Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam, jestem zupełnie nowy. Nie znam się na branży, wiec zwracam sie do pełnych wiedzy rolników ;)

Otóż mam 15 hektarów ziemi, jednak nic na niej nigdy nie było uprawiane. Poza tym są to gleby słabe, piątej i szóstej klasy. Jednak zastanwiam się, czy nie dałoby sie z tych kilkunastu hekatrów zrobić użytku i zarobić troche pieniążków. Stąd moje pytanie. Co najlepiej na takich glebach siać i jaki byłby zysk ( rozumiem, że zależy to od roku, ale tak uśredniajac, pi razy drzwi ). Czy w ogóle warto sobie zaprzątać głowę uprawą na takich glebach ?

Przepraszam za banalne pytania, ale jestem zupełnie nowy i liczę na pomoc profesjonalistów ;)

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Posted

na takim polu to mozesz zasiac np. zyto ale jak to pole to nie bylo uprawiane to najpierw musisz je doprowadzic do porzadku zeby z ugoru zrobilo sie pole:) a potem mozesz siec bo z takiego arealu to w sumie jakis plon wyjdzie a co za tym idzie jakies pieniadze

Pozdrawiam

Posted

na takie pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo zysk zalezy od roku plonu i ceny

bo np 15ha * 3 tony to masz 45 ton sprzedasz np po 700 to wychodzi 31500 od tego odejmij koszta jakie poniosles to wtedy wyjdzie ci zysk:)

Pozdrawiam

Posted

Ja podalem ci tylko przyklad bo po pierwsze nie mam takiej klasy ziemi i nie uprawiam zyta a po drugie nie wiem ile dokladnie mozna ukosic zyta z takiego arealu wiec moze plon moze byc wiekszy a i za razem zysk moze sie zwiekszyc ale glownie zalezy od sprzetu jaki masz czy musisz najmowac bo wtedy automatycznie koszty rosna plusem takiego arealu to dotaja z unii bo na 15 ha to pare groszy dostaniesz:)

Moze wypowie sie jeszcze ktos kto ma taka ziemie i uprawia zyto to ci dokladnie napisze co i jak

Pozdrawiam

Posted