Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Miki to źle obstawiasz ponieważ w przekładni Direct Drive i jak było wspomniane przez slow cmatic nie ma sprzęgła. Są to skrzynie półautomatyczne :) choć bardziej podoba mi się skrzynia Direct drive ;)

Pozdrawiam

Posted
Zgadza się :) W tych skrzyniach jest tak, że zmiana biegu odbywa się w momencie kiedy puszczasz pedał gazu, i oba wałki w skrzyni uzyskują tę samą, optymalną wartość obrotu, dzięki czemu traktor nie szarpie kiedy zmieniasz bieg:) Równie dobrze ten przycisk może być używany przy wrzucaniu wstecznego biegu :) Pozdrawiam :)
Posted

Slowpock również nie ponieważ mamy rewers moim zdaniem on jest związany z prędkością tylko nwm jaką ;D Nie raz na filmach widzę gdy podczas jazdy ktoś kręci tym kółeczkiem

 

Slowpock zastanawiam się również nad tuzem ponieważ boję się że przy takich maszynach mogło by mi zwietrzać przód.Boję się tego podstawowego obciążnika ale może nie potrzebnie

Pozdrawiam :)

Posted

Pokrętło to służy do ustalanie maksymalnej dozwolonej prędkośck jaką ustalimy dla ciągnika. Bo np. będąc w trybie automatycznym ciągnik sam będzie zmieniał bkegi aby uzyskać jak największą prędkość, a tym pokrętłem, że tak powiem ją blokujemy. Czyli np. mając na przełożeniu B w trybie auto blokujemy pokrętłem dane przełożenie i ot cała filozofia. Oczywiście krecąc w przód lub tył analogicznie zwiększamy lub zmniejszamy maksymalną prędkość dla danego zakresu. Obrazując przykład jedziemy sobie z agregatem uprawowym i mając skrzynie w trybie automatycznym przerzucamy na zakres B i ustawiamy przełożenie na prędkość 15km/h i śmigamy bez mieszania biegami.


Bierz TUZ i najlepiej z wałkiem bo w takim ciągniku napewno prędzej czy później znajdziesz zastosowanie dla tych dodatków a obciążnik na przód zawsze dobra sprawa bo może ciągnik ciężki ale jak zapniesz tak 5-cio skibowy pług musisz zdać sobie sprawę jak bardzo daleko wystaje on za ciągnik i jak mocno stara się oderwać przednie koła od nawierzchni.

 

Posted

Słuchajcie Tuz w moim gospodarstwie był by wykorzystywany tylko i wyłącznie do obciążnika ponieważ hoduje świnie nie krowy więc nie potrzebny mi wałek a tuz to wydatek rzędu 8tyś z zamontowaniem

I czym się różni normalny przedni obciążnik niż ten zakładany do tuza ??

Pozdrawiam :)

Posted

Nie chodzi mmi tu akurat o finanse lecz o zastosowanie czy brać tuz do samych ciężarów??

Czy obciążniki normalne zawieszane na ramie i te które podpinamy do tuza różnią się dużo ??

Proszę o pomoc :)

Pozdrawiam

Posted
Ale skoro tak czy owak będziesz go wykorzystywał, nawet jeśli tylko do obciążnika to go sobie zafunduj. Nie masz pewności czy kiedyś nie nadejdzie moment że będzie Ci potrzebny do czego innego. I wtedy ze zwykłym obciążnikiem...dętka:P
Posted
Dokładnie o to mi chodziło @SLOWPOCK Ci dobrze podpowiada. Poza tym jeśli już chodzi o dociążanie to na TUZ podwiesisz większy ciężar jak gdybyś miał wieszać ciężarki na ramie. Jestem zdania raz, a porządnie niż 5 razy, a...
Posted
Bo wiadomo jeśli pracujesz ładowaczem to często podjeżdżasz do czegoś blisko np. przy ładowaniu obornika musisz czasem "niebezpiecznie" blisko podjechać do twardej i niemiłej dla Twojego ciągnika burty od rozrzutnika. A wiadomo, że każdy chce żeby jego ciągnik jak najdłużej pozostał bez jakichkolwiek uszkodzeń i choćby najmniejszych draśnięć. Dlatego właśnie montuje się tą osłone ale patrząc na ciągniki w mojej okolicy mało osób stosuje ten patent.
Posted
Tylko, że jak masz tura to wiele osób (i prawidłowo) rezygnuje z obciążników żeby odciążyć oś. Nie każda przyczepa jest niska i weź to pod uwage bo w nie każdą przyczepe stukniesz TUZ'em czy mocowaniem obciążników tylko zahaczysz maską.
Posted

Może i tak ja także nie mam z przodu obciążników ^^

Moim zdaniem traktor też nie jest do tego aby do niego mocować tur ponieważ pierniczą się tryby w 1 osi :(

Mam pytanie odnośnie skrętnej osi w szambiarce tandem 18000l. Czy jest to pomocne i trudne w obsłudze ?? :)

Pozdrawiam

PS.Slowpock dawno Ciebie nie było przyjacielu :)

Posted

To cytat jednego z producentow: "... osie skrętne ułatwiają w znaczący sposób manerwowanie wozem asenizacyjnym oraz zmniejszają powstawanie tak zwanych "rowów transportowych" na nawrociach, dzięki czemu nie jest niszczona

powierzchnia uprawy..."

I moim zdaniem nic dodac nic ująć.

Posted
Nie było Mnie bo ostatnio nie bardzo mam czas siedzieć na forum więc zaglądam tylko momentami a poza tym @Miki odpowiada Ci dokładnie tak samo jak Ja bym Ci odpowiedział a po co się powtarzać?? :) Pozdrawiam :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...