SLOWPOCK Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 Koledzy, to pytanie kieruję głównie do właścicieli starszych ciągników. Czy w swoich traktorach, wprowadzaliście jakieś własne, nie fabryczne modyfikacje które poprawiły wam komfort pracy?? Pozdrawiam Quote
Rico Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 oczywiście, do 385 założyłem ogrzewanie, dodatkowe oświetlenie przód i tył, radio+głośniki, fotel od osobówki, obicia błotników, a do ursusa 360-3p lusterka duże, halogeny, ławkę z obiciem między błotnikami, gumy w kabinie do ocieplenia, i oczywiście rurę nagrzewającą kabinę Quote
SLOWPOCK Posted November 29, 2013 Author Report Posted November 29, 2013 Ja widziałem niedawno C-360 z zamontowanymi kołami do międzyrzędzi jako "bliźniaczymi". Jak myślicie czy takie rozwiązanie zdaje egzamin czy to tylko wymysł właściciela?? Pozdrawiam:) Quote
massay1 Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 Na moje oko w 60-ce to trochę przesada. Pomijając sytuacje extremalne jak np. bardzo podmokłe pola czy torfowisko.Maszyny do 60-ki nie są specjalnie ciężkie żeby wymagało to zakładania bliźniaków. W 4011 miałem blokadę zrobioną na dźwignię od hamulca ręcznego. Rewelacyjna sprawa i żaluzje chłodnicy założyłem choć to żaden wynalazek bo jest w standardzie. Tyle że mało w którym po tylu latach. Ciągnik miał wiecznie niedogrzany silnik. Drażniło mnie to. Quote
SLOWPOCK Posted November 29, 2013 Author Report Posted November 29, 2013 Ja w swoim mam główny wyłącznik prądu:) Co prawda nie ja go montowałem bo już był w momencie zakupu ale nie spotkałem się z tym wcześniej w innych ciągnikach tego typu A co myślicie o wyciągarce w ciągniku?? Pozdrawiam Quote
adam1208 Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 Ja w c330 mam kierownice od jakiegoś forda chyba transita a w t25 siedzienie od malucha.Innych modyfikacji nie planuje , a c330 kocham taką jaką ją fabryka stworzyła Quote
massay1 Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 Wciągarka dobra rzecz pod warunkiem że się przydaje a nie służy tylko za element ozdobny. Quote
SLOWPOCK Posted November 29, 2013 Author Report Posted November 29, 2013 Tak sobie właśnie pomyślałem żeby zamontować wyciągarkę bo koszt nie jest wielki a czasami może się przydać w najmniej oczekiwanym momencie Pozdrawiam Quote
Kamilc-360 Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 Ja w moim C-360 zmontowałem: - dodatkowe reflektory na kabinie przydatne do pracy z turem w nocy - zasłonę chłodnicy ( choć tak jak kolega massay1 wspomniał to już było kiedyś fabrycznie ale już chyba u nikogo tego nie ma) - wspomaganie kierownicy - wiatraczek - lampę ostrzegawczą (tzw. kogut) - gniazda zapalniczek (właśnie do zasilania wiatraczka i koguta) Quote
VoYtek8 Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 Ja na Ursusie c-335M mam zamontowane halogeny na kabinie bo są potrzebne do pracy z turem przy odśnieżaniu i ładowaniu węgla. Te halogeny są zasilane z gniazda od zapalniczek, a poza tym to wszystko w orginale. Pozdrawiam Quote
henryk Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 ja mam po bokach z przodu przykręcone ślizgi (są takie otwory z gwintem 16) i wówczas płaska oś jest usztywniona pomimo luzów na sworzniu,oś tylko pracuje góra dół,oczywiście raz po raz trzeba kroplę oleju kapnąć,druga sprawa wydłużyłem dźwignię sprzęgła na maxa ile się dało i wnuk 8-letni nie ma problemu z jazdą,a sąsiad jak chciał ruszyć moim ciągnikiem to wyskoczył i zaczął krzyczeć że chyba niema sprzęgła bo pedał miękki,ale po wyjaśnieniu i kolejnej przejażdżce u niego też przedłużyliśmy-pozdrawiam Quote
