henryk Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 no właśnie mam jutro kupić napęd z wału i siłownik równolegle do osi ale czekam jeszcze na więcej opinii-pozdrawiam Quote
izydor6280 Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 jeśli masz na myśli taki zeataw, to raczej poszli na łatwiznę i nie wierzę że takie mocowanie wiłownika do drążka wytrzyma Quote
massay1 Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 Samo mocowanie siłownika do osi jest solidne ale to do drążka budzi wątpliwości. Może się wygiąć przy uderzeniu w bruzdę a na pewno w jakimś stopniu będzie sprężynował. Poza tym bardzo fajnie zrobione. Z drugiej strony np. w starze 266 poprzeczny idący od koła do koła jest wygięty jak baranie jajo i nic mu się nie dzieje. Zawsze można go zrobić mocniejszy. Tu akurat filozofii nie ma. Quote
Robert ;-) Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 W tym mocowaniu z filmu jest źle to zrobione przy każdym skrecie poruszaja się końcówki,jest minusem. Najbardziej mi sie podoba zbiornik na olej choc filtr od oleju (silnikowego) nie wytrzyma takiego cisnienia.typowy fitr do hudrauliki silowej kosztuje 120zl w górę. Quote
massay1 Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 Filtr jest założony na zasilaniu pompy więc ciśnienie na niego działać nie będzie. Na moje oko powinien być na powrocie oleju z orbitrola. tak jak go założyli w zimie gdy olej gęsty lub gdy go przymuli brudem z powodu większego oporu może powodować zasysanie powietrza przez oś pompy. Drogie są filtry hydraulika które są zakładane na wyjścia ciśnieniowe z pompy. te na powrotach są o wiele tańsze. Za bardzo nie wiem co masz na myśli mówiąc o poruszających się końcówkach. Quote
henryk Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 no to co pisze izydor to też akurat oglądałem i też mi się nie podoba ale ja najpierw pojadę jutro i mam dokładnie u nich obejrzeć i wypróbować 360-kę ,a potem tylko decyzja tak czy tak,ja nie mam problemu bo mieszkam góra 55km od tej firmy-pozdrawiamdodam jeszcze do roberta-oś mam płaską Quote
Robert ;-) Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 Oglądając film zauważ jak pokazują siłownik w pracy to widać jak drążek porusza się skretnie, i jabłka w końcówkach szybciej się wyrobia, co do filtra to jak ma to być fabryczne wspomaganie to powinien być odpowiedni, a nie od oleju silnikowego, ostatnio przeglądam wiele ofert i widzę że większość z tych gotowych zestawów mam błędy projektowe i to z filmu tez ma złe rozwiązania. Quote
massay1 Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 Już rozumiem. Masz rację. Tego da się uniknąć ale siłownik musiał by być zamocowany do drążka od przodu a nie goły. Osobiście zrobił bym to inaczej. Gdzieś widziałem był do wąsa zwrotnicy był przykręcony drugi i dopiero do niego zamocowane ucho siłownika. Siłownik był z przodu osi.Co do filtra to w sumie do układu wspomagania jako tako nie ma potrzeby stosowania aż tak dokładnego. Wystarczy zwykły siateczkowy na wlewie.To nie układ hydrauliki gdzie wachluje się złączkami, podpina urządzenia o wątpliwej czystości.Ale jeżeli ktoś się uprze to i samochodowy wystarczy. Olej przynajmniej te lepsze są rzadkie. Da rady spokojnie będzie miał o wiele lżej niż filtrując silnikowy a zadanie spełni. Quote
henryk Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 www.youtube.com/watch?v=1Xt1i-gRMxQ tu jest właśnie to wspomaganie co mam kupić i tu drążek jest lepszy i nie przekręca sięno może trochę się przekręca ale nie tak jak w tamtym co izydor pisał-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 W drugim poście od góry na tej stronie jest fotka z mocowaniem silownika do zwrotnicy.Ja w swoim zrobie tak jak na tej fotce, kupię wąs, a jeśli chodzi o filtr to mam z samochodu daeewo i ma filtr w srrodku więc wystarczy;-)Henryku pytałem o oś jaką masz , bo jestem ciekawy jakie mocowanie mają do okraglej osi,te wspomaganie z twojego linku bardziej mi mi się podoba niż to z linku wyżej nawet to mocowanie wygląda lepiej do drążka. Quote
massay1 Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 He he widzisz!!!!!!!!! Wiedziałem że gdzieś to widziałem ale do głowy mi nie przyszło że tak blisko he he.Masz rację to drugie jest zdecydowanie lepsze. Szkoda ze siłowniki z zetora są takie drogie. Quote
Robert ;-) Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 Widziałem na olx siłownik za 720zł wiec trochę za drogo, ale ja by chciał zrobić lux można by się pokusić. Quote
henryk Posted November 10, 2014 Posted November 10, 2014 Panowie wspomaganie zamówione ,byłem na miejscu (ode mnie 39 km)18 listopada przywiozą i zamontują cały koszt łącznie ze wzmocnionym drążkiem poprz.2450 zł.,próbowałem i przy 450 obr/min. kręci się jednym palcem http://www.youtube.com/watch?v=1Xt1i-gRMxQ myślę że dokonałem dobrego wyboru również dzięki waszym podpowiedziom,dziękuję i pozdrawiam.Jeśli zaś idzie o oś okrągłą to ta gruba płyta która jest przykręcana do płaskiej osi na dwie śruby jest w kształcie trójkąta i również jest nałożona na te 2 strzemiona i przykręcona z góry tak że nie ma żadnej różnicy w montażu-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted November 10, 2014 Posted November 10, 2014 Dzięki Henryku za podpowiedź na pewno mi się przyda co do tego mocowania, fajnie że będziesz miał to za tydzień;-) pozdrawiam;-) Quote
