Jump to content

Recommended Posts

Posted
dzięki za link :) ale ja bym chciał hodować krowy a nie byki, a ten wątek już wcześniej czytałem. Gdybyś mógł mi coś na ten temat który rozwinąłem powiedzieć to bardzo proszę i z góry dzięki :)
Posted
Mam 25h,w tym 9h łąk kośnych, 3h pastwiska reszta to ziemia orna ,2h kukurydzy na kiszonkę reszta to zboże. Hoduję 16 krów plus 17 jałowizny .Zboża muszę dokupować, z sianem jest różnie raz starcza raz nie, w tym roku musiałem dokupić. Ziemia klasy od 3do 6 . Pozdrawiam.
Posted
klasa ziemi to II, III rzadko IV. ja jestem początkującym i właśnie chciałem zapytać ile w to (około oczywiście) muszę włożyć, co siać itd. mam z dzierżawami ok. 15ha. Aha i jeszcze chciałem zapytać czy ten biznes w ogóle by mi sie opłacał przy tak małej ilości pola :) z góry dzięki za odp. :)
Posted
Masz pomieszczenie żeby trzymać 20 krów , i czy chcesz stopniowo dochodzić do tylu sztuk , czy od razu chcesz kupić wszystkie . Bo na to trzeba mieć sporą gotówkę . Jeśli chcesz kupić jałówki nad ocieleniem to musisz się liczyć z wydatkiem 4-5tyś. za sztukę . Klasę zimni masz bardzo dobrą , urośnie wszystko i plon też będzie dobry . Możesz siać mieszankę pszenica z jęczmieniem , pszenżyto ozime , dla krów dobry jest też owies . A ile siać czego to musisz pomyśleć sam. Pozdrawiam.
  • 4 weeks later...
Posted

Jak mówią krowa pyskiem doi jak dla mnie lepiej. Mieć krowy w dobrej kondycji bo oprócz krów też musisz chodowac coś młodzieży na wymianę na te 15ha to najlepiej 12 krów

Co dawać i co siać jeśli masz blisko pastwisko możesz od czerwca do października trzymać je. Na łące

Wychodzi taniej bo nie musisz wydawac na zbiór zielonek

Co siać 1.5 ha kukurydzy w pryzme zboża. Na ziarno i slome.mogą też być ziemniaki z ha bo jak za dużo to zginą

Siano lub sianokiszonka przy burakach za dużo pracy

A krowa mająca zróżnicowana karme jest w lepszej kondycji

I daje więcej mleka

Do tego jakieś witaminy

Jak dobrze zadbasz to 8 do 9 tys l na miesiąc udoisz