Robert ;-) Posted January 18, 2017 Report Posted January 18, 2017 Vademecum coś jest w tym co piszesz , te co mogę załatwić mają 32 mm grubości tloczyska a w necie patrzyłem na te dedykowane mają 36mm ,no trudno jak załatwię to założę i się zobaczy jak będzie dźwigać, najwyżej się zmieni na te co są teraz Quote
DuzyGrzegorz Posted February 11, 2017 Report Posted February 11, 2017 https://www.olx.pl/oferta/silnik-mf-255-3p-adaptacja-t25wladimirec-elementy-laczace-silnik-CID757-IDjQXuf.html#6ea8db42ed Pozdrawiam Forumowiczów! Quote
Robert ;-) Posted February 11, 2017 Report Posted February 11, 2017 Widziałem ten filmik ;-) miał gość pomysł ciekawe skąd dorwal przystawkę,jakoś ten element słabo widać , wygląda na odlew to już lepsze niż t25 z silnikiem 3 cylindrowym silnik t25 plus jeden cylinder , i plus turbina a potem 3jki pługi obrotowe ciągal , taki filmik też widziałem. Quote
Vademecum Posted February 11, 2017 Report Posted February 11, 2017 Wszystko można, tylko czy jest to uzasadnione. Niedaleko mnie jest odlewnia i nawet gość dał mi stówe za uszkodzony wspornik do MF 255 bo potrzebował rozstaw otworów, coś tam kombinował. T 25 ma specyficzny silnik i uważam,że dobry,oszczędny.,niem co tu kombinować. Np. Można zmienić coś z TUZem,zaczepy,układ kierowniczy Quote
Dobromil Posted February 12, 2017 Report Posted February 12, 2017 Szanuję ludzi pracujących i myślących , nie lubię ludzi leniwych ale takich pomysłów pomimo że wymagały dużo pracy i myślenia nie potrafię zrozumieć jaki sens ma taka przeróbka , po jakimś czasie okaże się że układ napędowy jest za słaby , uciąg też trzeba będzie poprawić itd. Quote
DuzyGrzegorz Posted February 12, 2017 Report Posted February 12, 2017 A mnie się podoba ten sposób myślenia. Gość z głową wybrał ciągnik i silnik. Widać że ma pojęcie o tym co robi. Silnik T25 ma maksymalny moment obrotowy 120 Nm, a AD3-152 132 Nm w wersji 38 KM i 165 w wersji 47 KM. Nie wiem jakie jest sprzęgło bo ono będzie tu newralgiczne. Pomijam przydatność choć w niektórych zastosowaniach może być warta uwagi. W przypadku wersji silnika 38 KM wzrost maksymalnego obciążenia układu przeniesienia napędu o 10%, a moc wzrasta o ponad 50%. W przypadku wersji 47 KM wzrost obciążenia o 37,5% powoduje wzrost mocy o prawie 90%.Silnik C-330 ma maksymalny moment 100 Nm. C325 95 Nm, a C-328 98 Nm. Coś konstruktorów skłoniło do ograniczenia momentu obrotowego w przypadku C-330. Hydraulika T25 też jest podatna na pomysły.Pozdrawiam Koleżanki i Kolegów na Forum! Quote
Robert ;-) Posted February 12, 2017 Report Posted February 12, 2017 Można kombinować z takimi przeróbkami ale trzeba umieć policzyć pewne rzeczy, jak umie to robić Duży Grzegorz;-) do tego trzeba umieć później użytkować taki sprzęt , bo wsadzić duży silnik można prawie wszędzie, nie tylko do ciągnika , tylko jak go użytkować po swapie nie każdy potrafi , ja też lubię coś przerabiać nie zawsze ze skutkiem dodatnim ;-) Quote
apacz Posted February 15, 2017 Report Posted February 15, 2017 Na ostatnich targach w Ostródzie była firma chyba agroecopower czy jakoś tak, która robi tunnig mocy ciągników, podobno mniejsze spalanie wtedy jest i mocy więcej. Quote
Vademecum Posted February 15, 2017 Report Posted February 15, 2017 Też coś takiego widziałem na targach w Kielcach i w Opolu.Ale czy to takie prawdziwe? Quote
