Kronel Posted November 28, 2010 Report Posted November 28, 2010 Mam problemy z biegami w mojej potrzciwej sześćdziesiątce. Wiem że ursus C360 to traktor toporny i wiele osób samemu sobie go naprawia ja odstawiałem do mechanika. Mimo, że znajomy to zawsze mam wrażenie że coś nie domaga. Podobno naprawa skrzyni w Ursusie jest bardzo prosta. Proszę o cenne porady i wskazówki. Quote
slawcik Posted November 29, 2010 Report Posted November 29, 2010 Co się u Ciebie dzieje z tymi biegami?wyskakują głośno chodzi blokują się? Quote
Kowalik Posted November 29, 2010 Report Posted November 29, 2010 Dokładnie napisz co dokładnie się dzieje, bo to zmienia podejście i to co trzeba zrobić. Ogólnie spoko jest do zrobienia, w 60tce chyba wszystko samodzielnie. Quote
Kronel Posted November 29, 2010 Author Report Posted November 29, 2010 Na szybko opisując to bardzo ciężko chodzą biegi. Czasami pojawią się jakieś zgrzyty przy wrzucaniu biegu. Ogólnie rzecz biorąc to poprostu trzeba kupe siły włożyć aby bieg wrzucić. Quote
Kowalik Posted November 29, 2010 Report Posted November 29, 2010 Ursus C360 zawsze miał to do siebie że ciężko biegi wchodziły. Przynajmniej mój. Trudności przy zmianie biegów i pojawiające się przy tym zgrzyty są zazwyczaj spowodowane wadliwie przeprowadzoną regulacją sprzęgła lub przyklejaniem się tarczy sprzęgłowej do tarczy dociskowej. Tak więc warto sprawdzić ta zanim zabierzesz się za wymontowywanie skrzyni. Opór na dźwigni przekładniowej prowadzący nawet do jej uszkodzenia przez zgięcie, a nawet złamanie oraz uszkodzenie widełek. To jednak tylko jak trafi na mocnego traktorzyste Może być spowodowane zatarciem się wodzików w ich prowadnicach. Inną przyczyną tego może być także zatarcie się piasty któregoś z kół zębatych, przesuwających się po wałkach z wielowypustem, uszkodzenie zatrzasków zabezpieczających przed samoczynnym wyłączaniem się biegów lub uszkodzenie dźwigni przekładniowej w miejscu styku z przesuwką wodzika.Tak więc ja bym zaczął od tego typu zabiegów, bo skrzynia w c360 jest prostą skrzynią ale zabawa w demontaż bez sprawdzenia tego co napisałem nie ma sensu. Quote
Kronel Posted November 30, 2010 Author Report Posted November 30, 2010 Rzeczywiście sprawdze najpierw czy poprostu nie wystarczy posmarować trochę przekładni dźwigni, bo troche była by wtopa rozebrać skrzynię i żeby się okazało że skrzynia jest OK. Poza cięzkim wrzucaniem biegów, trochę czasem coś zazgrzyta ale może to tez być bo jak wszystko inne cięzko działa to bieg tak sam nie wskoczy. Zrobie najpierw przegląd potem jakby co to będe pytał. Ale chyba nie będzie to szybko bo u nas -16 stopni, aura nie zachęca do grzebania a muszę robić to pod wiatą Quote
slawcik Posted November 30, 2010 Report Posted November 30, 2010 zacznij od sprzęgła.sprawdź jeszcze rygle trzymające wodziki lubio czasami się sklepywać i blokować. Quote
Kronel Posted November 30, 2010 Author Report Posted November 30, 2010 OK, dzięki jak się wezmnę już do roboty to od tego zacznę. Ale jak pisałem zima musi ustąpić Quote
dom612 Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 cześ panowie mam ursusc360 i taka sprawę ostatnio kiedy uprawiałem pole zauważyłem ze na trójce zaczeło coś mi bardzo "żegotać " na tylnim moście i po pewnym czasie bieg sam mi wyskakuje pod każdym przeciążęniem oraz teraz nawet go nie wbiję gdyż szybko wyskoczy i czesto ciaągnik mi sie zakleszcza pomocy ...przosze o porady i wskazówki Quote
