John6620 Posted November 18, 2013 Author Report Posted November 18, 2013 A jeszcze slowpock czy mógł byś wytłumaczyć działanie tego czarnego kółeczka w drążku skrzyni biegówhttp://www.deere.pl/common/media/images/product/equipment/tractors/6r_series/r2/features/transmission_204x138_3.jpgPozdrawiam Quote
SLOWPOCK Posted November 18, 2013 Report Posted November 18, 2013 Możliwe że to będzie jakiś reduktor albo włącznik któregoś z systemów związanych ściśle ze skrzynią biegów, ale ciężko mi to stwierdzić Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 18, 2013 Author Report Posted November 18, 2013 Miki to źle obstawiasz ponieważ w przekładni Direct Drive i jak było wspomniane przez slow cmatic nie ma sprzęgła. Są to skrzynie półautomatyczne choć bardziej podoba mi się skrzynia Direct drive Pozdrawiam Quote
SLOWPOCK Posted November 18, 2013 Report Posted November 18, 2013 Zgadza się W tych skrzyniach jest tak, że zmiana biegu odbywa się w momencie kiedy puszczasz pedał gazu, i oba wałki w skrzyni uzyskują tę samą, optymalną wartość obrotu, dzięki czemu traktor nie szarpie kiedy zmieniasz bieg:) Równie dobrze ten przycisk może być używany przy wrzucaniu wstecznego biegu Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 19, 2013 Author Report Posted November 19, 2013 Slowpock również nie ponieważ mamy rewers moim zdaniem on jest związany z prędkością tylko nwm jaką ;D Nie raz na filmach widzę gdy podczas jazdy ktoś kręci tym kółeczkiem Slowpock zastanawiam się również nad tuzem ponieważ boję się że przy takich maszynach mogło by mi zwietrzać przód.Boję się tego podstawowego obciążnika ale może nie potrzebnie Pozdrawiam Quote
Miki Posted November 19, 2013 Report Posted November 19, 2013 Pokrętło to służy do ustalanie maksymalnej dozwolonej prędkośck jaką ustalimy dla ciągnika. Bo np. będąc w trybie automatycznym ciągnik sam będzie zmieniał bkegi aby uzyskać jak największą prędkość, a tym pokrętłem, że tak powiem ją blokujemy. Czyli np. mając na przełożeniu B w trybie auto blokujemy pokrętłem dane przełożenie i ot cała filozofia. Oczywiście krecąc w przód lub tył analogicznie zwiększamy lub zmniejszamy maksymalną prędkość dla danego zakresu. Obrazując przykład jedziemy sobie z agregatem uprawowym i mając skrzynie w trybie automatycznym przerzucamy na zakres B i ustawiamy przełożenie na prędkość 15km/h i śmigamy bez mieszania biegami.Bierz TUZ i najlepiej z wałkiem bo w takim ciągniku napewno prędzej czy później znajdziesz zastosowanie dla tych dodatków a obciążnik na przód zawsze dobra sprawa bo może ciągnik ciężki ale jak zapniesz tak 5-cio skibowy pług musisz zdać sobie sprawę jak bardzo daleko wystaje on za ciągnik i jak mocno stara się oderwać przednie koła od nawierzchni. Quote
SLOWPOCK Posted November 19, 2013 Report Posted November 19, 2013 Zgadzam się z kolegą. Jeśli TUZ jest na wyposażeniu to nie zastanawiaj się bo w niektórych sytuacjach znacznie poprawi ci to komfort pracy Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 19, 2013 Author Report Posted November 19, 2013 Słuchajcie Tuz w moim gospodarstwie był by wykorzystywany tylko i wyłącznie do obciążnika ponieważ hoduje świnie nie krowy więc nie potrzebny mi wałek a tuz to wydatek rzędu 8tyś z zamontowaniem I czym się różni normalny przedni obciążnik niż ten zakładany do tuza ??Pozdrawiam Quote
Miki Posted November 19, 2013 Report Posted November 19, 2013 Ale raczej skoro stać Cię na serie 6R to wydatek tych 8tys. złotych w tą czy tą nie zrobi różnice, a może zaowocować. Quote
John6620 Posted November 19, 2013 Author Report Posted November 19, 2013 Nie chodzi mmi tu akurat o finanse lecz o zastosowanie czy brać tuz do samych ciężarów?? Czy obciążniki normalne zawieszane na ramie i te które podpinamy do tuza różnią się dużo ?? Proszę o pomoc Pozdrawiam Quote
