pod pokrywą zaworów. Jeśli wycisło te z boku głowicy to znaczy że była w głowicy woda. Zdejmij jeszcze pokrywkę zaworów i sprawdź. Jest nadzieja że nic nie rozerwało. Quote
grzepaku1 Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 trzeba najpierw zlokalizować przeciek być może nie będzie tak żle ale moim zdaniem jeśli blok jest spawany nie można pominąc osiowania tego bloku Quote
grzepaku1 Posted April 13, 2013 Report Posted April 13, 2013 trzeba najpierw zlokalizować przeciek być może nie będzie tak żle skoro piszes że wypchnęło zaślepki na zewnątrz to również mogło te pod klawiaturą i woda płynie do oleju Quote
Potera Posted April 16, 2013 Author Report Posted April 16, 2013 Dzisiaj przed chwilą zacząłem czynności do ściągnięcia głowicy. Gdy zacząłem ściągać węża od termostatu zaczęła wylewać się z niego woda. Cały czas utrzymywał się jej poziom od soboty na tej wysokości. Ponieważ pierwszy raz ściągam głowicę w tym traktorze mam pytanie do zdjęcia które wstawiam. Na zdjęciu widać jedną zaślepkę i drugi otwór. Czy w tym drugim otworze nie powinno być drugiej zaślepki? Quote
kubusjettaII Posted April 16, 2013 Report Posted April 16, 2013 powinna być, wysadziła ją woda najprawdopodobniej Quote
Potera Posted April 16, 2013 Author Report Posted April 16, 2013 Znalazła się zguba jest na pierwszym zdjęciu . Na drugim po wymianie obu zatyczek na nowe. Po wlaniu wody do chłodnicy poziom po 2 godzinach się nie zmienił. Dziękuje wszystkim za pomoc. Myślę że jutro odpalę ciągnik. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.