Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam.

Mam zamiar zmieniać wszystkie opony w swoim zetorze 12145, w związku z tym mam takie pytanie: lepsze będą radialne czy diagonalne? Dodam że w zetorze 8045 z ładowaczem mam tylne diagonalne ale przód na radialnych i jak na razie nie mam do nich zastrzeżeń, aczkolwiek nie mam jakiegoś punktu odniesienia. Czy do takiego ciężkiego ciągnika jak 12145 radialne opony to dobry wybór. Proszę użytkowników o opinie.

Pozdrawiam.

Posted
Dzięki oponom radialnym możesz zmieniać stopień styku opony z podłożem co za tym idzię prosto zwiększyć uciąg i zmniejszyć ugniatanie gleby ze wzgl. na większą powierzchnie rozkładu masy ciągnika. Jeśli ciągnik jest do prac polowych i ogólno-użytkowy to bierz radialki lecz jeśli jest strikte do transportu to diagonalki bo są pewniejsze przy większych prędkościach.
Posted

jak dla mnie tylko radial,

opona ma lepsze zaparcie przy pracach polowych, co przeklada sie na mniejsy poslizg czyli mniejsze spalanie

do transportu tez beda lepsze, rowniej sie zdzieraja

wystarczy zastosowac odpowiednie cisnienie do wykonywanej pracy

co prawda trzeba bardziej uwazac na boki, bo mozna dosc latwo rozedrzec, np pracujac w lesie, ale jak juz pisalem cisnienie

Posted
moim zdaniem radialne powinny być lepsze ale nie zawsze się to sprawdza podam przykład mam 2 sześćdziesiątki jedna ma radialne a druga diagonalne produkcji polskiej o tym samym wymiarze, kopaliśmy buraki na dwa neptuny na tych samych polach w trudnych warunkach było błoto i o dziwo ale radialne nie miały szans z diagonalnymi uciąg na diagonalnych zawsze był lepszy tylko diagonalne miały protektor węższy (nie mylić z wysokością bieżnika) przez co lepiej się wciskały w śliską glebę a radialne miały wyrażnie szerszy i się ślizgały a tak na marginesie to radialne popękały na bokach że palce wchodzą ale na szczęście tylko guma a płótna są całe a diagonalne nadal bardzo ładne ,obydwa komplety opon mają około 13 lat
Posted
to zależy do jakiś prac te opony będą, radialne do pola są ok wytrzymują wiem ze swojego dośw. a na twarde nawierzchnie są dobre diagonalne, trudno powiedzieć, bierz które tańsze :)
Posted
Radialne różnią się sposobem ułożenia płócien. Zazwyczaj radialna ma miększy bok, łatwiej dopasowuje się do nierównej powierzchni po której się toczy i lżej się ja zakłada. Diagonalne są bardziej sztywne, twarde. Przeważnie maja więcej płócien. najczęściej spodka je w koparkach czy maszynach leśnych. Np. z 16-toma płótnami jest w rolnictwie praktycznie nie do zniszczenia. Idealna do koparki co waży 8, 10 czy więcej ton lub ciągnika jeżdżącego w górach przy zrywce po kamieniach. Dobrze się spisuje gdy jest poddana dużym naciskom.
Posted

moim zdaniem radialne powinny być lepsze ale nie zawsze się to sprawdza podam przykład mam 2 sześćdziesiątki jedna ma radialne a druga diagonalne produkcji polskiej o tym samym wymiarze' date=' kopaliśmy buraki na dwa neptuny na tych samych polach w trudnych warunkach było błoto i o dziwo ale radialne nie miały szans z diagonalnymi uciąg na diagonalnych zawsze był lepszy tylko diagonalne miały protektor węższy (nie mylić z wysokością bieżnika) przez co lepiej się wciskały w śliską glebę a radialne miały wyrażnie szerszy i się ślizgały a tak na marginesie to radialne popękały na bokach że palce wchodzą ale na szczęście tylko guma a płótna są całe a diagonalne nadal bardzo ładne ,obydwa komplety opon mają około 13 lat

[/quote']

 

Z tego co opisujesz to wygląda mi na to, że napompowałeś radialki raz i myślałeś, że takie ciśnienie wystarczy na zawsze dodatkowo jeszcze zakupiłeś polskie opony, a większość z nich pozostawia wiele do życzenia.

Posted

Witam mój sąsiad kupił radialne Kormorana wszystko było ok dopóki nie podpiął zbierającej jedna opona

zaczęła ciąć dętki po jakimś czasie sznurki powychodziły do środka i musiał ją wyrzucić ja mam w dwóch

ciągnikach radialne w jednym diagonalne i w tej chwili miałbym dylemat jaką wybrać !

Posted

jesli opona nie jest przystosowana do detki to bedzie ja ciac, wystarczylp zlozyc jako bezdetkowa

na oponie wszystko jest opisane, wystarczy czytac i oczywiscie wiedziec co sie czyta, podstawy angielskiego wskazane

Posted
właśnie dość często się zdarza że przynajmniej polskie opony radialne jak dostaną porządne obciążenie nie wytrzymują i to tak samo przystosowane do dętki jak i bezdętkowe ,u mnie w ursusie 1614 która pracowała w 4 obrotówce opona radialna na tyle 520x70x34 bezdętkowa w której nie było dętki rozwarstwiła się na boku i robił się balonik nakleiłem od środka łatkę i 3 lata było dobrze a póżniej sprzedałem ciągnik
Posted
Nie ma takiego pojęcia jak opona przystosowana do dętki. czy dętkowa czy bezdętkowa konstrukcja jest taka sama. Różnica jest w samym rancie. Detka nie stanowi konstrukcji opony, w żaden sposób jej nie wzmacnia, nie ukierunkowuje ciśnienia wewnątrz. Pełni tylko i wyłącznie funkcje szczelnego zbiornika z powietrzem. Więc jeśli opona bezdętkowa z założoną dętką się rozleciała to nie była to wina dętki.
Posted

to jak wytlumaczysz to, ze opony typowo TL potrafia ciac detke,

konstrukcja nieco sie rozni, wystarczy popatrzec na obie opony, TT jest gladka wewnatrz, detka o nic nie ociera,

jesli opona TL jest przystosowana pod detke jest to na niej napisane: "may be use as tube type", badz podobnie

 

Posted
To przypadek lub kiepska konstrukcja opony lub zniszczony rant przy zakładaniu.. Prędzej winę przypisał bym feldze do opony bezdętkowej. Ma rant w który może robić rowek pomiędzy nim a opona i łamać dętkę.
Posted

oczywiscie stopka opony jest inna, chodzi tu o uszczelnienie sie

nie kazda opona TL musi ciac detke, duzo zalezy rowniez od obciazenia

nie ma czegos takiego jak obrecze do opon bezdetkowych, na kazda calosciowa mozesz zakladac opony TL

Posted
Nie jestem pewny jak to jest z felgami ciągnikowymi. Felgi osobowe i ciężarowe różnią się. Nie wspominając o oponach niskociśnieniowych gdzie rant opony jest przykręcony do felgi.
Posted

Felga ma falc który musi przeskoczyć rant opony. Z zewnętrznej struny felgi.

Co do felgi rolniczej ciągnikowej nie wiem w każdym razie opona specjalnie się nie różni poza miejscem rantu który naciska się na felgę. Robiąc ją bardziej skupili się na dokładności wykonania i może guma jest inna w tym miejscu.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...