Fronio12 Posted November 3, 2013 Posted November 3, 2013 Powiedzcie mi czy jak wstawię silnik 4-ro cvlindrowy do zetora 5211 to skrzynia i inne pod zespoly beda sie nadawac i czy wytrzymaja wiekszy silnik Quote
VoYtek8 Posted November 3, 2013 Posted November 3, 2013 I co Ci da to wstawienie większego silnika? Chyba tylko palił będzie 2x więcej. Pozdrawiam Quote
Fronio12 Posted November 3, 2013 Author Posted November 3, 2013 czemu wcale tak duzo nie palą a za to bedzie wieksza moc . I tak muszę remontowac silnik to moze odrazu go zamienie albo jest jeszcze opcja sprzedania go tyle ze z uszkodzonym silnikiem za duzo nie wezme Quote
VoYtek8 Posted November 3, 2013 Posted November 3, 2013 Nie ważne z jakim silnikiem pociągniesz nim najwyżej pług 3 skibowy. Spalanie to sobie obczai porównując Ursusa c360 i c360 3p, zrobisz nimi to samo tyle że 3p pali trochę więcej niż Ursus c330. Jedyny problem to jest to że 3 cylidrowiec jest cięższy do naprawy, ale dobry mechanik sobie ze wszystkim poradzi. Nie zmieniaj silnika, kupisz używany który Ci się posypie po 2 latach, jak masz swój co go znasz to odremontuj i jeździj dalej na tym. Pozdrawiam Quote
majk44 Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Fronio , odpowiadając na twoje pytanie , ja bym wyremontował ten stary silnik. Koszt nowego silnika będzie grubo ponad 10 000zł , a za połowe tego doprowadzisz swój do perfekcyjnego stanu. Chyba że masz zamiar zakupić używany , ale wtedy to loteria i oby się nie okazało że i ten będzie nadawał się tylko do remontu. Pytanie ; o ile więcej mocy będzie miał używany silnik 4-ro cylindrowy od wyremontowanego 3 cylindrowego?Z tego co ja się orientuję to silnik 4 występował w 7211 (i pochodne) a 3 w 5211 (i pochodne) i tylko taka była między nimi różnica (mogę się mylić) także pozostałe podzespoły mieli wspólne. VoYtek , nie można porównywać c 360 3p do zetora 5211. Spalanie 5211 może i jest trochę wyższe niż w 3p (wszystko zależy jeszcze od stanu obydwu tych ciągników) ale komfort i wygoda pracy 5211 jest o wiele wyższa niż w c360 o ile można powiedzieć że w c360 jest jakakolwiek wygoda.Spróbuj popracować c360 w polu przez kilka dni a później przesiądź się do zetora i wtedy będziesz miał porównanie. Quote
Fronio12 Posted November 4, 2013 Author Posted November 4, 2013 Faktycznie silnik 4-ro cylindrowy bedzie troche kosztował. Sprawdzilem juz troche na ten temat , wiec raczej pujdę za waszą radą i wyremontuje ten silnik co mam tylko aby dobry mechanik sie za to wzioł. A co do komfortu pracy nigdy nie zamienił bym zetora na c-360 lub 3p a i spalanie w zetorze nie powiedział bym że jest wieksze poniewarz zetor zrobi to samo co oba modele Quote
VoYtek8 Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Fronio ' date=' odpowiadając na twoje pytanie , ja bym wyremontował ten stary silnik. Koszt nowego silnika będzie grubo ponad 10 000zł , a za połowe tego doprowadzisz swój do perfekcyjnego stanu. Chyba że masz zamiar zakupić używany , ale wtedy to loteria i oby się nie okazało że i ten będzie nadawał się tylko do remontu. Pytanie ; o ile więcej mocy będzie miał używany silnik 4-ro cylindrowy od wyremontowanego 3 cylindrowego?Z tego co ja się orientuję to silnik 4 występował w 7211 (i pochodne) a 3 w 5211 (i pochodne) i tylko taka była między nimi różnica (mogę się mylić) także pozostałe podzespoły mieli wspólne. VoYtek , nie można porównywać c 360 3p do zetora 5211. Spalanie 5211 może i jest trochę wyższe niż w 3p (wszystko zależy jeszcze od stanu obydwu tych ciągników) ale komfort i wygoda pracy 5211 jest o wiele wyższa niż w c360 o ile można powiedzieć że w c360 jest jakakolwiek wygoda.Spróbuj popracować c360 w polu przez kilka dni a później przesiądź się do zetora i wtedy będziesz miał porównanie. [/quote'] Źle zinterpretowałeś moją wypowiedź, ja nie porównuję Ursusa c360 3p do Zetora tylko c360 3p do 360. Chodzi mi o to żeby pokazać iż silnik czterocylindrowy pali dużo więcej niż trzy, a robote robisz podobną. Ursusem c360 miałem okazje popracować i nie byłem zachwycony, może to dlatego że całe życie pracowałem na c330, ale wiem że Zetor jest ciągnikiem o wiele mocniejszym. Pozdrawiam Quote
massay1 Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Gdybyś silnik czy moc zwiększył w ciągniku który do pracy w polu ma chociaż cztery biegi do dyspozycji odczuł byś na bank oszczędność. Zetor czy 60-ka ma ledwo dwa. W wielu pracach tylko jeden. Tutaj mając mocniejszy silnik a nie zmieniając maszyny nic nie zyska prócz większego spalania.Z drugiej strony zaś kilka koni więcej i zwiększając nacisk na tylną oś zmniejszasz poślizg, skracasz czas uprawy a z tym zużycie paliwa na areał. Nie mylić ze spalaniem na godzinę. Czyli wszystko zależy nie od samego silnika ale i całej reszty mniej czy bardziej drobnych detali. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.