Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam słuchajcie ostatnio myślę nad zakupem nowego ciągnika John Deere z serii 6r.

Ciągnik ten musiał by mieć 150km, 6cyl i nie chciał bym z serii M

Jeśli możecie pomóc mi z wyborem to był bym wdzięczny.

A zapomniał bym chciał bym również abyście mi doradzili skrzynie biegów z 4 dostępnych.

-power quad

-power quad plus

-Direcv drive

4 przeraszam ale nie pamiętam moge jednakże powiedzieć że wygląda ona jak w w kombajnach claas np tucano

 

Proszę o odpowiedź.

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Jeśli szukasz ciągnika o mocy 150KM to z serii R najbliższy będzie Ci model 6150R, z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 6,8 litra, dysponujący udźwigiem ponad 8000 kg. Te ciągniki wyposażone są w skrzynię Direct Drive a przekładnia której nazwy zapomniałeś to CMATIC, rzeczywiście stosowana w maszynach firmy Class. Bezstopniowa przekładnia z rozdziałem mocy gdzie wszystkie zakresy prędkości jazdy włączane są sprzęgłami płytkowymi:) Pozdrawiam :)
Posted

SLOWPOCK to jaką polecasz mi skrzynia? Ciągnik ten będzie chodził niemal non stop lecz w zimę tylko będzie sobie odpoczywał.

Myślę właśnie nad tą skrzynią CMATIC oraz Direct drive tylko jak by ktoś mógł mi wytłumaczyć jak one działają

Pozdrawiam. ;)

Posted

Direct Drive jest odpowiednikiem DSG w samochodach osobowych. Przekładnia jest prosta w użyciu. Ogólnie masz 18 biegów w przedziałach: A, B i BC na każdym z nich jest 6 stopni. Możesz przełączać je manualnie jak i przejść w tryb automatyczny. Przekładnia jest dwu sprzęgłowa dzięki czemu szarpnięcia podczas zmiany są zredukowane do minimum co nie znaczy że nie występują.

 

CMATIC przy automatycznej zmianie zakresu prędkości zmienia się nie tylko przełożenie, ale cały przepływ sił przez przekładnię. Podczas przyspieszania, liczby obrotów obu wałków sprzęgła zbliżają się do siebie tak, że uzyskują tę samą prędkość. Dokładnie w perfekcyjnym punkcie synchronizacji załączają się sprzęgła płytkowe. W ten sposób odbywa się zmiana zakresów prędkości jazdy - także pod obciążeniem - bez skoku liczby obrotów i momentu obrotowego co prowadzi do płynnego, równomiernego przyspieszania od 0 do 50 km/h. Jednak z tego co słyszałem na temat tych ciągników to podobno silnik jest w nich niewypałem ale nie wiem czy chodzi o 6 czy 4 cylindrowy. Większość tych traktorów pracuje ze skrzynią Direct Drive i właśnie ta przekładnia zbiera lepsze opinie:) Pozdrawiam :)

Posted

Dziękuję bardzo za pomoc.

A twoim zdaniem ciągnik ten da rade ciągać:

-Overum 5x50 + wał

-Joskin quadra 18000l

-Joskin/fliegiel 15/16t (proszę również o pomoc wyboru którejś firm)

-Kongskilde/Lemken/Kneverland gruber 4m (również proszę o pomoc)

-Talerzówka 4/5m (również proszę o pomoc)

;)

 

Posted
Myślę że z tymi maszynami nie powinien mieć problemu choć przyznam szczerze ze trudno to stwierdzić komuś kto pracuje na Ursusie C360:) Nie wiem jak to będzie z tym obrotowym Overum ale uważam że przy takiej mocy nie będzie to dla niego straszne. Pozdrawiam:)
Posted
Bo temat który poruszyłeś zalicza się do nowin technicznych a każdy kto chce coś wiedzieć, czyta:) Wobec tego jeśli John Deere 6620 dysponujący mocą 125-130KM jeździ z czwórką to masz odpowiedź czy 150konny JD da radę pięciu skibom :) Pozdrawiam :)
Posted

A wiesz może ile może kosztować 6150R z pełnym wyposażeniem?

I jakie ty polecasz wyposażenie??

Oraz spytam się Ciebie również o firmy Joskin i fliegiel chodzi mi tu o przyczepy typu tandem.

Pozdrawiam ;)

Posted
Nowy 6150R u dilera to wydatek rzędu 430 tysięcy złotych, o dodatkowym wyposażeniu najwięcej powiedzą Ci na infolinii :) A jeśli chodzi o przyczepę Joskin 16t o której wspominałeś hydrauliczny stojak, zsyp zboża, i hydrauliczna tylna klapa. Co konkretnie chciałbyś wiedzieć?? :) Pozdrawiam :)
Posted

No która maraka jest lepsza Joskin czy fliegiel. I patrząc teraz zobaczyłem John Deere 6150r z 200mgh nie rozumiem dlaczego takie nowości są wystawiane na sprzedaż możesz mi to wytłumaczyć ?

 

Posted
Jeśli maszyna o której wspominasz pochodzi od osoby prywatnej powody mogą być różne. Może był kupiony na raty i stało się coś co zmusiło właściciela do sprzedaży, albo został przekazany jako darowizna i nie jest potrzebny obecnemu właścicielowi lub też został zakupiony za granicą i sprzedany tutaj przyniesie jakiś zysk, trudno określić. Natomiast jeśli chodzi o przyczepy to zarówno Joskin jak i Fliegl są markami chwalonymi przez klientów przy czym ten drugi producent robi także naczepy do samochodów ciężarowych więc uważam że wybór to już tylko kwestia upodobania :) Pozdrawiam :)
Posted
W tej chwili w ofercie JD w serii 6R, dostępnych masz dziewięć modeli. Ciągniki 6105R-6130R to 4 cylindrowe rzędówki o pojemności 4,5 litra, natomiast 6140R-6210R to 6-cio cylindrowce. Być może rzeczywiście zdarzały się awarie układu elektroniki (choć nie słyszałem o takowych) ale przypuszczam że w pojedynczych egzemplarzach i na pewno nie osiągnęło to skali defektu fabrycznego. Poza tym jeśli kupujesz nowy ciągnik, to obejmuje go gwarancja producenta która na pewno uwzględni ewentualne niedociągnięcia:) Pozdrawiam :)
Posted

co do JD mam mieszane uczucia jesli chodzi o awaryjnosc jestem zadowolony no niewiele powiem gdyz maszynka ma rok

i 200mth co mi sie nie podoba to zuzycie oleju napedowego co sprawia ze jest to jednostka małoekonomiczna

moja 105R Wypija tyle co muj drugi 160 konny ciagnik wiec jak dla mnie 10 do 14 l to za duzo jak na tę moc

Posted
Co to znaczy "podczas transportu" ? :) IPM to element wyposażenia opcjonalnego, nie każda wersja go posiada. Jest to taki niewielki zapas mocy którym zarządza komputer. Przypuszczam że jest on wykorzystywany w trudnych sytuacjach np. podczas ciężkiej orki bo raczej nie przy ciąganiu pustej przyczepy:) Tym samym w Twoim 150R moc znamionowa wynosi 150KM a z układem IPM 170. Inaczej sprawa ma się w przypadku trzech największych modeli serii 6R tj. 170R, 190R i 210R gdzie system IPM dodaje 30KM:) Pozdrawiam :)
Posted

Możliwe ale jak ciągniesz beczkę która waży ok 30t to też musisz mieć sporo kucy

;)

Kurdę im dłużej czytam i szukam informacji o tym ciągniku tym bardziej chciał bym już w następne żniwa pracować :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...