massay1 Posted September 18, 2015 Report Posted September 18, 2015 No niestety cena za haka spora. Szukaj takiego żeby był do niego dostępny zestaw naprawczy. Mimo ceny i tak polecam jak najbardziej.Izydor ta blacha z mocowania zaczepu nie wygląda solidnie. Nie zdziwił bym się jeśli popęka na śrubach przy hamocie. Quote
Robert ;-) Posted September 18, 2015 Report Posted September 18, 2015 Znalazłem inne w podobnej cenie jak będę dzwonił to się zapytam o zestawy naprawcze to też ważna rzecz, w razie awarii będzie czym naprawić ;-) Quote
massay1 Posted September 18, 2015 Report Posted September 18, 2015 Dokładnie. Ja z własnej winy urwałem ucho jednej z dźwigni wewnątrz haka. Z biedą pospawałem bo spawa się to szkaradnie. Na razie chodzi ale na wszelki wypadek dobrze jak będzie nowy zestaw w domu leżał. Quote
Stiven1983 Posted September 18, 2015 Report Posted September 18, 2015 Ja ostatnio wymieniałem zatrzask. Z mojej winy go uszkodziłem i się rozpoił i rozleciał gdzieś w czasie jazdy koszt do kat 2S 65pln Quote
Robert ;-) Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 Mam takie pytanko?Robiąc zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego w c360 i pochodnych, gdzie podłączylibyście dojście ze zbiorniczka do ukladu chlodzenia ciągnika?Powrót tym przewodem spod korka chłodnicy, i korek nie był by otwierany poziom płynu był by wyżej, pozostaje kwetia dojscia ...Mam jeden pomysł ale nie wiem czy dobrze myślę, wiec czekam na pomysły;-) Quote
izydor6280 Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 tylko po co taki zbiorniczek, sama chłodnica pełni taką rolę Quote
massay1 Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 No właśnie. W 60-ce tą rolę pełni górny zbiornik chłodnicy.Do tego korek specialnie sie nie nadaje bo nie posiada uszczelki w miejscu gdzie jest podłączony wężyk. Quote
Robert ;-) Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 chce taki zbiornik z dwóch powodów 1 żeby nie wyrzucalo mi płynu z tej rurki pod korkiem jak się za grzeje to czasem sądzi tam wodę(vice zalać płynem a marnować płynu nie chce).2 żeby mieć czujnik w zbiorniczku, w razie ubycia wody zapali mi się lampka dopływ wody planuje w pokrywie obudowy termostatu, wspawa się aluminiową rurkę i po sprawie w razie potrzeby zaspawa się i korek chłodnicy ale to w ostateczności.moje pytanie czy dopływ może być w tej obudowie? Quote
Vademecum Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 właśnie jak zaspawasz korek w chłodnicy to o.k. bo wężyk odprowadza za korek a spowrotem poleci powyżej korka bo on niema uszczelki, uszczelka jest na samym końcu korka przyciśnięta sprężyną i płyn niema powrotu pod korek. Możesz zaspawać otwór po korku i podłączyć naczynie troche powyżej zaspawanego korka. Nie wiem poco tobie obieg w zbiorniczku ??? może tak się okazać że część wody pójdzie na zbiorniczek a ograniczy to obieg w chłodnicy i może gotować??? Osobiście z tego powodu nie mam płynu w 1614 tylko wode bo właśnie gubi poprzez korek i wężyk łapanie niema sensu bo zdajesie odparowuje. Efekt taki że przez lato dolewałem ponad 5 litrów płynu. Zdecydowałem się na deszczówke Quote
Robert ;-) Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 Chce zbiorniczek wyrównawczy z czujnikiem i płyn bo teraz ciągnik mi potrzebny i w zimę, mam płomieniowa świece i założy się grzałkę płynu i nie będę musiał zalewać wodą, a czujnik po to że węże są słabej jakości i co rok dwa musze wymieniać, jak przegapie ze temp wzrosła, ugotuje silnik i już wydatek Quote
Vademecum Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 ale czujnik ilości płynu, a temperatury jest. to na choinke tobie obieg w zbiorniczku ?? Quote
massay1 Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 trochę niepotrzebna ta twoja robota no ale jak chcesz...Jeśli ciągnik zawsze w zimie stoi koło gniazdka to płomieniówki nie zakładaj. Grzałka płynu spisuje się rewelacyjnie. Quote
