Jump to content

Recommended Posts

Posted
Gratuluje wiedzy :) .Tak Agusia ma rację - musisz sprawdzić gęstość elektrolitu i taką rurkę z spławikiem w środku dostaniesz na każdym CPN. Naciągniesz z akulumatora i z zgodnie z instrukcją odczytasz stężenie elektrolitu :)
Posted
Kwas z reguły nie paruje, tylko woda. Będzie parował tylko przy niewłaściwym użytkowaniu, np. kiedy regulator jest walnięty i mamy takie ładowanie że elektrolit nam się gotuje lub przy zbyt dużym amperażu ładowania prostownikiem. Jeśli Twój aku był odpowiednio użytkowany to nie ma co się bać o zamarzanie. A może nawet będzie trzeba dolać wody. No chyba że to aku żelowy to już ani o wodę, ani o zamarzanie nie musisz się obawiać.
Posted
Tym spławikiem he he sprawdza się gęstość elektrolitu. Największe prawdopodobieństwo zamarznięcia jest w przypadku zasiarczonego akumulatora a powodem tego może być wiek lub przechowywania w stanie mocno rozładowanym przez dłuższy okres. Główne powody spadku gęstości elektrolitu.
Posted
wg mojej wiedzy akumulator nie powinien zamarznąć ale tak jak pisze Agusia jest to możliwe jeśli zamiast elektrolitu w baterii jest woda chociaż kwas nie paruje i dlatego zawsze dolewa się wody a nie kwasu ale jeśli zamarzł to jest wina gęstości elektrolitu i taka bateria to już raczej złom-pozdrawiam

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...