Potera Posted May 1, 2013 Report Posted May 1, 2013 Jak w temacie C 330 pracuje nierównomiernie i strzela z rury wydechowej. Dzisiaj zaplanowałem zasiać trawę na zaoranym w jesieni ściernisku. Zapiąłem brony i uruchomiłem traktor. Po wyjechaniu na drogę asfaltową włączyłem 4 bieg gdyż do pola miałem 3 km. Po dodaniu gazu traktor nie chciał zebrać się na większe obroty i był słaby . Z rury zaczął lecieć biały dym a można powiedzieć że kopcił białym dymem. Po chwili zaczął strzelać z rury i nierównomiernie pracować. Na początku zatrzymałem się na poboczu ale gdy nie widziałem poprawy zawróciłem do domu. Następnie poszedłem na tokarkę i zacząłem inną pracę. Późnym popołudniem ściągnąłem koło od samochodu gdyż w sobotę przy wymianie kół w czasie odkręcania ukręciłem śrubę. Ponieważ musiałem ściągnąć klocki hamulcowe i tarczę aby mieć dostęp do pozostałej części śruby zajęło mi to trochę czasu. Po dospawaniu nakrętki wykręciłem urwaną śrubę śrubę i założyłem koło. Zrobiło się ciemno i nie miałem już czasu zobaczyć do traktora. Jutro z rana zobaczę do traktora od czego zacząć , co może być powodem? Quote
Tofik Posted May 1, 2013 Report Posted May 1, 2013 Nie wiem czy w ciagniku jest tak samo jak w samochodzie(pisze tak dlatego bo mam t25) ale jak mi wywalilo uszczelke pod glowica w samochodzie to mialem podobny objaw kopcil na bialo i mocy tez brakowalo takze ledwie do domu na 3ce dojechalem skutek byl taki ze musialem robic silnik:( wiec moze i u ciebie uszczelka poszla ale niech wypowiedza sie inni co maja szersza wiedzePozdrawiam Quote
Potera Posted May 2, 2013 Author Report Posted May 2, 2013 Rano gdy zapaliłem traktor na początku pojawił się biały dym i nie mógł się zebrać na większe obroty. Po pewnym czasie gdy zwiększałem gaz zaczął pojawiać się ciemny dym z strzelaniem w rurę wydechową . Na końcu gdy obserwowałem silnik w miejscu gdzie tłumik nałożony jest na korektor wydostawał się mały dymek z olejem napędowym widocznym na trzecim zdjęciu. Zastanawiam się czy to nie jest wina nieszczelności zaworów Quote
DuzyGrzegorz Posted May 2, 2013 Report Posted May 2, 2013 Wprawdzie nigdy nie miałem bliższego kontaktu z C-330, ale najpierw sprawdź odprężnik czy jest prawidłowo ustawiony. Sprawdź co się dzieje z w układem chłodzenia, czy nie ubywa wody (płynu) i czy nie pojawiają się bąbelki powietrza. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy jest luz na zaworach i stan sprężyn. Miałem kiedyś taką sytuację, że zawór zatarł się na trzonku i domykał go dopiero tłok. Spróbuj nacisnąć zawór aby się otworzył. Siła jaką musisz użyć to pomiędzy 120 a 500 N (12 a 50 kg). Następnie jak byś miał możliwość sprawdzenia ciśnienia sprężania i sprawdź wtryskiwacze. Jeżeli ciśnienie sprężania będzie niskie to czeka Cię zdjęcie głowicy. Pozdrawiam! Quote
Potera Posted May 2, 2013 Author Report Posted May 2, 2013 Wykręciłem wtryski i podjechałem do sprawdzenia . Na małym ciśnieniu czyli przy wolnych obrotach jeden wtrysk działał prawidłowo przy zwiększeniu obrotów lał przerywanym strumieniem. Po wymianie na nowy traktor pracuje prawidłowo i byłem zasiać trawę. Dziękuję za pomoc Quote
simson54 Posted May 3, 2013 Report Posted May 3, 2013 ja się za bardzo na tym nie znam ale jak nierównomiernie to może dostaje za małą dawke paliwa z pompy paliwowej albo skorzystaj z porad wyżej napisanych przez kolegów na tym forum Pozdrawiam Quote
john 7800 Posted June 14, 2013 Report Posted June 14, 2013 pierścienie siadły zgarniające a kopci na biało bo woda pewnie idzie do oleju jednym słowem kapitalka cię czeka kolego wszystko do wymiany:) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.