Robert ;-) Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 Chce czujnik poziomu płynu, ale musi tak być żeby mi tym przewodem nie wyrzucało. Musze coś pomyśleć w zimę jak będę miał chwile to zrobię po swojej myśli, jeśli nie zadziała to będę kombinowal dalej.mówisz jest czujnik temp? to po co mi inny?, już ci mówię że ze dwa lata do tyłu robiłem sciernisko i jakoś zerknolem na zegar a tam 120 stopni zatrzymałem się i okazało się że przewód pękł i zgubiłem cześć wody:-(:-( Teraz mam nowy silnik i nie chce takich niespodzianek. Quote
massay1 Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 A to mało zerkasz na zegary. jak tak będziesz zaglądał na kontrolkę to efekt będzie taki sam.Powiem ci że z tym wyganianiem to dziwne. W 4011 miałem wodę to dolewałem co chwilę, zalałem płynem i spokój był na lata.W mtz-cie trzy lata nie dolewałem płynu bo mieścił się w normie. Nawiasem mówiąc jeśli to tylko kwestia kontrolki to załóż z fiata czujnik zbyt wysokiej temp. płynu. Mniej roboty, prosto i tanio. Quote
Vademecum Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 Ja też miałem nielada przygody z przegrzaniem 1614. Powód , jeżdżac przez las czy nieużytki odkręcał mi się kranik od chłodniczki olejowej i wylewała się woda..... u mnie kończyło się wymianą uszvzelki pod głowicą. Od jakiegoś czasu jest wkręcony korek .Jak miałem mtz 82 to przez lata nie dolewałem nic bo był zawsze stan.A w 1614 chorobliwie obserwuje wskaźnik temperatury wody a jak się grzeje to spada też ciśnienie oleju i po ciśnieniu oleju wpadałem na oglądanie ciągnika i widziałem lejącą się wode z otwartego kranika.. Quote
Robert ;-) Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 Tzn patrze na zegary, ale przy ciężkiej robocie dużo nie trzeba aby się ugotowal:-( tej wody z tej rurki nie leci nie wiadomo ile, ale po co ma się lać, pomysł z czujnikiem jest ok;-)w kombajnie mam takie czujki że włącza się lampka i sygnał dźwiękowy i to jest najlepsze rozwiązanie aby czegoś nie przegapić. Quote
Stiven1983 Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 Zmień płyn na nowy. Mi w tym roku wyciekał rurką zmieniłem na nowy płyn i jak ręką odjął. Stary płyn się pieni jak ciągnik się mocno rozgrzewa. Quote
Vademecum Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 Tą rurką to kapie co najwyżej, albo puści sobie od czasu pare. Quote
Stiven1983 Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 U mnie sporo tego wyciekało wszystko było mokre przy wylocie rurki (c330) po wymianie nawet jak dochodzi do 100-110st nawet kapki nie puści. Quote
Vademecum Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 płyn zdaje sie powinno się wymieniać co 4 lata Quote
Stiven1983 Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 U mnie miał 5 lat. Płyn zalecają wymieniać niby co 2lata Quote
Vademecum Posted October 16, 2015 Report Posted October 16, 2015 W mf 255 miałem ponad 10 lat płyn , wymieniłem jak sypnęła się chłodnica Quote
izydor6280 Posted October 17, 2015 Report Posted October 17, 2015 płyn wymienia się jak straci swoje właściwości, to że ktoś napisał na opakowaniu co 2, 3 czy 4 lata to znaczy że chce zarobić na kolejnej bańce, chłodnica pełni rolę zbiorniczka wyrównawczego, a to że wywal wam wodę to przez zalanie pod korek, większość cieczy pod wpływem ciepła zwiększa swoją objętośćjeśli już zalewacie płyn to 2-3 cm nad żeberka, przy zdrowym silniku i całym układzie nie ma możliwości aby goniło henryk 1 Quote
Vademecum Posted October 17, 2015 Report Posted October 17, 2015 Nie chodzi pod korek.... jeśli nie widze czieczy i leje 5 litrów to gdzieś coś nie chalo, układ szvzelny poprostu przy ciężkiej pracy korek puszcza pare i jakieś kropelki i tyle.... Quote
henryk Posted October 17, 2015 Report Posted October 17, 2015 koledzy ja coś podpowiem.otóż przy korku z chłodnicy wychodzi kawałek rurki,na tą rurkę nałożyłem przewód elastyczny a niżej koło chłodnicy ustawiłem 2 l. bańkę zakręconą plastykowym korkiem w którym to korku wywiercona jest dziura o średnicy tego wężyka i wężyk wciśnięty w tą dziurę,jeśli po tygodniu zobaczę w tej bańce z pół litra płynu odkręcam bańkę i płyn wędruje przelany z powrotem do chłodnicy,ot i cała filozofia-pozdrawiam Robert ;-) 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.