Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

Dziś natrafiła mi się okazja na wydzierżawienie ziemi ok. 1ha w jednym kawałku. Za dzierżawę nie płacę nic, wystarczy że na polu nie będzie rosło ziele, więc się bez namysłu zgodziłem :). Sytuacja wygląda tak że przez wiele lat to pole było zaniedbywane, rosła tam pszenica, ale dawała słaby plon bo brakowało nawozu i było mnóstwo perzu. Jest to 4 klasa ziemi trochę piasek, i pszenica powinna dobrze rosnąć. W tym roku już na pewno zboża tam nie zasieje bo to trzeba wynawozić, uprawić i nie zdążę tego zrobić :( Zamierzam tam teraz zasiać poplon (łubin, gorczyca) ponieważ chciałbym wytępić trochę perz i dostarczyć do ziemi azotu. Na jesieni planuje zasiać tam pszenicę. Moje pytanie brzmi kiedy sieje się te poplony? Który jest lepszy? I czy urośnie do połowy sierpnia żeby go przyorać i następnie zasiać zboże? Przepraszam za tak banalne pytania, ale w tym temacie jestem zielony ;). Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam :)

Posted
Wojtku twoje pole i twoja sprawa ale jezeli jest tam duzo perzu to ja bym wolal zrandapowac to pole a mianowicie zrandapowac zaorac i jeszcze raz zrandapowac(ja tak zrobilem z polem ale na jesieni) i pole bedziesz mial czyste a gorczyce to jak zasiejesz w lipcu to i tak ci urosnie tak ze i cos na zime zdazysz zasiac ale jak juz pisalem to twoje pole Pozdrawiam
Posted
Zapomniałem napisać że zamierzam teraz opryskać pole od perzu :) chodzi mi tylko o to żeby nie leżało przez cały sezon bo nie wiem czy wiesz, ale wtedy z pola "ucieka" najwięcej azotu którego na tym polu raczej i tak brakuje bo dawno tam nikt nie nawoził, a podobno gorczyca może zmagazynować w sobie 50-60 kg azotu na hektar. Może wiesz ile trzeba zasiać kg/ha gorczycy lub łubinu i kiedy jest na to pora? Pozdrawiam :)
Posted