Rolnik12145 Posted December 2, 2013 Report Posted December 2, 2013 Witam.Mam zamiar zmieniać wszystkie opony w swoim zetorze 12145, w związku z tym mam takie pytanie: lepsze będą radialne czy diagonalne? Dodam że w zetorze 8045 z ładowaczem mam tylne diagonalne ale przód na radialnych i jak na razie nie mam do nich zastrzeżeń, aczkolwiek nie mam jakiegoś punktu odniesienia. Czy do takiego ciężkiego ciągnika jak 12145 radialne opony to dobry wybór. Proszę użytkowników o opinie.Pozdrawiam. Quote
aagusia1008 Posted December 2, 2013 Report Posted December 2, 2013 Opony radialne są lepsze. Lepsze bo są bardziej miękkie i lepiej się jeździ. Pozdrawiam Quote
Miki Posted December 2, 2013 Report Posted December 2, 2013 Dzięki oponom radialnym możesz zmieniać stopień styku opony z podłożem co za tym idzię prosto zwiększyć uciąg i zmniejszyć ugniatanie gleby ze wzgl. na większą powierzchnie rozkładu masy ciągnika. Jeśli ciągnik jest do prac polowych i ogólno-użytkowy to bierz radialki lecz jeśli jest strikte do transportu to diagonalki bo są pewniejsze przy większych prędkościach. Quote
Rolnik12145 Posted December 2, 2013 Author Report Posted December 2, 2013 Teraz mam diagonalne zużyte do minimum. Napisane jest na nich że są 8 warstwowe. Radialne z tego co wiem mają tylko 1 warstwę. Quote
izydor6280 Posted December 2, 2013 Report Posted December 2, 2013 jak dla mnie tylko radial,opona ma lepsze zaparcie przy pracach polowych, co przeklada sie na mniejsy poslizg czyli mniejsze spalaniedo transportu tez beda lepsze, rowniej sie zdzierajawystarczy zastosowac odpowiednie cisnienie do wykonywanej pracyco prawda trzeba bardziej uwazac na boki, bo mozna dosc latwo rozedrzec, np pracujac w lesie, ale jak juz pisalem cisnienie Quote
grzepaku1 Posted December 2, 2013 Report Posted December 2, 2013 moim zdaniem radialne powinny być lepsze ale nie zawsze się to sprawdza podam przykład mam 2 sześćdziesiątki jedna ma radialne a druga diagonalne produkcji polskiej o tym samym wymiarze, kopaliśmy buraki na dwa neptuny na tych samych polach w trudnych warunkach było błoto i o dziwo ale radialne nie miały szans z diagonalnymi uciąg na diagonalnych zawsze był lepszy tylko diagonalne miały protektor węższy (nie mylić z wysokością bieżnika) przez co lepiej się wciskały w śliską glebę a radialne miały wyrażnie szerszy i się ślizgały a tak na marginesie to radialne popękały na bokach że palce wchodzą ale na szczęście tylko guma a płótna są całe a diagonalne nadal bardzo ładne ,obydwa komplety opon mają około 13 lat Quote
Rolnik12145 Posted December 2, 2013 Author Report Posted December 2, 2013 Wiesz, w c-360 to każdy z kim rozmawiałem mówił że radialne są gorsze.A co do zetora to muszę dobrze się zastanowić.. wydać ot tak kilkanaście tysi i potem żałować wyboru. Quote
Rico Posted December 2, 2013 Report Posted December 2, 2013 to zależy do jakiś prac te opony będą, radialne do pola są ok wytrzymują wiem ze swojego dośw. a na twarde nawierzchnie są dobre diagonalne, trudno powiedzieć, bierz które tańsze Quote
Rolnik12145 Posted December 2, 2013 Author Report Posted December 2, 2013 Mała różnica w cenie. Diagonalne trochę tańsze kilkaset zł/sztuka. Quote
massay1 Posted December 2, 2013 Report Posted December 2, 2013 Radialne różnią się sposobem ułożenia płócien. Zazwyczaj radialna ma miększy bok, łatwiej dopasowuje się do nierównej powierzchni po której się toczy i lżej się ja zakłada. Diagonalne są bardziej sztywne, twarde. Przeważnie maja więcej płócien. najczęściej spodka je w koparkach czy maszynach leśnych. Np. z 16-toma płótnami jest w rolnictwie praktycznie nie do zniszczenia. Idealna do koparki co waży 8, 10 czy więcej ton lub ciągnika jeżdżącego w górach przy zrywce po kamieniach. Dobrze się spisuje gdy jest poddana dużym naciskom. Quote
Miki Posted December 3, 2013 Report Posted December 3, 2013 moim zdaniem radialne powinny być lepsze ale nie zawsze się to sprawdza podam przykład mam 2 sześćdziesiątki jedna ma radialne a druga diagonalne produkcji polskiej o tym samym wymiarze' date=' kopaliśmy buraki na dwa neptuny na tych samych polach w trudnych warunkach było błoto i o dziwo ale radialne nie miały szans z diagonalnymi uciąg na diagonalnych zawsze był lepszy tylko diagonalne miały protektor węższy (nie mylić z wysokością bieżnika) przez co lepiej się wciskały w śliską glebę a radialne miały wyrażnie szerszy i się ślizgały a tak na marginesie to radialne popękały na bokach że palce wchodzą ale na szczęście tylko guma a płótna są całe a diagonalne nadal bardzo ładne ,obydwa komplety opon mają około 13 lat [/quote'] Z tego co opisujesz to wygląda mi na to, że napompowałeś radialki raz i myślałeś, że takie ciśnienie wystarczy na zawsze dodatkowo jeszcze zakupiłeś polskie opony, a większość z nich pozostawia wiele do życzenia. Quote
