simson54 Posted August 5, 2013 Report Posted August 5, 2013 witam mam w swoim ursusie c 330 założony nowy alternator i rozrusznik z reduktorem a nie mam akumulatorów. Jakie wybrać dwa 6V czy jeden 12 V ? Quote
VoYtek8 Posted August 5, 2013 Report Posted August 5, 2013 Lepiej weź 2x 6v bo w zimę lepiej odpalać, ale z kolej jeden 12v wyjdzie taniej, jednak w takich wydatkach jak akumulatory to trzeba zainwesować raz na kiedyś więc bierz 2 6v. Pozdrawiam Quote
simson54 Posted August 5, 2013 Author Report Posted August 5, 2013 no a z tą 12 to bd chyba problem żeby ją zmieścić między siedzeniem tak jak te dwie 6 tam wchodzą no chyba żeby miała mniej amperogodzin. Mam dwie 6 są jeszcze na gwarancji oddałem do sklepu bo jak mi elektryk przerabiał instalacje gdy dotknął miernikiem to w jednej celi leciały bąbelki Ciekawe czy mi przyznają gwarancje Quote
VoYtek8 Posted August 5, 2013 Report Posted August 5, 2013 Tam tego dużego nie zamontujesz, musisz sam uspawać jakąś ramę przy bloku silnika i tam go wstawić. Ale to dużo roboty no i awaryjne może być zimą bo problemy z odpalaniem. Ogólnie to zostaw tak jak jest 2x 6V. Pozdrawiam Quote
konio57 Posted August 5, 2013 Report Posted August 5, 2013 Ja od kilku lat mam 12 i nie ma problemu zimą z odpalaniem Quote
Tofik Posted August 5, 2013 Report Posted August 5, 2013 Ja jestem zwolennikiem 2*6 ale 12 tez moze byc bynajmniej wszystko zależy na jakie akumulatory sie trafi bo jak z ładowaniem jest wszystko ok i trafi sie na dobre akumulatory to mogą posłużyć kilka dobrych latPozdrawiam Quote
gruber99 Posted August 6, 2013 Report Posted August 6, 2013 Bierz 2x6. Według mnie lepiej dają rozruch w zime i lepiej odpala ciągnik. No i nie padają tam szybko jak jedna 12v. Quote
izydor6280 Posted August 6, 2013 Report Posted August 6, 2013 a ja radze poszukac 12 o pradzie rozruchu minimum 800A, taki 100-125Ah bez problemu wejdzie w miejsce staregopolecam akku MOLL, co prawda koszt dosc duzy, ale jakosc tez bardzo dobrahttp://allegro.pl/moll-kamina-start-100ah-pruszkow-warszawa-i3444264778.html l Quote
pioneer Posted August 7, 2013 Report Posted August 7, 2013 Ja również mam zamontowane 2x 6V i niema żadnych problemów. 30tka odpala zawsze. Quote
waldi 1979 Posted August 7, 2013 Report Posted August 7, 2013 Ja mam 12 v 100ah już kilka lat i również jest ok.Zawsze trochę mniejszy koszt. Quote
wiesieki1202 Posted August 7, 2013 Report Posted August 7, 2013 a mi wczoraj wybuchl akumulator chuku bylo co niemiara na szczescie kwasu malutko w nim bylo co prawda to w nie w c 330 ale przestrzegam wszystkich ktorzy montuja sobie gdzies na blotniku bez zadnych oslon jada reke z papieroskiem na akumulatorze trzymaja jesli juz przerobka to jakas zamknieta skrzynke mu zrobic bo to nie zarty teraz to juz wiem zreszto kiedys w starze tez wybuchl ale one sa daleko od kierowcy.moze ktos wie dlaczego tak sie dzieje dlaczego wygotowalo jeden a drugi nie?mtz 82 pozdrawiam i przestrzegam Quote
grzepaku1 Posted August 7, 2013 Report Posted August 7, 2013 prawdopodobnie wybuchł ci ten akumulator podczas uruchamiania ciepłego silnika lub zimnego ale ładowanego prostownikiem bo podczas ładowania akumulatora wydziela się gaz wybuchowy(wodór) który nagromadził się w nim i pod pokrywą akumulatora a podczas rozruchu zaiskrzyła klema i doszło do wybuchu ,mój kolega w czasie odłanczania prostownika od akumulatora podczas wybuchu stracił oko i radzę wszystkim odłączyć prostownik od zasilania a póżniej zdejmować z biegónów akumulatora a dla bezpieczeństwa i tak odwrócić głowę bo jeśli byłby prostownik uszkodzony to i tak może zaiskrzyć ,kiedyś na tym forum już ostrzegałem przed wybuchem i proszę uważajcie bo w sekundzie można zostać kaleką ,to nie śą wyjątki wybuchu akumulatora zdarza się dość często Quote
