wiesieki1202 Posted July 16, 2013 Report Posted July 16, 2013 witam wszystkich.czy podpowie mi ktos na co zwracac uwage przy regulacii naciagu lancuchow w gardzieli?w moim przypadku zakres regulacii sie skaczyl wycielem po dwa ogniwka i zrobilo sie dosyc mocno napiete nie wiem czy nie za mocno?jest to claas senator .pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted July 16, 2013 Report Posted July 16, 2013 ten łańcuch nie może być za mocno naciągnięty poprzeczki muszą lekko ślizgać się po podłożu,jak dostanie zboża podniosą się i będzie ok. Quote
wiesieki1202 Posted July 16, 2013 Author Report Posted July 16, 2013 ufff czy to znaczy ze od dolu powinien on zwisac az dotykac dna gardzieli? Quote
Robert ;-) Posted July 16, 2013 Report Posted July 16, 2013 Tak dokładnie musi lekko po nim się przesuwać, Quote
DuzyGrzegorz Posted July 16, 2013 Report Posted July 16, 2013 Powinien być luźny, jednak nie powinien dotykać dna gardzieli bo poprzeczki zrobią dziury. Do tego łańcucha są spinki połówkowe które umożliwiają wyjęcie tylko jednego ogniwka łańcucha. Pozdrawiam! Quote
wiesieki1202 Posted July 16, 2013 Author Report Posted July 16, 2013 dzieki nie mam takich spinek wiec mus jechac i gdzies kupic dzieki pozdrawiam Quote
wiesieki1202 Posted July 16, 2013 Author Report Posted July 16, 2013 troszke sytuacja sie zmienila bo mialem najwpierw zalozone tylko same lancuchy i wydawaly sie dosyc napiete ale jak doszly poprzeczki to sie troszke opuscilo i tuz ponad dnem gardziolka sobie lataja wiec mysle ze jest ok dzieki za podpowiedzi Quote
wiesieki1202 Posted July 16, 2013 Author Report Posted July 16, 2013 ps trzy lancuchy sa napedzane przez trzy zebatki czy ten srodkowy nie jest napedzany tylko taki luzny?chodzi mi o to ze srodkowa zebatka luzno kreci sie na walku czy tak ma byc ? Quote
grzepaku1 Posted July 16, 2013 Report Posted July 16, 2013 nie wiem jak to jest w twoim kombajnie ale jesli belki w podajniku pochyłym sa jednolite na całej szerokości podajnika to być może tak jest a jak są dzielone musi byc klin na srodkowej zebatce inaczej szybko zniszczy ci łańcuch Quote
wiesieki1202 Posted July 17, 2013 Author Report Posted July 17, 2013 znow mam dylemat i mam nadzieje ze pomozecie a mianowicie sa dwa ciegna w pompie wtryskowej pompa rotacyjna silnik perkins w innych kombajnach jest to pod jedna linke podlaczone i jak sie dodaje gazu oba ciegna sie podnosza u mnie sa dwie oddzielne linki dlaczego ?co to jest ?hm kombajn kupiony a poprzedni wlasciciel malo wiedzial czy to jakies wzbogacenie dawki ? Quote
piernik Posted July 17, 2013 Report Posted July 17, 2013 A wymieniał ktoś dolny elewator w claas mercator 70? tam są takie śmieszne nakrędki okrągłe które nie mogę odkręcić a chciałbym wymienić na nowe i nie wiem czy mogę tam zwykłe śrubki dać z nakrędką samokontrująca. I tak samo za klepiskiem jest taka płachta gumowa chyba po to by ziarno nie leciało tak do tyłu. I mam pytanie czym to można zastąpić bo widzałem to strasznie zdarte to juz tam było i przydało by sie dać nowe. Jak ktoś wie coś na ten temat niech odpisze;) Quote
Robert ;-) Posted July 18, 2013 Report Posted July 18, 2013 Witam kolego Wiesiek a to drugie cięgło w pompie nie jest czasem do gaszenia silnika a pierwsze do dodawania gazu.Kolego Piernik te nakrętki to są takie pierścienie nie ma tam czasem otworu z wkręconą śrubką a klucz imbusowy[ampulowy] u mnie jest sporo takich zabezpieczeń na walach [łośkach] zobacz dobrze Quote
wiesieki1202 Posted July 18, 2013 Author Report Posted July 18, 2013 raczej nie robert to jakos inaczej dziala to napewno nie jest od gaszenia jakos moze wyjdzie w praniu ale dzieki Quote
