John6620 Posted November 16, 2013 Report Posted November 16, 2013 Witam słuchajcie ostatnio myślę nad zakupem nowego ciągnika John Deere z serii 6r.Ciągnik ten musiał by mieć 150km, 6cyl i nie chciał bym z serii M Jeśli możecie pomóc mi z wyborem to był bym wdzięczny.A zapomniał bym chciał bym również abyście mi doradzili skrzynie biegów z 4 dostępnych. -power quad-power quad plus-Direcv drive4 przeraszam ale nie pamiętam moge jednakże powiedzieć że wygląda ona jak w w kombajnach claas np tucano Proszę o odpowiedź. Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Jeśli szukasz ciągnika o mocy 150KM to z serii R najbliższy będzie Ci model 6150R, z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 6,8 litra, dysponujący udźwigiem ponad 8000 kg. Te ciągniki wyposażone są w skrzynię Direct Drive a przekładnia której nazwy zapomniałeś to CMATIC, rzeczywiście stosowana w maszynach firmy Class. Bezstopniowa przekładnia z rozdziałem mocy gdzie wszystkie zakresy prędkości jazdy włączane są sprzęgłami płytkowymi:) Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 SLOWPOCK to jaką polecasz mi skrzynia? Ciągnik ten będzie chodził niemal non stop lecz w zimę tylko będzie sobie odpoczywał. Myślę właśnie nad tą skrzynią CMATIC oraz Direct drive tylko jak by ktoś mógł mi wytłumaczyć jak one działają Pozdrawiam. Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Direct Drive jest odpowiednikiem DSG w samochodach osobowych. Przekładnia jest prosta w użyciu. Ogólnie masz 18 biegów w przedziałach: A, B i BC na każdym z nich jest 6 stopni. Możesz przełączać je manualnie jak i przejść w tryb automatyczny. Przekładnia jest dwu sprzęgłowa dzięki czemu szarpnięcia podczas zmiany są zredukowane do minimum co nie znaczy że nie występują. CMATIC przy automatycznej zmianie zakresu prędkości zmienia się nie tylko przełożenie, ale cały przepływ sił przez przekładnię. Podczas przyspieszania, liczby obrotów obu wałków sprzęgła zbliżają się do siebie tak, że uzyskują tę samą prędkość. Dokładnie w perfekcyjnym punkcie synchronizacji załączają się sprzęgła płytkowe. W ten sposób odbywa się zmiana zakresów prędkości jazdy - także pod obciążeniem - bez skoku liczby obrotów i momentu obrotowego co prowadzi do płynnego, równomiernego przyspieszania od 0 do 50 km/h. Jednak z tego co słyszałem na temat tych ciągników to podobno silnik jest w nich niewypałem ale nie wiem czy chodzi o 6 czy 4 cylindrowy. Większość tych traktorów pracuje ze skrzynią Direct Drive i właśnie ta przekładnia zbiera lepsze opinie:) Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 Dziękuję bardzo za pomoc.A twoim zdaniem ciągnik ten da rade ciągać:-Overum 5x50 + wał-Joskin quadra 18000l-Joskin/fliegiel 15/16t (proszę również o pomoc wyboru którejś firm)-Kongskilde/Lemken/Kneverland gruber 4m (również proszę o pomoc)-Talerzówka 4/5m (również proszę o pomoc) Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Myślę że z tymi maszynami nie powinien mieć problemu choć przyznam szczerze ze trudno to stwierdzić komuś kto pracuje na Ursusie C360:) Nie wiem jak to będzie z tym obrotowym Overum ale uważam że przy takiej mocy nie będzie to dla niego straszne. Pozdrawiam:) Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 Aktualnie mam Johna 6620 i radzi sobie z 4 bardzo dobrze.Jeśli pracujesz na c360 to skąd masz taką wiedzę o Jelonkach ? ;] Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Bo temat który poruszyłeś zalicza się do nowin technicznych a każdy kto chce coś wiedzieć, czyta:) Wobec tego jeśli John Deere 6620 dysponujący mocą 125-130KM jeździ z czwórką to masz odpowiedź czy 150konny JD da radę pięciu skibom Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 A wiesz może ile może kosztować 6150R z pełnym wyposażeniem?I jakie ty polecasz wyposażenie??Oraz spytam się Ciebie również o firmy Joskin i fliegiel chodzi mi tu o przyczepy typu tandem. Pozdrawiam Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Nowy 6150R u dilera to wydatek rzędu 430 tysięcy złotych, o dodatkowym wyposażeniu najwięcej powiedzą Ci na infolinii A jeśli chodzi o przyczepę Joskin 16t o której wspominałeś hydrauliczny stojak, zsyp zboża, i hydrauliczna tylna klapa. Co konkretnie chciałbyś wiedzieć?? Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 No która maraka jest lepsza Joskin czy fliegiel. I patrząc teraz zobaczyłem John Deere 6150r z 200mgh nie rozumiem dlaczego takie nowości są wystawiane na sprzedaż możesz mi to wytłumaczyć ? Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Jeśli maszyna o której wspominasz pochodzi od osoby prywatnej powody mogą być różne. Może był kupiony na raty i stało się coś co zmusiło właściciela do sprzedaży, albo został przekazany jako darowizna i nie jest potrzebny obecnemu właścicielowi lub też został zakupiony za granicą i sprzedany tutaj przyniesie jakiś zysk, trudno określić. Natomiast jeśli chodzi o przyczepy to zarówno Joskin jak i Fliegl są markami chwalonymi przez klientów przy czym ten drugi producent robi także naczepy do samochodów ciężarowych więc uważam że wybór to już tylko kwestia upodobania Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 A nie raz słyszałem o awaryjności ciągników 6r i chodzi mi tu o elektronikę. Czy może być to prawda czy tylko plotki ?Pozdrawiam Jesteś bardzo fajnym człowiekiem Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 W tej chwili w ofercie JD w serii 6R, dostępnych masz dziewięć modeli. Ciągniki 6105R-6130R to 4 cylindrowe rzędówki o pojemności 4,5 litra, natomiast 6140R-6210R to 6-cio cylindrowce. Być może rzeczywiście zdarzały się awarie układu elektroniki (choć nie słyszałem o takowych) ale przypuszczam że w pojedynczych egzemplarzach i na pewno nie osiągnęło to skali defektu fabrycznego. Poza tym jeśli kupujesz nowy ciągnik, to obejmuje go gwarancja producenta która na pewno uwzględni ewentualne niedociągnięcia:) Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 Aha dziękuje na ten okres nie mam już żadnych pytańPozdrawiam Quote
íktorn Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 co do JD mam mieszane uczucia jesli chodzi o awaryjnosc jestem zadowolony no niewiele powiem gdyz maszynka ma roki 200mth co mi sie nie podoba to zuzycie oleju napedowego co sprawia ze jest to jednostka małoekonomicznamoja 105R Wypija tyle co muj drugi 160 konny ciagnik wiec jak dla mnie 10 do 14 l to za duzo jak na tę moc Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 A jaki masz swój 2 ciągnik ?? i ile masz ha Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Możliwe że takie spalanie bierze się z dostępnego opcjonalnie w tych ciągnikach systemu IPM czyli inteligentnego zarządzania mocą który generuje dodatkowe 20 KM Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 Hej slow kolego to u mojego 6150r też było by 20km więcej podczas transportu ? Quote
íktorn Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 2 ciagnik to Crystal Orion 16.1 Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Co to znaczy "podczas transportu" ? IPM to element wyposażenia opcjonalnego, nie każda wersja go posiada. Jest to taki niewielki zapas mocy którym zarządza komputer. Przypuszczam że jest on wykorzystywany w trudnych sytuacjach np. podczas ciężkiej orki bo raczej nie przy ciąganiu pustej przyczepy:) Tym samym w Twoim 150R moc znamionowa wynosi 150KM a z układem IPM 170. Inaczej sprawa ma się w przypadku trzech największych modeli serii 6R tj. 170R, 190R i 210R gdzie system IPM dodaje 30KM:) Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 Slow jak rozmawiałem z dealerem to mówił że ipm załącza się przy 12km/h Quote
SLOWPOCK Posted November 17, 2013 Report Posted November 17, 2013 Możliwe że tak jest choć wydaje Mi się że im cięższa robota tym więcej tej dodatkowej mocy wykorzystuje Quote
John6620 Posted November 17, 2013 Author Report Posted November 17, 2013 Możliwe ale jak ciągniesz beczkę która waży ok 30t to też musisz mieć sporo kucy Kurdę im dłużej czytam i szukam informacji o tym ciągniku tym bardziej chciał bym już w następne żniwa pracować Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.