Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 815
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

DuzyGrzegorzu wedlug zrodla ktory posiadam pierwszym kombajnem zbozowym ktory opuscil fabryke FMŻ w Płocku byl samobiezny kombajn zbozowy ŻMS-4

(wykonany wedlug dokumentacji radzieckiej)

nie byl to rok 1954:)

Ale jestes blisko:)

Pozdrawiam

Posted

Jak robilem kurs kombajnisty musialem kupic oczywiscie ksiazke a w niej wyraznie pisze ze:''Poczatek produkcji konbajnow zbozowych w Polsce datuje sie od 1953r. Juz w 1953r. brame fabryki FMŻ w Płocku opuszcza 40szt. samobieznych kombajnow zbozowych ŻMS-4, wykonanych wedlug dokumentacji radzieckiej" Wiec ja oparlem sie na tym.

 

Pozdrawiam

Posted

Te pierwsze były sprowadzone w całości z ZSRR. Różniły się od wyprodukowanych w Polsce silnikiem. Te sprowadzone miały nieco zmodyfikowany silnik radziecki ZIS-5, a wyprodukowane w Polsce polski silnik S-43. Problem polega na tym, że silnik S-43 jest modyfikacją silnika S-42 powstałą 1954 r. w Łodzi i w tym samym roku wyjechały pierwsze kombajny z fabryki. Kombajn ŻMS-4 był produkowany na licencji, a ponieważ silnik ZIS-5 był zbyt słaby na polskie warunki licencja go nie obejmowała. Pierwsze złożone z radzieckich części w 1953 r. nie miały więc silnika i nie opuściły fabryki do czasu zamontowania silnika w następnym roku. Jak przejrzysz stare gazety z początku maja 1954 roku to przeczytasz, że pierwszy polski kombajn zbożowy wyjechał z Fabryki Maszyn Żniwnych im. M. Nowotki w Płocku 1 maja 1954 r. wprost na pochód pierwszomajowy do Warszawy. Pozdrawiam!

P.s.

Ja nie robiłem kursu kombajnisty lecz wymagany kurs BHP i nie musiałem kupować tej książki.

Posted

Wiec w mojej ksiazce nie jest do konca prawda napisana ale mniejsza z tym.

Co do kursu to robilem kombajn, deta, prasa i 3 rodzaje spawania i za to z gory bylo placone a na miejscu za dodatkowe ''pomoce naukowe" trzeba bylo dodatkowo placic

Pozdrawiam

Teraz Ty zadajesz:)

Posted

Podaję skład parówek dla dzieci od 7 miesiąca życia za Głównym Inspektorem Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych prof. dr. Hab. Stanisławem Kowalczykiem. Dane te podał na konferencji ?Etyka w produkcji i obrocie żywnością? zorganizowaną przez Komisję Rolnictwa i Rozwoju Wsi Senatu RP w dniu 18 lipca 2013 roku.

Skład parówek z kurczaka dla dzieci ? mięso z kurcząt 5 (słownie: pięć) %, a ponadto: woda, skórki z kurczaka, tłuszcz wieprzowy, białko wieprzowe, błonnik grochowy, błonnik ziemniaczany, sól, E-331 (czyli cytrynian sodu jako stabilizator), E-621 (czyli glutaminian monosodowy jako wzmacniacz smaku i zapachu), E-415 (czyli guma ksantowa jako stabilizator i zagęstnik), E-330 (czyli kwas cytrynowy jako regulator kwasowości), E-315 (czyli kwas izoskrobiowy jako przeciwutleniacz), E-301 (czyli askorbinian sodu jako przeciwutleniacz), E0300 (czyli kwas askorbinowy jako przeciwutleniacz), E-120 (czyli koszenila jako barwnik), E-262 (czyli octan sodu jako konserwant), E-250 (czyli azotyn sodu jako konserwant), przyprawy, ekstrakty, aromaty.

