daniel satola Posted January 1, 2014 Report Posted January 1, 2014 Witam. Mam pytanie jak się pozbyć powietrza z odstojnika? Pompa jest po remoncie wtryski nowe. Czy jest to możliwe że przyczyną jest sitko od oporyskiwacza ciągnikowego założone w kraniku żeby ni mógł się zapychać. prosze o pomoc Quote
massay1 Posted January 1, 2014 Report Posted January 1, 2014 Jakaś ilość powietrza zawsze sobie tam goni. A to dla tego że wylot z odstojnika jest trochę niżej niż jego najwyższy punkt. To w niczym nie przeszkadza. Chyba że zapowietrza ci się ciągnik a to już inna sprawa. Quote
daniel satola Posted January 1, 2014 Author Report Posted January 1, 2014 nie zapowietrza się ,ale mam wrażenie że jest słapszy i spala na biało Quote
massay1 Posted January 1, 2014 Report Posted January 1, 2014 To nie jest wina tej troszki powietrza w odstojniku. Jak mówiłem ono tam jest zawsze. Sprawdź regulacje silnika a szczególnie kąt wtrysku paliwa, profilaktycznie zawory, czystość układu paliwowego i zasilania w powietrze. Dobrze by było dać ustawić wtryskiwacze. Możesz zdjąć kolektor wydechowy i sprawdzić czy każdy czy tylko niektóre cylindry kopcą. Quote
daniel satola Posted January 1, 2014 Author Report Posted January 1, 2014 Zawory ustawione. Wtryski nowe wyregulowane. Ustawienia wtrysku się niezmieniły bo nic tam nie rrobiłem(chyba że ,po każdym wyciągnięciu pompy to trzeba robić?} Quote
massay1 Posted January 1, 2014 Report Posted January 1, 2014 Po każdym wymontowaniu pompy trzeba kąt ustawiać. A jednym z objawów złego ustawienia jest biały lub szary dym z komuna. Quote
daniel satola Posted January 1, 2014 Author Report Posted January 1, 2014 tylko jak ja ustawic???? Quote
massay1 Posted January 1, 2014 Report Posted January 1, 2014 http://instrukcja.pl/i/instrukcja_obslugi_ursus_c_360#photo_topStrona 32. Bardzo fajnie wyjaśnione. Nie napisali tylko że w czasie kręcenia gaz ma być w pozycji na MAX. Quote
daniel satola Posted January 1, 2014 Author Report Posted January 1, 2014 Dziekuje ci narazie za podpowiedz będe próbował a jak coś to jeszcze będe pisał. Jeszcze raz dzięki Quote
henryk Posted January 3, 2014 Report Posted January 3, 2014 swoją 360-ke kupiłem 20 lat temu przy pierwszym wyjmowaniu pompy przecinakiem naciąłem rowek na styku pompy i bloku,od tego czasu pompę wyjmowałem może z 5 razy i zawsze przykręcona jest w tej samej pozycji,wystarczy raz pomyśleć przed pierwszym demontażem-pozdrawiam Quote
massay1 Posted January 3, 2014 Report Posted January 3, 2014 No tak ale przed demontażem nie wiesz czy jest ustawiony jak należy, przy wymianie czegokolwiek z rozrządy trzeba korygować tak jak z czasem eksploatacji zużycie części.. Nie ma z tym wiele roboty, ustawienie jest dla silnika bardzo ważne warto poświęcić te 30 min. więcej. Quote
henryk Posted January 4, 2014 Report Posted January 4, 2014 massay-zgadzam się z Tobą w 100% ale jeśli przed demontażem zimą czy latem pali na dotyk ,dymi elegancko,to czego tu szukać a pompę wyciagałem w celu regulacji poza tym nigdy nic nie robiłem przy rozrządzie i myślę że przy moim areale nie będę tego robił-pozdrawiam Quote
massay1 Posted January 5, 2014 Report Posted January 5, 2014 Sprawa podejścia. Osobiście uważam (zresztą nie jest to moje osobiste odczucie ale mówi o tym instrukcja) że regulacje silnika powinno się raz za czasy sprawdzać i korygować zanim silnik zacznie pokazywać objawy rozregulowania. Jeżdżąc ciągnikiem non stop nie zauważysz niewielkich zmian w pracy silnika. Np. ustaw zawory jak należy i przejedz się. potem zwiększ na każdym luz o 0,1 mm i znów zrób próbę. Będziesz mile zaskoczony. Jeśli nabiera ciągnik tego luzu stopniowo nie jesteś wstanie wyczuć różnicy. To samo tyczy się wtryskiwaczy. Co chwila powtarzam że nie czeka się aż zacznie kopcić, czy będą się inne cuda działy. profilaktycznie daje kontrolować co jakiś okres i jeszcze się nie zdarzyło żeby było zawsze ok. To samo powtarzam znajomym. Wpadnij ustawimy podstawowe rzeczy, przeglądnę, piwo wypijemy czy kawę. A potem słyszę "Wiesz co dobrze chodził. Ale teraz jest lepiej". Trzeba o tym pamiętać przynajmniej w starszych ciągnikach. Są proste, nie wiele czasu to zajmuje a odbija się korzystnie na eksploatacji. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.