Czaro___ Posted November 10, 2013 Report Posted November 10, 2013 Witam. Wraz z tatą konstruujemy wspomaganie do ciągnika. Nasz zestaw składa sią z pompy NSZ10-prawej, orbitrola OSPC 100 firmy AGTECH, siłownika o skoku 140 mm i zbiornika na olej z samochodu ciężarowego o pojemności około 2l. Całość jest zalana olejem HL-46. Wczoraj po podłączeniu całego układu okazało się że olej nie jest tłoczony przez orbitrol na powrót, pompa zrobiła sie gorąca(aż zmieniła z zewnątrz kolor) a olej spienił się w zbiorniku. Okazało się że układ był zapowietrzony. Po odpowietrzeniu układ działał. Jednak gdy uruchomimy układ kiedy jest zimny, po około 3-4 minutach pompa jest znów gorąca, olej także, mimo, że przelew już pracuje. Dlatego też proszę o pomoc. Czy wystarczy zmienić koło pasowe na pompie z 11 cm na 18-19 cm aby zmniejszyć obroty? Czy założyć jakiś dodatkowy zawór na wężach pomiędzy pompą a orbitrolem? Czy może mam źle dobrany układ? Proszę o pomoc. Quote
Robert ;-) Posted November 10, 2013 Report Posted November 10, 2013 ja orłem z hydrauliki nie jestem ale może tak być że obroty masz za duże ale nie wiem czy jakiegoś zaworu zmniejszającego ciśnienia oleju który wpływa do orbitrola nie powinno być? zbyt duże ciśnienie może uszkodzić orbitrol bądz zacznie ci przeciekać Quote
Czaro___ Posted November 10, 2013 Author Report Posted November 10, 2013 Z tego co czytałem na innych forach to przy moim orbitrolu nie muszę już zakładać dodatkowych zaworów. Jeżeli zwiększenie koła a tym samym zmniejszenie obrotów nic nie poradzi to mam w planach zrobić taką małą chłodnicę oleju. Quote
grzepaku1 Posted November 10, 2013 Report Posted November 10, 2013 sam dobrze nie wiem ale chyba do orbitrola trzeba założyć zawór priorytetowy Quote
massay1 Posted November 11, 2013 Report Posted November 11, 2013 Zawór priorytetowy nie jest potrzebny w instalacji hydraulicznej z jednym odbiornikiem. Komplet zabezpieczeń jest wmontowany w orbitrolu. Quote
grzepaku1 Posted November 11, 2013 Report Posted November 11, 2013 mój kolega założył wspomaganie i musiał dołożyć zawór nie jestem pewien jaki, bo bez niego pękła mu pompa to oznacza że u kolegi Czaro może cały czas jest maksymalne ciśnienie na jakie jest ustawiony orbitrol i olej się grzeje bo olej jak płynie swobodnie to nie rozgrzeje się kilka minut Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.