Robert ;-) Posted September 26, 2017 Report Posted September 26, 2017 https://www.olx.pl/oferta/obrotomierz-tachometr-uniwersalny-do-maszyn-rolniczcych-kombajnow-CID757-IDnJBmI.htmltakie coś nadaje się do pracy ciągłej czy tylko do sprawdzenia poprawności działania obrotomierza Quote
DuzyGrzegorz Posted September 27, 2017 Report Posted September 27, 2017 Do czego to potrzebujesz i dlaczego taki drogi wybrałeś? Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted September 28, 2017 Report Posted September 28, 2017 Do ciągnika założyć, w dużym spalanie zależy w dużej mierze od obrotów ,a jak już kiedyś wspominałem oryginalny nie działa chyba zbyt poprawnie ,więc bym sobie sprawdził Ja wiem czy drogi ten był najtańszy jaki znalazłem... widać nie umiem szukać tanich ;-)pozdrawiam ;-) Quote
Vademecum Posted September 28, 2017 Report Posted September 28, 2017 robert, kup nowy zegar do rusa. jeśli źle pomkazuje to tylko jego wina. tam napęd jest mechaniczny i taki sam jak w T 25. tylko zegar inny. kupując taki obrotomierz gdzie chciałbyś zamontować magnes z którym współpracuje ? ciekawe jak wpłynie montaż takiego magnesu na obracającym się wale dla wyważenia ? ciekawa teź opcja dla kontroli obrotów młocarni w kombajnie. oryginalny czujnik to tysiak wydany.Z drugiej strony te wszystkie urządzenia to chińszczyzna do użytku jednorazowego. Quote
DuzyGrzegorz Posted September 28, 2017 Report Posted September 28, 2017 Mam wzorcowy obrotomierz więc jak coś można skalibrować. Sprawdź czy w alternatorze masz wyjście diagnostyczne. Jest zazwyczaj oznaczone jako "W". Moim zdaniem będziesz miał problem z umocowaniem magnesu w przypadku tego z linku. Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted September 28, 2017 Report Posted September 28, 2017 Zegar oryginalny kupie, kosztuje 50 zł z groszami ale takie ustrojstwo przydało by się do mierzenia obrotów w maszynach czy urządzeniach , vademecum dobry pomysł z tym kombajnem u mnie nie ma żadnego ani do mlockarni ani silnika , montaż magnesu wydaje mi się nie miał by takiego wpływu, przyjemniej na krótką mete.co do oznaczeń alternatora nie mam pojęcia czy jest , po alternator pojechalem ze statym ma szrot i dobrałem podobny z auta do robiłem kolo pasowe i tyle ,, ale ten obrotomierz nie ma podlaczenia do alteratora? Są takie dostępne ale są droższe, Quote
Vademecum Posted September 28, 2017 Report Posted September 28, 2017 u mnie też padł obrotomierz w młocarni i niestety jest elektryczny. znam sie tyle natym że moge tylo sprawdzić czy przewód jakiś nie odpadł. ciśnienie oleju na wale też było elektryczne a że coś padło podłączyłem zegar - manometr. Quote
DuzyGrzegorz Posted September 28, 2017 Report Posted September 28, 2017 Takie obrotomierze robi się nie na czujniku halotronowym lecz na zasadzie fotodiody i fotorezystora. Zamiast magnesu na koło którego obroty chcemy zmierzyć naklejamy kawałek folii aluminiowej. Ponieważ czujnik halotronowy jest o ok. 80 zł droższy od pary dioda-fotorezystor, a układ zliczający jest taki sam, o tyle jest tańszy obrotomierz z czujnikiem fotodioda-fotorezystor od tego z halotronem,Jam mam obrotomierz nieco inaczej zbudowany., a właściwie na innej zasadzie. Czujnikiem jest specjalny mikrofon który słucha dźwięków z przewodu wysokiego ciśnienia pompy wtryskowej. Każde otwarcie wtryskiwacza powoduje szum. Dalej to już elektronika ma policzyć te szumy. i wskazać obroty silnika. Układ jest tak precyzyjny że jestem w stanie oprócz obrotów precyzyjnie określić początek wtrysku i ewentualnie ustawić. Jestem też w stanie określić czy