devil2 Posted March 8, 2014 Report Posted March 8, 2014 Witam..Posiadam Renault 113.14 i chcialbym zalozyc na przod obciazniki.Problem jest taki, ze nie posiadam przedniego tuz-a, oraz nie oplaca sie kupowac gotowego kompletu obciaznikow. Myslalem zeby nie zrobic samorobki, tylko nie wiem od czego sie tu zabrac i jak go zamontowac. Quote
Miki Posted March 8, 2014 Report Posted March 8, 2014 Może zrób przedłóżki ramy z płaskowników i tam podwieś jakieś obciążniki. Chyba najtrwalsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. Quote
Rico Posted March 8, 2014 Report Posted March 8, 2014 us siebie przedłużyłem w ursusie ramę z płaskowników i uspawałem skrzynkę potem zalewając ją betonem i jest git swoje robi Quote
izydor6280 Posted March 8, 2014 Report Posted March 8, 2014 Kupno obciążników po tej cenie to głupota, osobiście wolałbym już dołożyć te 1.5-2 tys. i kupić tuzjak masz dostęp do oryginalnego obciążnika i jakąś odlewnie niedaleko może warto by się dowiedzieć, lub gruba blacha. ok 1cm u wyciąć jakimś palnikiem czy plazmaa domowym sposobem jakąś beczkę i jak pisali wyżej ramka, lub zrób na przodzie skrzynkę, rzucisz jakieś worki z piachem czy gruz Edit błędy ort;[ niby Expert renault ale błędów co nie miara;[ pozdrawiam;] Quote
massay1 Posted March 8, 2014 Report Posted March 8, 2014 Z betonu obciążnik montowany na stałe na ciągniku nie jest dobrym rozwiązaniem. jest wielki i nie wiele wazy.Na tuza inna sprawa. Zakładasz kiedy potrzebujesz a zdejmujesz gdy nie trzeba. Nie przeszkadza wtedy duży gabaryt.Osobiście bym się nie spieszył i albo zbierał pieniądze na stalowe albo kombinował po szrotach z np. ołowiem. 1 litr waży 11 kilogramów. Kupujesz profil 100x100 tniesz na 30cm i zalewasz. malutki a mocarny. Może w lecie zrobię mam już nazbierane koło 100 kg ołowiu. Quote
gintus15 Posted March 8, 2014 Report Posted March 8, 2014 przedłuż ramę z płaskowników aby wystawała 0,5-0,75m przed obecne obciążniki na końcu zespój dwie listwy z płaskowników trzecią z wymierzoną dziurą dla stalowej rury na której zamontujesz np. obciążniki z kół dużych ursusów np. 1634 jedną końcuwkę wsadzasz w otwór a drugą w zaczep w starych obciążnikach i masz dodatkowe 300-450 kg oddalone od osi o ponad 1,5m a to dużo daje nieważne ile ważne jak daleko od osi Quote
izydor6280 Posted March 9, 2014 Report Posted March 9, 2014 chyba moderator musi sie troche podszkolic, bo brak polskich znakow a bledy to zupelnie co innego @nhrolnik taki obciaznik na pewno nie bedzie oddalony o 1.5m, do tego taki dlugi ryj jest uciazliwy w pracach, szczegolnie w ciasnych miejscach Quote
massay1 Posted March 9, 2014 Report Posted March 9, 2014 Nie widziałem żadnego starego ciągnika w którym oryginalny, fabryczny balast montowany na wsporniku przedniej osi wystawał by 1,5 przed przednia oś. Poza balastem zakładanym na tuz. Quote
gintus15 Posted March 9, 2014 Report Posted March 9, 2014 zależy ile masz obecnych obsiążnikók ale jak masz mało miejsca to może lepiej nie Quote
Rico Posted March 11, 2014 Report Posted March 11, 2014 znajomy to nawet zalał butle po gazie z samochodów x 3 i wyszło bardzo estetycznie oczywiście betonem, ale można i też ołowiem ale tylko kwestia skąd tyłe ołowiu? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.