Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

studiuję kierunek związany z projektowaniem - jako zadanie na zajęcia dostałam temat pt. "Kura w mieście" :) - mam zaprojektować klatkę/domek dla kury, którą chciałby hodować człowiek mieszkający w bloku.

W związku z tym mam wielką prośbę o pomoc - potrzebuję informacji, na których mogę oprzeć projekt - myślę, że wy - praktycy - macie największą wiedzę na ten temat. Będę wdzięczna za każdą pomoc :)

Przygotowałam listę pytań, które mi wpadły do głowy, ale może jeszcze jakieś informacje mogą być przydatne. W takim wypadku mam wielką prośbę o podzielenie się wiedzą :)

1. Jaki gatunek kury byłby najodpowiedniejszy? Ze względu na rozmiar, charakter (taka kura - samotniczka), potrzeby?

2. Jakiego terenu potrzebuje kura, aby czuć się dobrze? Czy np. balkon w bloku wystarczy?

3. co do wyposażenia: czy grzęda/domek na noc, drapak, poidło i miejsce na jedzenie wystarczy? Czy jest coś jeszcze, co kura powinna posiadać?

4. Jakie powinny być wymiary klatki? Ustawa określa minimalne, ale zależy mi na zaprojektowaniu miejsca dla kury, gdzie mogłaby czuć się swobodnie.

5. Czy jakieś jeszcze warunki powinny być spełnione? Chodzi o nasłonecznienie, temperaturę, przewiew etc.

6. Co powinno być podłożem? Mam na myśli to, że kury chyba lubią grzebać w ziemi czy ściółce, a równocześnie muszę znaleźć podłoże, które pozwoli na szybkie posprzątanie kurzego miejsca bytowania... I nasuwa mi się pytanie - jak często trzeba kurze sprzątać? Czy tak jak kotom: kilka razy dziennie czy jak np. królikom - raz na kilka dni/tydzień?

7. Jak powinien wyglądać drapak dla kury? Czy powinien leżeć poziomo czy być postawiony pionowo?

8. Co i ile kury jedzą? Chodzi mi o jak najbardziej zróżnicowane jedzenie :)

9. Jak powinna wyglądać grzęda/legowisko kury?

10. czy kury się bawią? Co można zaproponować nudzącej się kurze?

11. Jak powinno wyglądać poidło i miejsce na jedzenie?