slawcik Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Masz ścięty tryb.moja rada jak będziesz wymieniał np górny to wymień i dolny(te co ze sobo pracują)Czasami jest tak ze stary z nowym podczas pracy hałasuje. Quote
dom612 Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 a czy razem z tymi trybami trzeba by sprawdzić główny wałek pokrywę górna wałka ? bo jeszcze czesto mi sie właśnie zakleszcza i mysle ze te wodziki bym miał do wymiany czy to nie ma nnic z tym wspólnego? Quote
slawcik Posted December 16, 2010 Report Posted December 16, 2010 Jak remontujesz skrzynie to sprawdzasz wszystko.jak zdejmiesz pokrywę to będziesz widział co jest nie tak.przez wodziki przechodzą tzw fasolki jak ich niema to biegi mogo się blokować.a stan wodzików ocenisz jak wyjmiesz. Quote
dom612 Posted December 17, 2010 Report Posted December 17, 2010 dzięki wielkie skorzystam na pewno ze wskazówek gdyby coś to odezwę się jeszcze dzięki Quote
dom612 Posted December 17, 2010 Report Posted December 17, 2010 a jeszcze o cos zapytam bo od lata zauważyłem ze nie mam ładowania bateri w 60tce co prawda mam prądnice na niej le ładowała kiedyś ostatnio zakupiłem sobie alternator tylko nie znam nigdzie zadnego mechanika który by mi to założył bardzo skaplikowane tio jest ? zaznaczam ze mam juz mocowania i regulator napiecia wraz z alternatorem co mam zrobić ? Quote
slawcik Posted December 17, 2010 Report Posted December 17, 2010 a od czego masz alternator?napewno skomplikowane to nie jest.mocujesz go tak żeby pasek był prosto. Quote
dom612 Posted December 18, 2010 Report Posted December 18, 2010 mam do polonez z regulatorem napiecia to o nacia paska mmi nie choodzi tylko raczej podłączenie go kablami w miejsce prądnicy zeby styków nie pomylic i z tym mam problem.. Quote
slawcik Posted December 18, 2010 Report Posted December 18, 2010 Regulator napięcia ma w alternatorze? Quote
dom612 Posted December 19, 2010 Report Posted December 19, 2010 tak ma w alternatorze i nie wim czy ten od pradnicy mam odłaczyć i zostawić na tym przy alternatorze i jak te przewody podłaczyć w które miejsca zeby nie spalić alternatora ? Quote
grzesiek12031980 Posted December 19, 2010 Report Posted December 19, 2010 Zostawiasz tylko ten w alternatorze.Przewody pozostale po starym regulatorze trzeba polaczyc razem. Quote
dom612 Posted December 20, 2010 Report Posted December 20, 2010 dzieki wielkie tak zrobię przydadzą sie wskazówki dzieki Quote
dom612 Posted December 20, 2010 Report Posted December 20, 2010 a jeszcze jedna bo mnie tu każdy mówi inaczej do naprawy koła górnego i dolnedo trzeciego biegu to która cześć ciągnika powiniemem odjechać od mostu czy od silnika bo jedni mówia ze od silnika a inni od mostu to mam ten problem przypomnę ze to c-360 Quote
slawcik Posted December 20, 2010 Report Posted December 20, 2010 musisz tu i tumusisz zdioć czapę podnośnika odkręcić nakretkie koła atakującego i wyjąć skrzynie.tak żeby została sama Quote
dom612 Posted January 20, 2011 Report Posted January 20, 2011 panowie rozpołowiłem ciągnik i wyjąłem górny wałek z kołami zebatymi został mi ten dolny wałek zdjąłem wszystkie segery z niego i zabezpieczenia ale za nic nie chcce wyjść co mam zrobić prosze o pomoc Quote
dom612 Posted January 21, 2011 Report Posted January 21, 2011 ciągnik to ursus c-360 i nie mogę wyjąć wałka z zebatkami ze stałym zzazębieniem ze skrzyni biegów prosze o wskazówki Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.