krol17 Posted July 25, 2013 Report Posted July 25, 2013 Opiszę tu całą sytuację krok po kroku :1.Zrobiłem remont silnika w 3p było wszystko dobrze przez około 2 miesiące aż do pewnego czasu 2.Pojawiła się woda w oleju i zrobił się przedmuch przez odmę i korek oleju 3.Przypuszczałem pękniętą tuleję .Rozebrałem silnik nie zdejmowałem wału tylko wyjąłem pierwszy tłok i odkręciłem tylko ten jeden korbowód 4.Przyjechał do mnie znajomy mechanik żeby ocenić tą tuleję i stwierdził że ona nie jest pęknięta więc się trochę ucieszyłem a zarazem zaniepokoiłem i on mi wytłumaczył że to od głowicy (uszczelka była cała).5.Oddałem głowicę do sprawdzenia na szczelność .Okazało się że głowica jest pęknięta 6.Kupiłem nową głowicę skręciłem silnik przed założeniem głowicy ciężko było obrócić wałem (mechanik powiedział że panewki i wał mogą być trochę zasuszone od wcześniejszego oleju z wodą więc ok złożyłem do końca cały silnik z pomocą tego mechanika 7.Mechanik powiedział że te ciężkie obracanie się wału zlikwiduje się po uruchomieniu silnika że silnik dostanie nowy olej i że będzie ok8.Odpaliłem silnik i ciężko chodził zobaczyłem lekki dymek z odmy więc go zgasiłem po około 3 min pracy na wolnych obrotach woda była już dosyć ciepła olej też (silnik zatrzymał się dosyć szybko wał zrobił tylko jedno kołyskę w drugą stronę )9.Proszę o rzetelną odpowiedz co z tym ciągnikiem zrobić bo już nerwowo nie wytrzymuje (żebym lepiej stał z funduszem to bym kupił albo nowy ciągnik albo silnik)10.Pozdrawiam i dzięki ;D PS: Próbować rozruszać ten silnik czy jest konieczne ponowne rozkręcenie tego za*eba*ego silnika .Boję się żeby nie zatrzeć wału bo ,, w drugim 3p jak kiedyś mi spierdolił olej a kontrolka się nie zaświeciła to wał się zajeb.. ''a i jeszcze jedno ciśnienie oleju jest ok 4 bary. Quote
VoYtek8 Posted July 25, 2013 Report Posted July 25, 2013 Ciężka sprawa, niestety naprawy w 3p są dośc trudne, jak woda się pojawia w oleju to niemalże pewne że głowica pęknięta (i to nie tylko w przypadku 3p) ale ja naprawdę nie wiem czemu ten ciągnik może Ci ciężko chodzić, jednak myślę że to wina wału i powinieneś pogadać z jakimś mechanikiem (innym niż ostatnio) żeby własnym okiem to sprawdził i chyba jakbys go oszlifował to może by mogło pomóc. Pozdrawiam Quote
DuzyGrzegorz Posted July 26, 2013 Report Posted July 26, 2013 Tak jak napisał VoYtek8 zmień mechanika. Jeżeli wał obraca się ciężko oznacza, że w co najmniej jednej panewce brak jest luzu na tzw. "film olejowy" i panewka pracuje bez smarowania, a to wiadomo czym się kończy. Jeżeli był robiony wał to wszystko było spasowane i jak dostał wodę mógł się lekko zatrzeć. Bardzo rzadko zdarzają się też zatarcia sworzni, ale przy 3p z takim przypadkiem się nie spotkałem. Głowica nie pęka od tak sobie tylko z jakiegoś powodu. Zawsze ten powód trzeba ustalić i usunąć przyczynę. Napisz z jakich powodów był robiony remont i jaki był jego zakres bo raczej przyczyna tkwi w tym remoncie. Czy szpilki od głowicy szły lekko czy stawiały opór i czy nie były zbyt mocno dokręcone? Czy oprócz uszczelki pod głowicę były zakładane dodatkowe uszczelki, takie na jeden cylinder? Rozbierz "dół" silnika i dokładnie obejrzyj panewki. Najpierw luzuj lekko i zobacz która "puści".Jeżeli mechanik powiedział, że ciężkie obracanie się wału zlikwiduje się po uruchomieniu silnika, to w tym momencie powinieneś zmienić mechanika. Pozdrawiam! Quote
krol17 Posted July 26, 2013 Author Report Posted July 26, 2013 ok ok1.Remont był z powodu pękniętego wału aż w 3 miejscach ale co się dziwić aż 10000 mth bez remontu (kupiłem go nowego)nie robiłem w nim remontu wcześniej ponieważ nie był potrzebny przy belownicy chodził jak żyletka bez żadnego dymku rocznie robiłem nim 700 mth chodził od 2000 roku przy prasie kostkującej później od 2008 przy belownicy i aż do ,,końca''2.Remont był w zakresie plantowanie głowicy ,nowy wał ,osiowanie kadłubu wymiana jednej stopy co trzyma wał (była pęknięta) , wymiana panewek , wymiana tłoków pierścieni ,tuleje ,symeryngi z obu stron wału ,uszczelka pod głowicę nowa nie miedziana tylko ta druga (podobno lepsza) 3.Głowica była pęknięta z zużycia podobno , tak mi powiedzieli w przasnyszu (tam ją dawałem do sprawdzenia na szczelność)4.Głowica była przykręcana z schematem i w trzech etapach 50nm,75nm,100nn. PS:Dzięki za odpowiedzi .Kur.. znowu rozpoławianie . Quote
DuzyGrzegorz Posted July 26, 2013 Report Posted July 26, 2013 Ale mi chodzi przede wszystkim czy podczas odkręcania głowicy przy remoncie wszystkie szpilki odkręcały się z jednakową siłą. Chodzi mi przede wszystkim o szpilkę między drugim a trzecim cylindrem. Ten silnik ma to do siebie że wał czasami pęka i to na pierwszej głównej. Głowica nie pękła ze zużycia, ale jak był osiowany blok to i pewnie planowany to raczej przyczyna jest usunięta. Pozdrawiam! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.