Robert ;-) Posted November 20, 2013 Report Posted November 20, 2013 Witam:) Kupilem tura 1, ale sterowanie podnoszeniem jest za pomocą rozdzielacza,i moje pytanie brzmi? jak powinna być ustawiona dźwignia wywrotu żeby olej cały czas płyną przez ten dodatkowy rozdzielacz?bo jak ją podnoszę do góry i trzymam ręką to ten drugi działa a jak puszczę to sama opada co robię źle?,i mam jeszcze jeden problem pompa i rozdzielacz w ciągniku są w bdb stanie(bele na dlugiej szpili ponosił szybko i bez potrzeby dodawanie gazu a tura podnosi wolno wręcz w żółwim tempie:-( co może być nie tak? pozdrawiam Quote
SLOWPOCK Posted November 20, 2013 Report Posted November 20, 2013 Ja mam to samo w koparce i doradzono mi regenerację pompy i rozdzielacza ale skoro u Ciebie są w bardzo dobrym stanie to może układ puszcza olej i jest zapowietrzony?? Pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted November 20, 2013 Author Report Posted November 20, 2013 czytałem twój wątek ale to nie tak samo działa rozdzielacz mam po regeneracji bać pompą działa poprawnie nie wiem czy to nie jest problem z ustawieniem dźwigni od wywrotu dodam że zasilenie jak i powrót do dodatkowego rozdzielacza jest poprawnie podłączone. Quote
kubusjettaII Posted November 20, 2013 Report Posted November 20, 2013 a jak jest z opuszczaniem? tak samo wolno opuszcza? może węże masz niedrożne i nie ma takiego przepływu jak być powinien. Quote
massay1 Posted November 20, 2013 Report Posted November 20, 2013 Rozdzielacz w ciągniku musisz zablokować w pozycji praca. Normalnie z tej pozycji dźwignia zawsze wraca samoczynnie w stop.Sprawdź czy olej na dodatkowy rozdzielacz płynie w dobrym kierunku to znaczy nie na powrót tylko na zasilanie. W sumie tyle. Jeśli to tur jednosekcyjny to czemu nie wykorzystasz rozdzielacza ciągnika? Quote
Robert ;-) Posted November 22, 2013 Author Report Posted November 22, 2013 Witam panowie sprawa wygląda następująco,siłowniki od tura podłączyłem pod wyjście hydrauliczne ciągnika i jest tak że na wolnych obrotach podnosi szybko a jak się gazu doda to spowalnia swoją pracę i słychać jakby w skrzyni przepuszczał zawór;[nie wiem tylko który? miał ktoś z was taką przygodę? Quote
Robert ;-) Posted December 21, 2013 Author Report Posted December 21, 2013 Witam po dwóch tygodniach pracy[w sobotnie wieczory] zostały wymienione następujące rzeczy-olej w skrzyni oraz zawór przy pompie podnośnika,[oraz przy okazji nowy wałek przekażnika mocy i napęd pompy] i pomogło tur działa poprawnie;] ale mam inny problem jak podłączę się pod dodatkowy rozdzielacz to nie działa dobrze nie wiem jak go podłączyć aby było dobrze postaram się wrzucić fotkę lub linka do takiego rozdzielacza jak mój,proszę o poradę na moim są dwa wyjścia na siłownik dwusekcyjny i dwa trzy wyjścia z napisami P N T pod P mam powrót, pod T mam zasilanie a N jest zaślepione i jedno wyjście na siłownik jest zaślepione Quote
massay1 Posted December 21, 2013 Report Posted December 21, 2013 Jeśli mnie pamięć nie myli to zasilanie powinno być pod P. A na pewno od strony zaworu przelewowego. Powroty są dwa. Jeden do swobodnego spływu i drugi gdy rozdzielacz pracuje pod ciśnieniem w parze z innym. Jeśli masz siłownik jednostronnego działania to zaślepione wyjście na siłownik połącz z powrotem. Opisy mogę być różne ale może pomoże fotka.https://www.google.pl/search?q=rozdzielacz+hydrauliczny+opis&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=F_-1Us-XH4HTswbrtoHQCw&ved=0CC0QsAQ&biw=1280&bih=844#facrc=_&imgdii=_&imgrc=33zu8l9dLLdDZM%3A%3BJDzj1e6KUKh4yM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.techmot.com.pl%252Fallegro%252Fgrafika_allegro%252Frozdzielacz.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%252Frozdzielacz-hydrauliczny-2-sekcyjny-1-plywajaca-i3596543713.html%3B600%3B277 Quote