grzepaku1 Posted December 3, 2013 Report Posted December 3, 2013 do Miki ciśnienie w oponach było cały czas prawidłowe a te polskie opony radialne nie tylko moje pękają bo u moich kolegów też Quote
izydor6280 Posted December 3, 2013 Report Posted December 3, 2013 czyli jakie miales cisnienie ? nie zaluj na opony, w koncu bedziesz jezdzil te 15 czy nawet 20 lat, w tym czasie przy R-kach zaoszczedzisz na paliwie wiele wiecej niz roznica w cenie opon Quote
grzepaku1 Posted December 3, 2013 Report Posted December 3, 2013 ciśnienie było około 1,2 bo ciągnik mało pracował ale z większym obciążeniem Quote
pablos Posted December 4, 2013 Report Posted December 4, 2013 Witam mój sąsiad kupił radialne Kormorana wszystko było ok dopóki nie podpiął zbierającej jedna opona zaczęła ciąć dętki po jakimś czasie sznurki powychodziły do środka i musiał ją wyrzucić ja mam w dwóchciągnikach radialne w jednym diagonalne i w tej chwili miałbym dylemat jaką wybrać ! Quote
izydor6280 Posted December 4, 2013 Report Posted December 4, 2013 jesli opona nie jest przystosowana do detki to bedzie ja ciac, wystarczylp zlozyc jako bezdetkowana oponie wszystko jest opisane, wystarczy czytac i oczywiscie wiedziec co sie czyta, podstawy angielskiego wskazane Quote
grzepaku1 Posted December 4, 2013 Report Posted December 4, 2013 właśnie dość często się zdarza że przynajmniej polskie opony radialne jak dostaną porządne obciążenie nie wytrzymują i to tak samo przystosowane do dętki jak i bezdętkowe ,u mnie w ursusie 1614 która pracowała w 4 obrotówce opona radialna na tyle 520x70x34 bezdętkowa w której nie było dętki rozwarstwiła się na boku i robił się balonik nakleiłem od środka łatkę i 3 lata było dobrze a póżniej sprzedałem ciągnik Quote
massay1 Posted December 4, 2013 Report Posted December 4, 2013 Nie ma takiego pojęcia jak opona przystosowana do dętki. czy dętkowa czy bezdętkowa konstrukcja jest taka sama. Różnica jest w samym rancie. Detka nie stanowi konstrukcji opony, w żaden sposób jej nie wzmacnia, nie ukierunkowuje ciśnienia wewnątrz. Pełni tylko i wyłącznie funkcje szczelnego zbiornika z powietrzem. Więc jeśli opona bezdętkowa z założoną dętką się rozleciała to nie była to wina dętki. Quote
izydor6280 Posted December 5, 2013 Report Posted December 5, 2013 to jak wytlumaczysz to, ze opony typowo TL potrafia ciac detke, konstrukcja nieco sie rozni, wystarczy popatrzec na obie opony, TT jest gladka wewnatrz, detka o nic nie ociera, jesli opona TL jest przystosowana pod detke jest to na niej napisane: "may be use as tube type", badz podobnie Quote
pablos Posted December 5, 2013 Report Posted December 5, 2013 massay 1 ma rację chodzi tu o tzw rant , zakładałem różne opony nie były gładkie w środku a jednak nie cięły dętek ! Quote
massay1 Posted December 5, 2013 Report Posted December 5, 2013 To przypadek lub kiepska konstrukcja opony lub zniszczony rant przy zakładaniu.. Prędzej winę przypisał bym feldze do opony bezdętkowej. Ma rant w który może robić rowek pomiędzy nim a opona i łamać dętkę. Quote
izydor6280 Posted December 5, 2013 Report Posted December 5, 2013 oczywiscie stopka opony jest inna, chodzi tu o uszczelnienie sie nie kazda opona TL musi ciac detke, duzo zalezy rowniez od obciazenianie ma czegos takiego jak obrecze do opon bezdetkowych, na kazda calosciowa mozesz zakladac opony TL Quote
massay1 Posted December 5, 2013 Report Posted December 5, 2013 Nie jestem pewny jak to jest z felgami ciągnikowymi. Felgi osobowe i ciężarowe różnią się. Nie wspominając o oponach niskociśnieniowych gdzie rant opony jest przykręcony do felgi. Quote
izydor6280 Posted December 6, 2013 Report Posted December 6, 2013 musze przyznac ze nie spotkalem obreczy detkowych samochodowych,ale jesli mowa o rolniczych mysle ze na kazda odpowiednio przygotowana daloby sie zalozyc Quote
massay1 Posted December 6, 2013 Report Posted December 6, 2013 Felga ma falc który musi przeskoczyć rant opony. Z zewnętrznej struny felgi. Co do felgi rolniczej ciągnikowej nie wiem w każdym razie opona specjalnie się nie różni poza miejscem rantu który naciska się na felgę. Robiąc ją bardziej skupili się na dokładności wykonania i może guma jest inna w tym miejscu. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.