SLOWPOCK Posted November 29, 2013 Author Report Posted November 29, 2013 Tan patent ze sprzęgłem jest niezły a w jakim ciągniku?? Pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 W c360 i jemu podobnych ja też tak mam a o ile jest u ciebie Henryku dłużej Quote
henryk Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 zapomniałem napisać ,oczywiście c360,dźwignia sprzęgła mniej więcej 15-18 cm. dłuższa-musiałbym zmierzyć bo to było robione 15 lat temu,-ale oczywiście dziś nie zmierzę bo ciemno i zimno-pozdrawiam Quote
Tofik Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 A ja w swoim T25 mam lekko poszerzone błotniki tylne opony od 30stki i kierownice od bmw tyle że znaczek kilka lat temu amba zabrała:(Pozdrawiam Quote
henryk Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 ja 5 lat temu też kupiłem do 360-ki nową kabinę tkzw.poszerzaną razem z błotnikami i tapicerką w środku,błotniki prawie idealnie zakrywają opony,kabinka typu NAGLAK,naprawdę super-pozdrawiam Quote
michael00ursus Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 Ja np. u siebie zrobiłem blokadę ze zaciągam ja lewarkiem takim jak jest ręczny w 360 Quote
aagusia1008 Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 Mi znajomy zrobił w T25 wspomaganie. Sam robił, nie kupił gotowego. A w Lamborghini 674 przerobiliśmy tłumik który był na środku maski. I jest ładnie na boku Quote
izydor6280 Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 z 360 mozna zrobic naprawde duzo, od szerszych opon czy nawet kol, az po wymiane silnika na zetorowskie 3 czy 4 cyl, widzialem nawet swap perkinsa z 4512z ciekawszych udoskonalen wypada wymienic oczywiscie przednie mosty napedowe, kola 15 z 385/ostrowek, blokada na dzwignie, podgrzewacze cieczy, swieca plomieniowa, tablica i zegary jak w 3P w 4 cyl, hamulce na jedna pompke, atak zetorowski oraz wiele wiecej, ktorych nawet na ta chwile nie pamietam, wystarczy poszukac i mozna znalesc wiele ciekawych pomyslow Quote
aagusia1008 Posted November 29, 2013 Report Posted November 29, 2013 z 360 mozna zrobic naprawde duzo' date=' od szerszych opon czy nawet kol, az po wymiane silnika na zetorowskie 3 czy 4 cyl, widzialem nawet swap perkinsa z 4512z ciekawszych udoskonalen wypada wymienic oczywiscie przednie mosty napedowe, kola 15 z 385/ostrowek, blokada na dzwignie, podgrzewacze cieczy, swieca plomieniowa, tablica i zegary jak w 3P w 4 cyl, hamulce na jedna pompke, atak zetorowski oraz wiele wiecej, ktorych nawet na ta chwile nie pamietam, wystarczy poszukac i mozna znalesc wiele ciekawych pomyslow [/quote'] chcieć to móc, a w ogóle dbać o sprzęt trzeba Quote
SLOWPOCK Posted November 29, 2013 Author Report Posted November 29, 2013 Bardzo cenną uwagę koleżanka nam poczyniła:) Ja tez jak najbardziej jestem zdania że trzeba dbać o maszyny i sprzęt bo przecież nikt Nam nic za darmo nie dał Wszystko jest wypracowane ciężką harówką Pozdrawiam Quote
Rico Posted November 30, 2013 Report Posted November 30, 2013 jak jest olej i płyn w chłodnicy to nic tylko ganiać i oczywiście nie przegrzać a wtedy traktorek odwdzięczy się długą pracą Quote
Rico Posted November 30, 2013 Report Posted November 30, 2013 w planach jest założenie napędu do 385, świecę żarową, grzałkę do bloku, widziałem u jednego gościa założoną grzałkę "M" kę w misie olejowej i podłączał ją do kontaktu grzała olej i szybko palił-ciekawe rozwiązanie:) Quote
SLOWPOCK Posted November 30, 2013 Author Report Posted November 30, 2013 Rozwiązanie ciekawe i przydatne:) Patent zapożyczony od skandynawskich wersji VW Passata i Opla Vectry:) Pozdrawiam Quote
Rico Posted November 30, 2013 Report Posted November 30, 2013 raz widziałem w dużym fiacie 125p, a niedawno w ciągniku, jestem tylko ciekawy jak zabezpieczył przed wyciekami oleju z misy, bo jakby nie patrzeć misa już uszkodzona(dziurawa) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.