henryk Posted November 11, 2014 Posted November 11, 2014 Panowie już myślałem że wszystko będzie OK ,niestety nie ( jak niektórym wiadomo jestem starym diagnostą),okazuje się że produkt ten nie ma homologacji,ani żadnego atestu, wg. mojej wiedzy założenie takiego wspomagania jest to ingerencja w układ kierowniczy co z p-ktu kodeksu drogowego jest niedopuszczalne bo nawet zwykły hak do p-py musi miec atest ,rozmawiałem z aktualnym diagnostą i wg niego taki pojazd bez stosownych dokumentów nie może być dopuszczony do ruchu( co nie znaczy że w Polsce jeździ takich traktorów setki) ale jest dobrze jak jest dobrze gdyby jednak nastąpił wypadek dopiero zaczną się problemy,nawet policjant na drodze ma prawo żądać stosownych dokumentów,może jednak nie mam racji (i tak by było najlepiej) proszę o wasze opinie ,byłbym wdzięczny gdyby wypowiedział się jakiś autorytet np. ,,Duży Grzegorz,,-czekam z niecierpliwością na dyskusję,dzwoniłem do tego producenta dziś i stwierdził że w Polsce takiego urządzenia z atestem nie kupię -pozdrawiam Quote
henryk Posted November 11, 2014 Posted November 11, 2014 Żadna przeróbka nie jest dozwolona [a tym bardziej układu kierowniczego]USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r.Dz.U.32 art.66 ,66aPrawo o ruchu drogowym) tekst jednolity. ::hey taki tekst znalazłem w internecie Quote
henryk Posted November 11, 2014 Posted November 11, 2014 a może ktoś się wypowie co ma ,,ostrówka,, Quote
Robert ;-) Posted November 11, 2014 Posted November 11, 2014 Witam o tych przepisach co mówisz słyszałem i jestem świadomy konskwencji:-( ale ważniejsze jest poprawienie komfortu pracy,A jak twoje plany w związku z zakupem wspomagania ? ps co do ostrowka i c362 to wspomaganie miały w oryginale i nic nikomu do tego przglad przechodzą bez problemu w tym przypadku nie ma żadnej filozofii. Quote
henryk Posted November 11, 2014 Posted November 11, 2014 no teraz mam dylemat niby komfort się liczy ale ja jestem świadomy konsekwencji,10 lat pracowałem jako diagnosta i również w dziale bezpieczeństwa Ruchu drogowego i wiem czym to pachnie,jutro jeszcze będę rozmawiał w tym temacie z osobami kompetentnymi ale jeśli się okaże że żaden produkt tego typu nie ma legalizacji to raczej zrezygnuję z kupna-pozdrawiam Quote
Mikruss Posted November 11, 2014 Posted November 11, 2014 kurka a podpatrzeć z c362 i zrobic identycznie - w tedy nie ma szans zeby sie ktos kapnął....W autach sie robi gorsze rzeczy, Już nie mówiąc o tuningu i jak sie dobrze zrobi to bawet rzeczoznawca sie nie kapnie... Quote
Robert ;-) Posted November 12, 2014 Posted November 12, 2014 Nie wiem Henryku co się dowiedziałeś a ja dziś rozmawiałem z panem diagnosta j powiedział że ze zrobieniem przeglądu nie będę miał kłopotów wiec nie mam się co martwić.;-) Quote
henryk Posted November 12, 2014 Posted November 12, 2014 no więc sprawa ma się tak;dziś zrobiliśmy konsylium i większość diagnostów wypowiadała się że nie zrobili by przeglądu,ale jeden wpadł na pomysł żeby zadzwonić do takiego diagnosty który opisuje różne pojazdy tkzw. samoróbki i jest rzeczoznawcą czy taki pojazd można dopuścić do ruchu(nie wszyscy diagności mają takie uprawnienia),otóż wg niego nie ma problemu ,nie takie rzeczy opisywał ,kazał zamontować i przyjechać do niego ,on wystawi certyfikat i wtedy żaden gorliwiec i nawet prokurator w razie wypadku nie ma się do czego przyczepić,tak więc na kolejnych przeglądach mam okazywać ten papier jeśli oczywiście spotkałbym nadgorliwca,jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze,(koszt tego opisu 300zł),tak więc wspomaganie będzie zamontowane i może ja jako jedyny będę spokojny-pozdrawiam Quote
JoTeS Posted November 12, 2014 Posted November 12, 2014 Henryk, a w zasadzie jego ciągnik otrzyma wspomaganie a rzeczoznawca premię...ech życie. Quote
lottomito Posted November 12, 2014 Posted November 12, 2014 Te uprawnienia nie są aż tak rzadkie. Nie mieliśmy żadnego problemu z rejestracją przerobionego malucha na kabrioleta. Mówili na że potrzebne są tony papierów a okazało się trzeba jechać tylko do właściwego gościa. Quote
Michałek Posted November 12, 2014 Posted November 12, 2014 Nie tyle chodzi tu o diagnostę lecz o uprawnienia stacji kontroli pojazdów. Henryk ma całkowicie rację i racjonalne podejście. W razie "w" ktoś może się przyczepić i wtedy nie będą się zastanawiać kto się przyczynił lecz napiszą: "Wprawdzie pojazd jechał prawidłowo, jednak zastosowanie niehomologowanych, newralgicznych dla bezpieczeństwa elementów pojazdu przyczyniło się do tego, że oskarżony nie był w stanie unikną zaistniałej na drodze niebezpiecznej sytuacji." Sprawa jest autentyczna i pochodzi sprzed kilku lat, a dotyczy właściciela POLONEZA który samodzielnie przerobił z tyłu hamulce na bębnowe. Pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.