Jump to content

Recommended Posts

Posted
Koledzy, to pytanie kieruję głównie do właścicieli starszych ciągników. Czy w swoich traktorach, wprowadzaliście jakieś własne, nie fabryczne modyfikacje które poprawiły wam komfort pracy?? Pozdrawiam :)
Posted
oczywiście, do 385 założyłem ogrzewanie, dodatkowe oświetlenie przód i tył, radio+głośniki, fotel od osobówki, obicia błotników, a do ursusa 360-3p lusterka duże, halogeny, ławkę z obiciem między błotnikami, gumy w kabinie do ocieplenia, i oczywiście rurę nagrzewającą kabinę:)
Posted
Ja widziałem niedawno C-360 z zamontowanymi kołami do międzyrzędzi jako "bliźniaczymi". Jak myślicie czy takie rozwiązanie zdaje egzamin czy to tylko wymysł właściciela?? Pozdrawiam:)
Posted

Na moje oko w 60-ce to trochę przesada. Pomijając sytuacje extremalne jak np. bardzo podmokłe pola czy torfowisko.

Maszyny do 60-ki nie są specjalnie ciężkie żeby wymagało to zakładania bliźniaków.

W 4011 miałem blokadę zrobioną na dźwignię od hamulca ręcznego. Rewelacyjna sprawa i żaluzje chłodnicy założyłem choć to żaden wynalazek bo jest w standardzie. Tyle że mało w którym po tylu latach. Ciągnik miał wiecznie niedogrzany silnik. Drażniło mnie to.

Posted
Ja w swoim mam główny wyłącznik prądu:) Co prawda nie ja go montowałem bo już był w momencie zakupu ale nie spotkałem się z tym wcześniej w innych ciągnikach tego typu :) A co myślicie o wyciągarce w ciągniku?? Pozdrawiam :)
Posted

Ja w moim C-360 zmontowałem:

- dodatkowe reflektory na kabinie przydatne do pracy z turem w nocy

- zasłonę chłodnicy ( choć tak jak kolega massay1 wspomniał to już było kiedyś fabrycznie ale już chyba u nikogo tego nie ma)

- wspomaganie kierownicy

- wiatraczek

- lampę ostrzegawczą (tzw. kogut)

- gniazda zapalniczek (właśnie do zasilania wiatraczka i koguta)

 

Posted
Ja na Ursusie c-335M mam zamontowane halogeny na kabinie bo są potrzebne do pracy z turem przy odśnieżaniu i ładowaniu węgla. Te halogeny są zasilane z gniazda od zapalniczek, a poza tym to wszystko w orginale. Pozdrawiam :)
Posted
ja mam po bokach z przodu przykręcone ślizgi (są takie otwory z gwintem 16) i wówczas płaska oś jest usztywniona pomimo luzów na sworzniu,oś tylko pracuje góra dół,oczywiście raz po raz trzeba kroplę oleju kapnąć,druga sprawa wydłużyłem dźwignię sprzęgła na maxa ile się dało i wnuk 8-letni nie ma problemu z jazdą,a sąsiad jak chciał ruszyć moim ciągnikiem to wyskoczył i zaczął krzyczeć że chyba niema sprzęgła bo pedał miękki,ale po wyjaśnieniu i kolejnej przejażdżce u niego też przedłużyliśmy-pozdrawiam
Posted
zapomniałem napisać ,oczywiście c360,dźwignia sprzęgła mniej więcej 15-18 cm. dłuższa-musiałbym zmierzyć bo to było robione 15 lat temu,-ale oczywiście dziś nie zmierzę bo ciemno i zimno-pozdrawiam
Posted
ja 5 lat temu też kupiłem do 360-ki nową kabinę tkzw.poszerzaną razem z błotnikami i tapicerką w środku,błotniki prawie idealnie zakrywają opony,kabinka typu NAGLAK,naprawdę super-pozdrawiam
Posted

z 360 mozna zrobic naprawde duzo, od szerszych opon czy nawet kol, az po wymiane silnika na zetorowskie 3 czy 4 cyl, widzialem nawet swap perkinsa z 4512

z ciekawszych udoskonalen wypada wymienic oczywiscie przednie mosty napedowe, kola 15 z 385/ostrowek, blokada na dzwignie, podgrzewacze cieczy, swieca plomieniowa, tablica i zegary jak w 3P w 4 cyl, hamulce na jedna pompke, atak zetorowski oraz wiele wiecej, ktorych nawet na ta chwile nie pamietam, wystarczy poszukac i mozna znalesc wiele ciekawych pomyslow

 

Posted

z 360 mozna zrobic naprawde duzo' date=' od szerszych opon czy nawet kol, az po wymiane silnika na zetorowskie 3 czy 4 cyl, widzialem nawet swap perkinsa z 4512

z ciekawszych udoskonalen wypada wymienic oczywiscie przednie mosty napedowe, kola 15 z 385/ostrowek, blokada na dzwignie, podgrzewacze cieczy, swieca plomieniowa, tablica i zegary jak w 3P w 4 cyl, hamulce na jedna pompke, atak zetorowski oraz wiele wiecej, ktorych nawet na ta chwile nie pamietam, wystarczy poszukac i mozna znalesc wiele ciekawych pomyslow

 

[/quote']

 

chcieć to móc, a w ogóle dbać o sprzęt trzeba :D

Posted
Bardzo cenną uwagę koleżanka nam poczyniła:) Ja tez jak najbardziej jestem zdania że trzeba dbać o maszyny i sprzęt bo przecież nikt Nam nic za darmo nie dał:) Wszystko jest wypracowane ciężką harówką :D Pozdrawiam :)
Posted
w planach jest założenie napędu do 385, świecę żarową, grzałkę do bloku, widziałem u jednego gościa założoną grzałkę "M" kę w misie olejowej i podłączał ją do kontaktu grzała olej i szybko palił-ciekawe rozwiązanie:)
Posted
raz widziałem w dużym fiacie 125p, a niedawno w ciągniku, jestem tylko ciekawy jak zabezpieczył przed wyciekami oleju z misy, bo jakby nie patrzeć misa już uszkodzona(dziurawa):)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...