Robert ;-) Posted December 21, 2013 Author Report Posted December 21, 2013 Dzięki massay1 za pomoc jutro podłącze odwrotnie niż jest teraz tak były przewody podłączone jak kupiłem tura wiec i ja tak podłączyłem ale widzę że to był błąd;[ a do tego dodatkowego powrotu będę musiał dokupić trójnik bo powrót do skrzyni to zrobiłem przez korek wlewu oleju żeby jedno wyjście hydr.zostało mi wolne,kupie części i podłączę jak piszesz i zobaczę czy działa jeszcze raz dzięki pozdrawiam Quote
massay1 Posted December 21, 2013 Report Posted December 21, 2013 To znaczy do skrzyni ma lecieć wolny króciec który normalnie był by wykorzystany przy siłowniku dwustronnego działania. Dla tego że chcąc opuścić tura na to wyjście podajesz ciśnienie. Męczy się zawór przelewowy i cały układ hydrauliczny. A powroty są dwa i jeden ma być zaślepiony. Tylko swobodny spływ do skrzyni plus niepodłączone ciśnieniowe. https://www.google.pl/search?q=rozdzielacz+hydrauliczny+opis&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=F_-1Us-XH4HTswbrtoHQCw&ved=0CC0QsAQ&biw=1280&bih=844#es_sm=122&espv=210&q=rozdzielacz+hydrauliczny+pod%C5%82%C4%85czenie&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=7QuPFafBb7eraM%3A%3B18noEItSNFqB0M%3Bhttp%253A%252F%252Fdomino-rokicki.pl%252Fimages%252F20110518119_2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fdomino-rokicki.pl%252Fgallery%252FRozdzielacz-3-sekcyjny-uzbrojony.html%3B1500%3B1125Jak na tym foto. Licząc od prawej strony jest zasilanie, potem dwa siłowniki dwustronnego działania, trzeci siłownik jest jednostronny. Zwróć uwagę na podłączenie. I na końcu powrót do zbiornika. Quote
Robert ;-) Posted December 21, 2013 Author Report Posted December 21, 2013 To jak mam to ustrojstwo podłączyć żeby było dobrze? mam rozdzielacz dwu sekcyjny a siłowniki w turze mam jednosekcyjne i co z tym powrotem z dodatkowego rozdzielacza? Quote
massay1 Posted December 21, 2013 Report Posted December 21, 2013 Musisz podłączyć tak jak pierwsza sekcja od lewej na zdjęciu wyżej. Chodzi o wyjście ciśnieniowe nie zaślepiony drugi powrót. Bo inaczej przy opuszczaniu tura na te zaślepione kierujesz ciśnienie. Hydraulika pracuje pod maksymalnym ciśnieniem wtedy a wiadomo nie jest to korzystne na dłuższą metę. Powrót do skrzyni podłączasz tylko jeden. Ten do swobodnego spływu. Walnij go do korka i masz w ciągniku jedno wolne wyjście na przyczepę. Quote
Robert ;-) Posted December 21, 2013 Author Report Posted December 21, 2013 Czyli powrót zostaje tak jak jest czyli prosto do skrzyni.zasilanie do rozdzielacza podpinam pod literę P a powrót z rozdzielacza czyli literka T lub N i z zaślepionej sekcji do jednego odpływu do skrzyni,a wajchę od kipra blokuję na stałe i będzie dobrze sorki że tak dobitnie pytam ale ja orłem z hydrauliki nie jestem;[ Quote
massay1 Posted December 21, 2013 Report Posted December 21, 2013 Dokładnie. https://www.google.pl/search?q=rozdzielacz+hydrauliczny+opis&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=F_-1Us-XH4HTswbrtoHQCw&ved=0CC0QsAQ&biw=1280&bih=844#facrc=_&imgdii=_&imgrc=33zu8l9dLLdDZM%3A%3BJDzj1e6KUKh4yM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.techmot.com.pl%252Fallegro%252Fgrafika_allegro%252Frozdzielacz.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%252Frozdzielacz-hydrauliczny-2-sekcyjny-1-plywajaca-i3596543713.html%3B600%3B277Zasilanie pod P, siłowniki pierwszy pod A1 drugi pod A2, B1 i B2 spinasz z T1 i w skrzynię. T2 zostawiasz zaślepione. Patrząc na foto. Adekwatnie do oznaczeń twojego rozdzielacza. Spoko ja też orłem nie jestem he he. Ale jak wiem to się wiedza podzielę. Quote