wtryskiwacz nie leje lub czy pompa wtryskowa nie puszcza paliwa.Większość alternatorów ma wyjście "W" i tam się podłącza obrotomierz. Elektronika takiego obrotomierza jest właściwie identyczna z tą modyfikacją, że musi przeliczyć obroty alternatora na obroty silnika, co jest oczywiste.Zerknij na ten link do jednego z droższych sklepów w jakich zdarza mi się kupować- https://sklep.avt.pl/avt1870.htmlPozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted September 29, 2017 Report Posted September 29, 2017 No dobrze pomysł z tym z czujnikiem halotronowym odpada , są zegary faktycznie podłączany pod alternator poszukam takiego bo ten z tego sklepu co Grzegorz podałeś ,to lego a ja nie podejmuje się takiej roboty, po prostu nie mam zdolności , wole kupić gotowca;-)Ten co masz fajny wielofunkcyjny dobrze mieć takie urządzenie jak się umie z niego korzystać , Quote
Robert ;-) Posted September 29, 2017 Report Posted September 29, 2017 http://allegro.pl/obrotomierz-elektroniczny-cyfrowy-i6975611780.html Quote
DuzyGrzegorz Posted September 30, 2017 Report Posted September 30, 2017 Nie odpada bo możesz kupić ze szrotu za grosze czujnik ABS-u. To jest to samo. Wydaje mi się że jesteś przeciwny takiemu rozwiązaniu gdyż wybrałeś wersję do samodzielnego montażu a nie zmontowaną więc nie będę już więcej drążył tematu.Jak będę w okolicy podrzucę Ci swój obrotomierz to skalibrujesz sobie obrotomierz i ewentualne ustawisz wtrysk, o ile oczywiście będziesz chciał. Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted September 30, 2017 Report Posted September 30, 2017 Z tego co podałem wcześniej zrezygnowałem bo w sumie racja z tym magnesem ,, (można by to obejść montując po drugiej stronie przeciwwage było by wyważone , ten z twojego sklepu może i tańszy i bardziej mobilny i łatwiejszy w montażu tek odblaskowej taśmy ale to wersja złóż to sam , a ja już tego nie zrobię , ten co podałem z allegro wystarczy że mam to wyjście W w alternatorze i sobie go podłącze ,jest złożony w całości , najpierw do rusa na próbę , a potem do kombanju by poszedł na stałe Quote
Vademecum Posted September 30, 2017 Report Posted September 30, 2017 aaa, jednak w kombajnie bardziej się przyda Quote
DuzyGrzegorz Posted September 30, 2017 Report Posted September 30, 2017 Magnesy na kołach wymagających wyważenia montuje się dwa lub trzy. Zlicza się odpowiednio obroty. Obrotomierz działa prymitywnie prosto. Zlicza obroty przez określony czas, oblicza i wyświetla. Im więcej magnesów tym bardziej dokładny. Można też zrobić pomiar czasu między magnesami i z tej wartości wyliczyć obroty tak jak ja to zrobiłem przy swoim obrotomierzu.Ten obrotomierz z linku jest do wyboru wersja (sama płytka, zaprogramowany procek, wersja niezmontowana i zmontowana).Do kombajnu obrotomierz to trochę wyższa szkoła jazdy i raczej w sklepie nie kupisz. Ma służyć monitorowaniu maszyny aby pasków nie spalić bo obroty są mniej ciekawe. I tak dobiera się do warunków tak aby wymłacał i nie niszczył ziaren.Jak będziesz kupował zwróć uwagę czy ma ustawiany dzielnik bo inaczej poda obroty alternatora.Sam myślę o czymś takim do kombajnu. Jak będę miał chwilę to może zrobię. Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted October 1, 2017 Report Posted October 1, 2017 Jeśli są zmontowane te co podałeś w tym sklepie, to zamówię ten na taśmy odblaskowe i diody;-)Dzięki za cenne rady i pomoc ;-);-) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.