wiesieki1202 Posted July 19, 2013 Author Report Posted July 19, 2013 miales racje robert983 to ciegno jest od gaszenia w blad mnie wprowadzil poprzedni wlasciciel ale nadal mam problem bo ciagle mi sie zapowietrza i jurz rece opadaja chodzi jest spox postoi godzine i znow problem z odpaleniem Quote
Robert ;-) Posted July 19, 2013 Report Posted July 19, 2013 Witam to musisz sprawdzić przewody paliwowe może wyglądać że jest dobry ale powietrze zaciągnie[ewentualnie wymień na nowe]i podkładki miedziane wymień,jest taki patent założyć zaworek zwrotny na przewód gumowy i powinno być oki Quote
wiesieki1202 Posted July 19, 2013 Author Report Posted July 19, 2013 tak tez zrobilemtylko nie wiem czy jest on sprawny ale skoro tak sie robi to jutro go sprawdze dzieki wielkietzn zalozylem go na powrot nadmiar czy to dobrze? Quote
Robert ;-) Posted July 19, 2013 Report Posted July 19, 2013 Nie zaworek powinien być na zasileniu, napisz co zrobiłeś będzie łatwiej pomyśleć, sprawdz też pompkę paliwa czy membrana jest ok tam też morze łapać powietrze Quote
wiesieki1202 Posted July 20, 2013 Author Report Posted July 20, 2013 tzn zle sie wyrazilem to nie zwrotny zaworek tylko taki cisnieniowy a umiescilem go na powrocie bo pomyslalem ze splywa mi z gory paliwo na zasilaniu sa w pompce zaworki w wydaja sie dobre zraszto membrana tez stwarza podcisnienie i utrzymuje je Quote
Robert ;-) Posted July 20, 2013 Report Posted July 20, 2013 A patrzyłeś na przewody i te podkładki miedziane?,i ten zaworek powinien działać tak żeby paliwo nie wracało do zbiornika z góry, nie wiem o jaki ci chodzi zaworek ciśnieniowy? a jeśli pompka wytwarza podciśnienie to w korku wlewu paliwa nie ma odpowietrzenia,lub masz syf w zbiorniku i zatyka rurkę doprowadzającą dopływ paliwa do pompki zasilającej. Quote
DuzyGrzegorz Posted July 20, 2013 Report Posted July 20, 2013 To nie jest żaden powrót tylko odpowietrznik. Tam nie może być żadnego zaworka. Nie znam tego kombajnu, ale najprawdopodobniej na filtrze jest śruba które jest jednocześnie odpowietrznikiem. Sprawdź czy jest drożna. Czy te objawy nie nasilają się wraz z ubytkiem paliwa w zbiorniku? Pozdrawiam! Quote
wiesieki1202 Posted July 21, 2013 Author Report Posted July 21, 2013 przewody podkladki szczelne zbiornik czysty korek paliwa odkrecony byc moze tak jak grzes pisze ta sruba odpowietrznik cos szwankuje bo w zasadzie to nie bylo jej wcale zobaczylem na szrocie kombajnow ze jest wiec se wykrecilem i zamontowalem ale czy jest drozna to juz nie sprawdzilem a moze nie byc fakt stalo to w pokrzywach pare lat i objawy nasilaja sie jak jest nizszy poziom paliwa a z banki postawionej wyzej jest ok .dzieki za sugestie pozdrawiam Quote
DuzyGrzegorz Posted July 21, 2013 Report Posted July 21, 2013 Mnie tej śruby nie udało się udrożnić i przerobiłem na odpowietrznik od MF-255. Pozdrawiam! Quote
wiesieki1202 Posted July 21, 2013 Author Report Posted July 21, 2013 ja znalazlem druga w kabinie po tym jak kupilem ta ktora nie wiem czy jest drozna taki zaworek grzybek sie podnosi wiec mysle ze jest dobra jutro je podmienie i zobacze co sie bedzie dzialo Quote
wiesieki1202 Posted July 22, 2013 Author Report Posted July 22, 2013 no wielkie dzieki DUZY GRZESIU miales racje jak zwykle zreszta ten zaworek psul caly temat .fajnie ze cie mamy na tym forum twoja wiedza i chec pomocy jest spoxxxxxxxx.pozdrawiam Quote
piernik Posted July 22, 2013 Report Posted July 22, 2013 Panowie w claas mercator za klepiskiem całym jest taka guma 1,5mx05m chyba po to by ziarno nie leciało w prost do tyłu. Pytanie czy ktoś wie jaka to guma jest i gdzie można ją zakupić? czy można inną założyć tylko jaka jest jej grubość. Moja stara guma jest zjechana tak że cieżko jest mo cokolwiek o tym powiedzieć. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.