Jump to content

Recommended Posts

Posted
Lepiej weź 2x 6v bo w zimę lepiej odpalać, ale z kolej jeden 12v wyjdzie taniej, jednak w takich wydatkach jak akumulatory to trzeba zainwesować raz na kiedyś więc bierz 2 6v. Pozdrawiam :)
Posted
no a z tą 12 to bd chyba problem żeby ją zmieścić między siedzeniem tak jak te dwie 6 tam wchodzą :P no chyba żeby miała mniej amperogodzin. Mam dwie 6 są jeszcze na gwarancji oddałem do sklepu bo jak mi elektryk przerabiał instalacje gdy dotknął miernikiem to w jednej celi leciały bąbelki :P Ciekawe czy mi przyznają gwarancje :P
Posted
Tam tego dużego nie zamontujesz, musisz sam uspawać jakąś ramę przy bloku silnika i tam go wstawić. Ale to dużo roboty no i awaryjne może być zimą bo problemy z odpalaniem. Ogólnie to zostaw tak jak jest 2x 6V. Pozdrawiam :)
Posted

Ja jestem zwolennikiem 2*6 ale 12 tez moze byc bynajmniej wszystko zależy na jakie akumulatory sie trafi bo jak z ładowaniem jest wszystko ok i trafi sie na dobre akumulatory to mogą posłużyć kilka dobrych lat

Pozdrawiam

Posted
a mi wczoraj wybuchl akumulator chuku bylo co niemiara na szczescie kwasu malutko w nim bylo co prawda to w nie w c 330 ale przestrzegam wszystkich ktorzy montuja sobie gdzies na blotniku bez zadnych oslon jada reke z papieroskiem na akumulatorze trzymaja jesli juz przerobka to jakas zamknieta skrzynke mu zrobic bo to nie zarty teraz to juz wiem zreszto kiedys w starze tez wybuchl ale one sa daleko od kierowcy.moze ktos wie dlaczego tak sie dzieje dlaczego wygotowalo jeden a drugi nie?mtz 82 pozdrawiam i przestrzegam
Posted
prawdopodobnie wybuchł ci ten akumulator podczas uruchamiania ciepłego silnika lub zimnego ale ładowanego prostownikiem bo podczas ładowania akumulatora wydziela się gaz wybuchowy(wodór) który nagromadził się w nim i pod pokrywą akumulatora a podczas rozruchu zaiskrzyła klema i doszło do wybuchu ,mój kolega w czasie odłanczania prostownika od akumulatora podczas wybuchu stracił oko i radzę wszystkim odłączyć prostownik od zasilania a póżniej zdejmować z biegónów akumulatora a dla bezpieczeństwa i tak odwrócić głowę bo jeśli byłby prostownik uszkodzony to i tak może zaiskrzyć ,kiedyś na tym forum już ostrzegałem przed wybuchem i proszę uważajcie bo w sekundzie można zostać kaleką ,to nie śą wyjątki wybuchu akumulatora zdarza się dość często
Posted
Ja mam w ciągnikach i osobówce KAGER VERTIGO(chyba tak się pisze) 12v od ośmiu lat i zero problemów( woda, zasiarczone klemy itd.) c330 ma założony 95ah nie pamiętam ile ma na rozruchu i spokajnie sie mieści koło siedzenia.
Posted

Witam,

2x6v na pewno będą miały większy prąd rozruchowy co ma duże znaczenie w zimie. łatwiej jest je także zamontować bo na akumulator 12v trzeba mocowania przerabiać. Ważne jest też żeby nie kupować najtańszych chińczyków tylko zainwestować raz a dobrze w porządne akumulatory.

 

Posted
cos mi sie obilo o ucho ze w bialorusie akumulatory nierownomiernie sa ladowane i to by sie zgadzalo bo u mnie jeden mial stan wody a drugi nie i wybuchl a jeszcze na wiosne plytki byly zakryte czy moze ktos wie o co w tym chodzi?druga sprawa to po tym incydencie swieci sie kontrolka ladowania a woltomierz pokazuje napiecie ladowania w normie 13-14v dioda?pozdrawiam wszystkich
Posted

w 3p najpierw byly 2x6, pozniej zmienili na 12, wiec chyba byl jakis powod

wiekszosc pisze ze 2x6 sa lepsze bo lepiej kreci, ale nik nie napisal przy jakim pradzie rozruchu, bo rownie dobrze moze krecic 12

dodatkowo w 330 jest odpreznik, co ulatwi rozruch,

u nas w 360 jest jeden 125Ah, prod rozruchu cos ponad 600A, czyli dosc niski, ale daje rade

Posted

witam apropos belarusa u mnie ta dioda pali się już z rok czasu przestałem zwracać na nią

uwagę ja mam belarusa z 2006 roku nowe akumulatory mają ponad rok gdyby było coś

nie tak dawno by padły !

Posted
Ja mam mtz-ta z instalacją 12/24 na rozrusznik z przełącznikiem pomiędzy aku. Jedynym powodem niedoładowania jednego z aku w tej instalacji może być słaby lub nawet jego brak styk przełączający aku równolegle na 12V. Trzeba rozebrać przełącznik 12/24 i wyczyścić. Jeśli ciągnik jest intensywnie eksploatowany w nocy trzeba tamu szczególnie zwrócić uwagę.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...