zupelnienowy Posted May 11, 2013 Report Posted May 11, 2013 Witam, jestem zupełnie nowy. Nie znam się na branży, wiec zwracam sie do pełnych wiedzy rolników Otóż mam 15 hektarów ziemi, jednak nic na niej nigdy nie było uprawiane. Poza tym są to gleby słabe, piątej i szóstej klasy. Jednak zastanwiam się, czy nie dałoby sie z tych kilkunastu hekatrów zrobić użytku i zarobić troche pieniążków. Stąd moje pytanie. Co najlepiej na takich glebach siać i jaki byłby zysk ( rozumiem, że zależy to od roku, ale tak uśredniajac, pi razy drzwi ). Czy w ogóle warto sobie zaprzątać głowę uprawą na takich glebach ?Przepraszam za banalne pytania, ale jestem zupełnie nowy i liczę na pomoc profesjonalistów Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam. Quote
Tofik Posted May 11, 2013 Report Posted May 11, 2013 na takim polu to mozesz zasiac np. zyto ale jak to pole to nie bylo uprawiane to najpierw musisz je doprowadzic do porzadku zeby z ugoru zrobilo sie pole:) a potem mozesz siec bo z takiego arealu to w sumie jakis plon wyjdzie a co za tym idzie jakies pieniadzePozdrawiam Quote
zupelnienowy Posted May 11, 2013 Author Report Posted May 11, 2013 Dzięki za odpowiedź No właśnie zastanwiam się jakie to by były pieniądze " na czysto ", rzędu kilku/kilkunastu, czy moze 100 tys na rok ?Wiem że trudne pytanie Quote
Tofik Posted May 11, 2013 Report Posted May 11, 2013 na takie pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo zysk zalezy od roku plonu i ceny bo np 15ha * 3 tony to masz 45 ton sprzedasz np po 700 to wychodzi 31500 od tego odejmij koszta jakie poniosles to wtedy wyjdzie ci zysk:)Pozdrawiam Quote
zupelnienowy Posted May 11, 2013 Author Report Posted May 11, 2013 Ała, no to sprowadziłeś mnie na ziemie. Kokosów nie ma Quote