Jump to content

Recommended Posts

Posted
Nie do końca się z tobą zgadzam Wojtku :) O ile Troll czy Cyklop 1 faktycznie są za słabe do fundamentów, to Cyklop 2, sprzęgnięty z mocnym ciągnikiem i wyposażony w łyżkę podsiębierną radzi sobie z takimi wykopami całkiem sprawnie :) Pozdrawiam :)
Posted
Każdy ma swoje zdanie na ten temat :) Nie twierdzę że Cyklop jest lepszy od koparki, tylko że jeśli ktoś ma Cyklopa to wykopie nim fundamenty:) Tyle... Pozdrawiam :)
Posted
Przerywając Wam koledzy wasz spór i wracając do właściwego tematu. Gdy jeszcze posiadałem Ursusa C-4011 kombinowałem coś nad podwieszanymi pedałami tak jak to było w wersji C-362 ale nie było pomysłu jak się do tego zabrać ani czasu. A co Wy sądzicie o takiej modyfikacji?
Posted
to byłoby dobre, chyba że będziesz chciał zmienić kabinę na np zetora. Prosta podłoga i te dłuższe pedały sprzęgła, hamulca, bo jak masz np zwykłą to praktycznie po co? :) Można też wzmocnić podnośnik dodatkowym siłownikiem:) Co myślicie o hamulcach tarczowych na przednią oś? :)
Posted
Jak by było dobre nie rozumiem? Jak negujesz i podwieszane w zwykłej, a mówisz, że w zetorowskiej nie bo są dłuższe pedały. Wytłumacz mi prosze bo przed chwilą sam sobie zaprzeczyłeś.
Posted

Kiedyś był na YT film jak goście zmodyfikowali 60-ke. To chyba jacyś studenci byli bo normalnie żaden rolnik by się tak nie bawił.

Nawet znalazłem wiec nie będę specjalnie nic komentował.

Co do hamulców na przednią oś w 60-ce jest ona za słaba by przenosić takie obciążenia skrętne.

Dzisiaj jest coraz więcej ciągników z hamowanymi kołami przednimi ale tylko i wyłącznie w przedniej osi napędzanej.

 

Posted
:) chodziło mi że jak zmieniasz kabinę na zetorowską to będzie dobry pomysł - bo podłoga jest prosta, a jak zwykłą - to niepotrzebna modyfikacja:)
Posted
Z tymi pedałami to trudno powiedzieć czy by to coś zmieniło. I w zetorze i w 60-ce pedały pcha się do przodu tyle że po innym promieniu. Z racji inaczej umiejscowionego punktu obrotu. tego nie trzeba chyba tłumaczyć. W mtz-cie zaś wciska się prawie pionowo w podłogę. Ale co wygodniejsze.... nie wiem.
Posted
massay1 ten filmik spoko naprawdę się chłopaki napracowali, ale ta maska to porażka, i tak w ogóle to już mogliby napęd też zamontować, deska rozdzielcza super :) ciekawe jak te hamulce i sprzęgło działają?
Posted

Powiem ci że oglądałem tylko jak kabinę robili. Zmiana maski dla mnie to kosmetyka nic nie wnosi. Jak żel na włosach naszych piłkarzy plejboi.

No bawili się chłopcy fajnie. Ogólnie poda pedałami bo to konstrukcja raczej niespotykana. No w uazie tak było co prawda.

Reszta tylko kwestia wykonania bo zetor to gotowy wzór. Ja myślę że pedały chodzą fajnie. Jeśli chodzi sprzęgło to nie rozumiem przeróbki z wydłużaniem dźwigni. Zrobiłem nie jedno sprzęgło w 60-ce i chodziło bardzo dobrze. Dziadkom tłumaczyłem że trzeba je regulować a nie spawać wynalazki. Ogólnie jeśli już miał bym je poprawiać to na wzór zetora. Drugi stopień na dźwigni koło fotela a cały skok pedału wykorzystany tylko do pierwszego. Wcisnął by je wtedy 6-latek.

Posted
ostatnio się zastanawiałem jak wyglądałby traktor z przyciemnianymi szybami, wiem że to nic nie wnosi do konstrukcji ale czy poprawi wygląd czy pogorszy? wiem że kiedyś wychodziły MF 255 z lekko ciemniejszymi szybami ale gdyby zrobić ciemniejsze?
Posted
To prawda, trzeba przyznać że się ktoś przy tym ciągniku napracował, ale efekt wizualny nie rzuca na kolana:) Ja bym zostawił fabryczną maskę:P Wyglądałoby to na pewno lepiej niż z tą :) Pozdrawiam :)
  • 1 month later...
Posted
Witam znalazłem temat który mnie zainteresował;]napisał go @Henryk ale temat jest zamknięty,chodzi mi o to, jakie elementy potrzebne są do zamontowania wajchy biegów jak w ostrówku do ciągnika c360 w tamtym temacie były linki z częściami ale niestety nie działają;[mam niby podstawę i wajchę od c330 ale czy te części się nadają? wiem że potrzebne sa trzy elementy, ale jakie? i czy jest sens przerabiać?
Posted

potrzeban jest kompletna dzwignia z 330 i ta podstawa/wspornik z ostrowka

jesli masz ori kokpit musisz odpowiednio wygiac i przedluzyc dzwignie

biegi beda wchodzic lzej i podobno nie trudniej zablokowac, choc w naszej biegi wchodza lekko i jakos czesto sie nie blokuja na tej starej dzwigni, ale do ladowacza jak najbardziej na +

Posted
Dzięki za odpowiedzi;] pytałem bo znalazłem ten temat,a i kiedyś widziałem takie rozwiązanie w ostrówku,mam dźwignię nową i podstawę od c330,a poza tym mam tura tylko ja go za dużo nie używam, to w kwestii potrzebnych części; dźwignia od c330, podstawa od c330, i podstawa od ostrówka, no i wygiąć trzeba wajchę pod starą konsole w c360??
Posted

Osobiście zamiast wyginać drążek w dziwny sposób wolał bym zainwestować kilkadziesiąt złotych w to

http://www.sklepy24.pl/sklep/sklep_mizar_com_pl/produkt/tablica-rozdzielcza-mf-1677823m92/9043

I umilić sobie zdecydowanie wysiadanie z ciągnika. Co do samej dźwigni możliwe że to samo. Patrząc na zdjęcia chociaż jest kiepskiej jakości to wygląda jak by ta do 60-ki miała na końcu pełną kulkę a z 330 zeszlifowaną po bokach. Ale możliwe że się mylę.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...