Tofik Posted May 12, 2013 Posted May 12, 2013 Witam mam ptyanie gdzie moze uciekac mi prad alternator byl sprawdzony przez elektryka(myslalem ze diody poszly) i laduje ponad 14 ale po zalozeniu laduje troch ponad 12 wiec nie doladowuje mi akumulatora tlemy wyczyszczone przewody takze sprawdzone a prad gdzies ginie. Dokladnie chodzi o to ze lekko sie zarzy kontrolka ale czasami calkiem gasnie.Moze ktos mial podobny problem albo zna przyczyne chetnie poczytam odpowiedzi W moim przypadku to jak sa dwa kable to znaczy ze o jeden kabel za duzo:) Quote
DuzyGrzegorz Posted May 12, 2013 Posted May 12, 2013 Też uważam, że wszystkie przewody powinny iść jednym kablem. Najpierw sprawdź moc żaróweczki kontrolki ładowania. Powinna mieć 3 W. Sprawdź diody wzbudzenia bo któraś jest najprawdopodobniej w stanie agonalnym. Podaj, czy alternator jest na 6 czy 9 diod i jaki jest regulator. Pozdrawiam! Quote
Tofik Posted May 12, 2013 Author Posted May 12, 2013 Moze to banalne pytanie ale jak mam sprawdzic ile ma diod?Bo jezeli chodzi o regulator to chyba na nim pisze? Quote
DuzyGrzegorz Posted May 12, 2013 Posted May 12, 2013 Ile przewodów z niego wychodzi i jak są oznaczone zaciski alternatora (np D+, B+, W)? Czy jest główny wyłącznik prądu? Quote
grzepaku1 Posted May 12, 2013 Posted May 12, 2013 prądnica w alternatorze jest 3 fazowa i mogło rozłączyć jedną fazę i ładuje ale dwoma fazami napięcie wtedy może być przy nieobciążonym alternatorze ale pod obciążeniem będzie brakować prądu po prostu jest dziura (,przerwa w dostawie prądu) bo brakuje jednej fazy miałem kiedyś identyczny problem w maluchu Quote
Tofik Posted May 12, 2013 Author Posted May 12, 2013 Ida dwa kable czerwony gruby z oczkiem to pewnie od ladowania i idzie do rozrusznika tam jest przykrecony z grubym pradowym co idzie od akumulatora a drugi kabel jest cienki na wsowke a tych + to nie widze bo zeby cos zobaczyc to trzeba go wykrecic:( Quote
DuzyGrzegorz Posted May 12, 2013 Posted May 12, 2013 Dziewięciodiodowa z wewnętrznym regulatorem. Jak masz czym sprawdzić sprawdź napięcie na różnych obrotach z włączonymi światłami i bez. Może dodatkowo być uszkodzony regulator napięcia. Możesz sprawdzić czy po odłączeniu tego cienkiego przewodu nadal ładuje. Pozdrawiam! Quote
Tofik Posted May 12, 2013 Author Posted May 12, 2013 Grzes2777 zaluz sobie swojego posta!!!!Gruby przewod co idzie od rozrusznika podlacz do + (do akumulatora po prawej) - od tego akumulatora polacz przewodem z drugim akumulatorem (po lewej) do + a - podlacz grubym przewodem do masy Pozdrawiam DuzyGrzegorzu im wieksze obroty tym wieksze ladowanie ale nie przekracza 13 nawet jak gaz jest prawie do spodu a co do wsowki to nie sciagalem. Quote
Tofik Posted May 12, 2013 Author Posted May 12, 2013 Przepraszam myslalem ze polaczenie idze tak samo jak we wladku bo tak mam wlasnie podlaczonedzieki Rysku za zwrucenie uwagi Pozdrawiam Quote
DuzyGrzegorz Posted May 12, 2013 Posted May 12, 2013 Jeżeli akumulatory są sprawne to należy zacząć od tych diod wzbudzenia. Często trudno je sprawdzić. Jeżeli upływ prądu przez diodę jest mały to regulator powinien dać radę, chyba że to zadanie go przerasta lub padł. Jak się na tym trochę znasz możesz sam wymienić diody. Są podłączone jedną stroną do stojana, a drugą łączą się razem na ten cienki przewód oznaczony zazwyczaj D+. Pozdrawiam!P.s.C-330 mają instalacje zarówno z + na masie jak i z - na masie. Kiedyś powszechne były instalacje z + na masie z uwagi na większą trwałość blach nadwozia w tym sposobie łączenia. Quote
Tofik Posted May 14, 2013 Author Posted May 14, 2013 Grzegorzu ale wole sam nie mieszac najlepiej bedzie jak odwiedze innego elektryka bo jesli to diody lub regulator o ktorych piszesz to powinien sobie bez problemu poradzic Pozatym to majadku nie kosztujeDzieki Pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.