Miki Posted November 19, 2013 Report Posted November 19, 2013 TUZ lepszy bo nie tylko zawiesisz na nim obciążnik ale np. wał cambella, który ładnie zagęści ziemię od razu przed siewem. Quote
John6620 Posted November 19, 2013 Author Report Posted November 19, 2013 Akurat do wału nie będzie on wykorzystany jak mówiłem wcześniej tylko do obciążnika :] Quote
SLOWPOCK Posted November 19, 2013 Report Posted November 19, 2013 Ale skoro tak czy owak będziesz go wykorzystywał, nawet jeśli tylko do obciążnika to go sobie zafunduj. Nie masz pewności czy kiedyś nie nadejdzie moment że będzie Ci potrzebny do czego innego. I wtedy ze zwykłym obciążnikiem...dętka:P Quote
Miki Posted November 20, 2013 Report Posted November 20, 2013 Dokładnie o to mi chodziło @SLOWPOCK Ci dobrze podpowiada. Poza tym jeśli już chodzi o dociążanie to na TUZ podwiesisz większy ciężar jak gdybyś miał wieszać ciężarki na ramie. Jestem zdania raz, a porządnie niż 5 razy, a... Quote
John6620 Posted November 20, 2013 Author Report Posted November 20, 2013 Masz racje miki Mam jeszcze pytanie odnośnie osłon na przednią część maski do tura Poco ona jest wgl ?? Quote
Miki Posted November 20, 2013 Report Posted November 20, 2013 Bo wiadomo jeśli pracujesz ładowaczem to często podjeżdżasz do czegoś blisko np. przy ładowaniu obornika musisz czasem "niebezpiecznie" blisko podjechać do twardej i niemiłej dla Twojego ciągnika burty od rozrzutnika. A wiadomo, że każdy chce żeby jego ciągnik jak najdłużej pozostał bez jakichkolwiek uszkodzeń i choćby najmniejszych draśnięć. Dlatego właśnie montuje się tą osłone ale patrząc na ciągniki w mojej okolicy mało osób stosuje ten patent. Quote
John6620 Posted November 20, 2013 Author Report Posted November 20, 2013 No ale to jest moim zdaniemm nie potrzebne ponieważ są te konsole na których zostają przymocowane obciążniki i one bardziej wystają niż maska tak samo tuz Pozdrawiam Quote
Miki Posted November 20, 2013 Report Posted November 20, 2013 Tylko, że jak masz tura to wiele osób (i prawidłowo) rezygnuje z obciążników żeby odciążyć oś. Nie każda przyczepa jest niska i weź to pod uwage bo w nie każdą przyczepe stukniesz TUZ'em czy mocowaniem obciążników tylko zahaczysz maską. Quote
John6620 Posted November 20, 2013 Author Report Posted November 20, 2013 Może i tak ja także nie mam z przodu obciążników ^^ Moim zdaniem traktor też nie jest do tego aby do niego mocować tur ponieważ pierniczą się tryby w 1 osi Mam pytanie odnośnie skrętnej osi w szambiarce tandem 18000l. Czy jest to pomocne i trudne w obsłudze ?? Pozdrawiam PS.Slowpock dawno Ciebie nie było przyjacielu Quote
Miki Posted November 21, 2013 Report Posted November 21, 2013 To cytat jednego z producentow: "... osie skrętne ułatwiają w znaczący sposób manerwowanie wozem asenizacyjnym oraz zmniejszają powstawanie tak zwanych "rowów transportowych" na nawrociach, dzięki czemu nie jest niszczonapowierzchnia uprawy..." I moim zdaniem nic dodac nic ująć. Quote
John6620 Posted November 21, 2013 Author Report Posted November 21, 2013 A jeśli jadę ok 40km/h to ona dalej jest aktywna jak chcę zrobić jakiś manewr ? Quote
SLOWPOCK Posted November 21, 2013 Report Posted November 21, 2013 Nie było Mnie bo ostatnio nie bardzo mam czas siedzieć na forum więc zaglądam tylko momentami a poza tym @Miki odpowiada Ci dokładnie tak samo jak Ja bym Ci odpowiedział a po co się powtarzać?? Pozdrawiam Quote
John6620 Posted November 21, 2013 Author Report Posted November 21, 2013 Hej nie pamiętam czy pytałem to ile może 6150r na ful wypasie bez green star kosztować ? Quote
SLOWPOCK Posted November 21, 2013 Report Posted November 21, 2013 Oferta dealera podaje 435 tysięcy złotych Pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.