Najwięcej mięsa jest w parówkach z drobiu - 41%. Są one robione z kur z ferm nieśnych. Kiedyś takie kury były utylizowane. Można powiedzieć tak, że im tańsze parówki tym więcej zawierają mięsa, ale za to gorszej jakości.

Najbliżej był VoYtek8 i on zadaje pytanie. Życzę smacznego i pozdrawiam!

Posted
Ta firma na początku nazywała się Hoxbridge International. I nazwa została zmieniona dopiero w 1965, ponieważ ta firma została założona w 1950 roku, w 1960 udziały w firmie kupili bracia Fergusonowie i dopiero po śmierci jednego z nich w 1965 roku, żyjący brat zmienił nazwę na firmy na Massey Ferguson. Oczywiście sam tego nie wiedziałem, ale przy okazji tego pytania znalazłem coś ciekawego: *http://www.tractoor.pl/historia-cignikow-i-maszyn-rolniczych.html . Jest tu historia większosci firm produkujących maszyny rolnicze, jakby ktoś był zainteresowany to polecam do przeczytania bo bardzo ciekawe, a szczególnie historia Ursusa i New Hollanda. Pozdrawiam :)
Posted

Ja Wojtku znalazlem cos takiego

 

Massey Ferguson ? kanadyjski koncern produkujący maszyny rolnicze.

 

Powstał w 1953 roku jako Massey-Harris-Ferguson Limited, od 1958 jako Massey-Ferguson. W tym samym roku firma przedstawiła swoje nowe logo, którym były trzy czerwone trójkąty stykające się wierzchołkami. Logo to używane jest przez firmę do dnia dzisiejszego. Firma kontynuuje tradycję spółki Massey-Harris Company[1]. Zanim jednak doszło do połączenia firm Harry Ferguson produkował ciągniki rolnicze początkowo we współpracy z firmą David Brown. Innowacją w ciągnikach Fergusona był skonstruowany i opatentowany przez niego trzypunktowy system zawieszania narzędzi rolniczych sterowany siłownikiem hydraulicznym. Wkład Fergusona w konstrukcje ciągników rolniczych był tak wielki, że większość produkowanych obecnie ciągników rolniczych posiada trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi oparty na jego pomyśle.

 

Po zerwaniu współpracy z firmą David Brown Harry Ferguson nawiązał współpracę z Henrym Fordem, który w tamtym okresie był największym producentem ciągników rolniczych w USA. W ramach tej współpracy ciągniki firmy Ford od 1939 roku wyposażane były w układ zawieszania narzędzi systemu Fergusona. W czasie współpracy z Fordem w USA, Ferguson nawiązał współprace z brytyjską firmą Standard Motor Company, która od 1946 roku produkowała ciągniki rolnicze na rynek Wielkiej Brytanii, pod marką "Ferguson". W 1947 roku doszło do zerwania współpracy pomiędzy firmą Ford a Harrym Fergusonem, a sprawa stosowania systemu Fergusona w ciągnikach Forda znalazła swój finał w sądzie. Po odejściu od Forda Ferguson zaczął dostarczać na rynek amerykański produkowane w Wielkiej Brytanii ciągniki "Ferguson", wytwarzane przez Standard Motor Company. W tym samym czasie w Detroit Harry Ferguson wybudował swoją własną fabrykę, która od 1948 roku produkowała ciągniki na rynek amerykański. W 1953 roku doszło do połączenia firm Massey-Harris z firmą Harry'ego Fergusona. Kilka lat po fuzji obu przedsiębiorstw nadal produkowano ciągniki pod marką "Ferguson" jak i "Massey-Harris" sytuacja taka trwała do roku 1957. W 1959 roku firma Massey-Ferguson przejęła brytyjską firmę Perkins produkującą silniki wysokoprężne. Obecnie właścicielem firmy jest konsorcjum AGCO.

 

W 1974 roku polski producent ciągników rolniczych, Zakłady Mechaniczne Ursus, zakupił licencję na produkcję serii 200 i 500.

 

Pozdrawiam

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...