Stiven1983 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 Witam mam pytanie, czy kiedykolwiek ktoś z was zastanawiał się nad przerobieniem kompresora na załączanie elektryczne tak jak to jest w przypadku klimatyzacji?? Kombinuje coś takiego ponieważ trzydziechy zawsze miały słabe heble a po podpięciu przyczepy trzeba zakładać pasek potem go zdejmować to jest mało wygodne. Może ktoś coś takiego gdzieś widział lub ma zamontowane ?? Quote
Miki Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 Pomysł dobry nawet bardzo. Ale pierwsze słysze żeby Ursuc C-330 miał słabe hamulce o_O. Moj C-330 miał hamulce, że z butów wyrywało i każdy inny, który prowadziłem też. Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 Zaolejone są słabe. Zamiast elektromagnetycznego włączania kompresora które na moje oko jest lekką przesadą lepiej założyć koło pasowe jakie dedykują do perkinsa 60-ki.http://allegro.pl/kolo-pasowe-rozlaczne-sprezarki-c360-3p-i3698817018.html Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 Mój ma słabe ale to wina uszczelniaczy póki były oryginalne było ok teraz po wymianie trochę puszczają.Tej zimy mam zamiar to poprawić po poprzedniej naprawie pół roku było super.Miałem na myśli zatrzymanie pełnej przyczepy czegoś tam, to zajmuje trochę miejsca. Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 Może przyczepa ma słabe hamulce? Sama 30-ka choć by nie wiem jakie miała hamulce nie zatrzyma 4 czy 5 ton w miejscu. Z górki nie zatrzyma jej wcale. Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 To koło od 3p ma jedną wadę a nawet dwie.Po pierwsze trzeba przy nim grzebać żeby załączyć po drugie ja mam w ciągniku pasek wielorowkowy 6pk. Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 Przecież tego co chwila się nie załącza. Grzebania też nie ma wiele. 20 sekund dłużej się załącza niż w 60-ce. To chyba nie jest problem? Skąd wielorowkowy? Nie lepiej było zostać przy klinowym?Ostatecznie zawsze możesz do niego wrócić. Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 Hamulce w przyczepie to brzytwy aż koła blokują Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 To zatrzymanie przyczepy o macie całkowitej 5 ton nie powinno być problemem. A i nie myl mocnych hamulców z faktem że przy pustej koła stają.Chyba że to mała przyczepa przeważnie przeładowana. Wtedy droga się wydłuża. Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 Wielorowkowy założyłem ostatnio ponieważ jest efektywniejszy od klinowego poza tym napędza mi alternator i pompę wspomagania Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 Zrobić lub przerobić tą z allegro na wielorowek. Nie ma problemów z tym. Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 Mi nie chodzi o to że przyczepa nie chce się zatrzymać bo chce tylko o to by zmodernizować kompresor żeby się nie bawić z paskiem.Zawsze to lepiej na pulpicie przycisk nacisnąć niż coś grzebać przy paskach lub kułku Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 Skoro chcesz koniecznie to trzeba popatrzyć na allegro czy nie ma dostępnych szajb z elektromagnesem z klimatyzacji.http://allegro.pl/listing/listing.php?string=ko%C5%82o+pasowe+kompresora&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 Ja wszystko już mam tylko zastanawiam się jak to wszystko pomieścić, połączyć itp. dlatego szukam jakichś rad w tej kwestii. Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 Trudno powiedzieć nie widząc części i nie znając twoich możliwości odnośnie ślusarki( tokarka itp) Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 Naładuje mi się aparat to postaram się wstawić jakieś foto tego co do tej pory zrobiłem. PS.tokarka jest Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 no widzisz. Kombinować żeby jakieś siedzenie na oś kompresora zrobić. Albo samą ośkę przerobić albo zrobić mocowanie czy adapter jakiś na obecne. Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 Mało miejsca na coś dodatkowego z każdej strony po kilka milimetrów luzu trzeba by przedłużyć oś kompresora http://www.fotosik.pl/u/stiven22/zdjecie/3/album/1543274 Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 Zamontuj koło pasowe a miejsce jakoś zrobisz. Kompresorem możesz manewrować przynajmniej na zewnątrz ciągnika.Chyba że jest możliwość dołożenia jednego koła do szajby na silniku to odsuniesz się trochę od kompresora. Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 Już nie ma takiej możliwości bo pasek 6pk zajął całe dostępne miejsce. Quote
massay1 Posted December 8, 2013 Report Posted December 8, 2013 A z innej szajby np. alternatora czy pompy wspomagania? Quote
Stiven1983 Posted December 8, 2013 Author Report Posted December 8, 2013 Muszę powiedzieć że napęd z pompy wspomagania był by dobrym rozwiązaniem gdyby nie brak miejsca.Trzeba by było odsuwać chłodnice, a tego wolał bym uniknąć.Mam możliwość spawania aluminium więc spróbuje przerobić kompresor a czy mi się to uda czas pokaże. Quote
massay1 Posted December 9, 2013 Report Posted December 9, 2013 Chłodnicę? Jeśli tylko osłonę wentylatora to można poświęcić. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.