Robert ;-) Posted December 21, 2013 Author Report Posted December 21, 2013 Dzięki wielkie za pomoc;] Quote
massay1 Posted December 21, 2013 Report Posted December 21, 2013 Nie ma sprawy. Jak zrobisz daj znać czy jest zmiana. Quote
daniel satola Posted December 22, 2013 Report Posted December 22, 2013 a czemu nie podłaczysz do rozdzielacza w ciagniku? ja mam tur2 przy c 360 i mam podłaczonego na wyjsciu bez dodatkowego rozdzielacza bo to bezsens? Quote
Robert ;-) Posted December 22, 2013 Author Report Posted December 22, 2013 A ja liczę na wygodę to też się liczy prawda?po co mam się schylać skoro mogę zamontować rozdzielacz gdzie chce:)A ja liczę na wygodę to też się liczy prawda?po co mam się schylać skoro mogę zamontować rozdzielacz gdzie chce:) Quote
daniel satola Posted December 22, 2013 Report Posted December 22, 2013 A to chyba ze tak wolisz. A ja własnie na wygode wole miec ten ciągnikowy. a i zeby u mnie lepiej podnosil dokupilem pompe wzmocniona i rewelacja, w porównaniu z ta co byla(chodz podnosila dobrze ale wolniej) Quote
Stiven1983 Posted December 22, 2013 Report Posted December 22, 2013 Generalnie rozdzielacze powinny pracować szeregowo nigdy równolegle czyli zasilasz pierwszy powrót wpinasz w drugi powrót drugiego w zasilenie trzeciego itd. musi działać. Jeżeli zrobiłeś tak jak myślę to na każdym rozdzielaczu tracisz ciśnienie na zaworze przelewowym i dlatego taki efekt. Quote
massay1 Posted December 22, 2013 Report Posted December 22, 2013 No ale ma równolegle. W 60-ce nie da się szeregowo. Musiał by się wpiąć z drugim zaraz za pompą oleju. No może nie do końca szeregowo. Dwa podłączone szeregowo to zasilanie do pierwszego z niego powrót idzie do zasilania drugiego a dopiero powrót drugiego do zbiornika. Tutaj nie jest wykorzystany powrót tylko przyłącze robocze. Równolegle można podłączać stosując dzielniki strumienia lub zawory priorytetowe. Quote
Stiven1983 Posted December 22, 2013 Report Posted December 22, 2013 A nie wiedział że to była 60-tka.Może zawór przelewowy jest ustawiony na zbyt niskie ciśnienie. Quote
massay1 Posted December 23, 2013 Report Posted December 23, 2013 Prawdopodobnie jest rozdzielacz źle podłączony. Poczekamy aż sprawdzi to kolega i sprawa się wyjaśni. Quote
Robert ;-) Posted December 23, 2013 Author Report Posted December 23, 2013 Witam;] sprawa wygląda tak że po wymianie oleju i zaworu przy pompie,tur podnosił szybko[jestem z tej szybkości zadowolony]a co do dodatkowego rozdzielacza[jak by go nie było sterował bym dzwignią ciągnika, a tak skoro jest to czemu nie;] ] to zrobiłem jak mi doradził massay1 jestem mu za to wdzięczny i wszystko chodzi jak być powinno.Po prostu facet dał rozdzielacz bez instrukcji montażu i bez potrzebnych części[trójnika i odpowiedniego przewodu]w dodatku przewody były podłączone niestety błędnie;[. Teraz dzięki massayowi tur działa poprawnie;],co do wygody w planie jest zamontowanie siłownika pneumatycznego do otwierania łyżki, części mam tylko muszę, założyć z powrotem butlę powietrza[musiałem zdjąć, mam mocowanie przez skrzynię],dzięki za podpowiedzi pozdrawiam Quote
massay1 Posted December 23, 2013 Report Posted December 23, 2013 No widzisz. Cieszy mnie to bardzo. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.