simson54 Posted August 7, 2013 Author Report Posted August 7, 2013 a ja kupiłem dwa 6V akumulatory założyłem do tego rozrusznik z reduktorem i alternator kręci fajnie i wszystko działa tak jak powinno ładowanie jest więc jest okej Quote
grzepaku1 Posted August 7, 2013 Report Posted August 7, 2013 moim zdaniem dobrze zrobiłeś kupując 2x6 jest powiedzenie chytry dwa razy traci Quote
ali Posted August 8, 2013 Report Posted August 8, 2013 Ja mam w ciągnikach i osobówce KAGER VERTIGO(chyba tak się pisze) 12v od ośmiu lat i zero problemów( woda, zasiarczone klemy itd.) c330 ma założony 95ah nie pamiętam ile ma na rozruchu i spokajnie sie mieści koło siedzenia. Quote
TraktorBazar.pl Posted August 8, 2013 Report Posted August 8, 2013 Witam,2x6v na pewno będą miały większy prąd rozruchowy co ma duże znaczenie w zimie. łatwiej jest je także zamontować bo na akumulator 12v trzeba mocowania przerabiać. Ważne jest też żeby nie kupować najtańszych chińczyków tylko zainwestować raz a dobrze w porządne akumulatory. Quote
pablos Posted August 8, 2013 Report Posted August 8, 2013 witam ja mam w swoim belarusie 2 razy 12 v są to akumulatory bezobsługowe mam je już ponad rok i na razie nie mam z nimi problemu ! Quote
wiesieki1202 Posted August 8, 2013 Report Posted August 8, 2013 cos mi sie obilo o ucho ze w bialorusie akumulatory nierownomiernie sa ladowane i to by sie zgadzalo bo u mnie jeden mial stan wody a drugi nie i wybuchl a jeszcze na wiosne plytki byly zakryte czy moze ktos wie o co w tym chodzi?druga sprawa to po tym incydencie swieci sie kontrolka ladowania a woltomierz pokazuje napiecie ladowania w normie 13-14v dioda?pozdrawiam wszystkich Quote
TraktorBazar.pl Posted August 8, 2013 Report Posted August 8, 2013 Może być dioda ładować powinno 14,4v PozdrawiamTraktorBazar.pl Quote
gruber99 Posted August 8, 2013 Report Posted August 8, 2013 2x6 to oryginał i dobrze jest. Tak fabryka wymyśliła i tak powinno być, po co to przerabiać na jednego 12v. Według mnie 2x6v wystarczają każdemu. Quote
izydor6280 Posted August 9, 2013 Report Posted August 9, 2013 w 3p najpierw byly 2x6, pozniej zmienili na 12, wiec chyba byl jakis powodwiekszosc pisze ze 2x6 sa lepsze bo lepiej kreci, ale nik nie napisal przy jakim pradzie rozruchu, bo rownie dobrze moze krecic 12dodatkowo w 330 jest odpreznik, co ulatwi rozruch, u nas w 360 jest jeden 125Ah, prod rozruchu cos ponad 600A, czyli dosc niski, ale daje rade Quote
gruber99 Posted August 9, 2013 Report Posted August 9, 2013 No zmienili bo i alternatory zaczeli zakładać do 3p to i akumulator był jeden 12v. Quote
pablos Posted August 10, 2013 Report Posted August 10, 2013 witam apropos belarusa u mnie ta dioda pali się już z rok czasu przestałem zwracać na nią uwagę ja mam belarusa z 2006 roku nowe akumulatory mają ponad rok gdyby było coś nie tak dawno by padły ! Quote
massay1 Posted August 10, 2013 Report Posted August 10, 2013 Ja mam mtz-ta z instalacją 12/24 na rozrusznik z przełącznikiem pomiędzy aku. Jedynym powodem niedoładowania jednego z aku w tej instalacji może być słaby lub nawet jego brak styk przełączający aku równolegle na 12V. Trzeba rozebrać przełącznik 12/24 i wyczyścić. Jeśli ciągnik jest intensywnie eksploatowany w nocy trzeba tamu szczególnie zwrócić uwagę. Quote
wiesieki1202 Posted August 10, 2013 Report Posted August 10, 2013 a gdzie kolego massay1 ten przelacznik sie znajduje?gdzies przy akumulatorach raczej?tez ta djade ignoruje narazie bo nie ma czasu ale pewnie sie ponula kiedys co jest grane.dzieki koledzy .pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.