atomek0 Posted April 12, 2014 Report Posted April 12, 2014 Witam wszystkich. Mam problem z moja C 360-tka. Otóż jak sie nagrzeje to spada cisnienie i zupełnie brakuje mu mocy. Ciagnik niedawno kupiłem ,ponoć miał robiony remont silnika. Czy ktos może podpowiedziec co może byc przyczyna? Quote
grzepaku1 Posted April 12, 2014 Report Posted April 12, 2014 jesli spada ciśnienie w układzie smarowania i słabnie a silnik był po remoncie być może zaciera się , podaj więcej danych - czy w momencie słabnięcia i gaszenia silnika występują jakies stuki i czy zatrzymuje się silnik gwałtownie w czasie gaszenia Quote
Rico Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 niestety dobrych wieści nie dam, mianowicie dostał po remoncie bardzo i pozbył się gość, teraz tylko remont lub sprzedaż, pozdrawiam Quote
atomek0 Posted April 13, 2014 Author Report Posted April 13, 2014 Czy silnik na 100% jest po remoncie to nie wiem- tak jedynie mowil sprzedajacy. Silnik w momencie gaszenia nie zatrzymuje sie gwałtownie ,raczej gasnie normalnie. Wiec chyba sie nie zaciera. Jesli nalezaloby go remontowac to co byloby do zrobienia? Quote
grzepaku1 Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 powiedz kolego na jakiej podstawie twierdzisz że spaduje ciśnienie i do jakiej wartości i na jakich obrotach ,czy silnik w momencie słabnięcia zaczyna dymić?,a może masz zabrudzone filtry paliwa lub niedrożne przewody albo pompka paliwa uszkodzona Quote
atomek0 Posted April 13, 2014 Author Report Posted April 13, 2014 Zamontowalem manometr i na nim sprawdzalem cisnienie. Spada ponizej 0,5 jak sie porzadnie nagrzeje. Ciśnienie spada prawdopodobnie sukcesywnie w miare jak sie nagrzewa. Dymi przy odpalaniu. Quote
grzepaku1 Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 rozumiem że ciśnienie spada poniżej 0,5 tylko kPa , MPa i na jakich obrotach Quote
atomek0 Posted April 13, 2014 Author Report Posted April 13, 2014 Mierzone na jałowych obrotach. Quote
Stiven1983 Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 Może wymiana oleju na gęstszy pomoże, ciekawe jaki olej masz zalany?? Quote
grzepaku1 Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 i nadal nie wiemy jakie jest ciśnienie smarowania silnika? podaj co pisze na manometrze którym mierzyłeś , wiemy że 0,5 ale czego? i jakie masz na wysokich Quote
atomek0 Posted April 13, 2014 Author Report Posted April 13, 2014 0,5 MPa ,olej byl wymieniany ,na wysokich nie powiem bo po nagrzaniu nie mierzylem. Na zimnym jest w normie. Quote
grzepaku1 Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 0,5 MPa to masz wzorowe ciśnienie na wolnych obrotach a jak sporo rośnie w miarę chłodniejszego silnia to to ciśnienie masz stanowczo za wysokie, tylko nie wiem czy wiesz że 0,5 MPa to jest 5 bar? Quote
atomek0 Posted April 13, 2014 Author Report Posted April 13, 2014 Z tego co wiem to powinno byc okolo 1,5Mpa.Ale ja nie prosze o przerzucanie sie argumentami ani o wymadrzanie sie tylko o zasugerowanie co moze mu dolegac od osób ,które chca pomoc i maja odpowiednia wiedze. Powtórze jeszcze raz ze silnik traci moc i cisnienie spada po nagrzaniu sie . Quote
henryk Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 ludzie co wy tu za bzdury wypisujecie ;1 Mpa to jest 10 atm. lub jak kto woli 10 Bar,cisnienie smarowania nowego silnika zimnego jest od 0,4-0,5 Mpa,dobrze nagrzany silnik na wolnych obrotach ma 0,2 mpa i to jest super,stary nagrzany jak ma 0,05 na wolniutkich obrotach to też jest dobrze gdyż po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta,jeszcze raz przypominam 1 MPA TO JEST 10 ATM.-mówi Wam to stary diagnosta który przez wiele lat badał i kwalifikował czy silnik jest dobry czy trzeba go wymieniać,pracowałem w firmie transportowej która w dobrych czasach miała 400 pojazdów-pozdrawiam Quote
grzepaku1 Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 próbuje ci pomóc a z twoich wypowiedzi wnioskuje że nie masz podstawowej wiedzy i niegrzecznie się odnosisz , nie wymądrzam się tylko nadal nie wiemy czy ty masz ciśnienie w układzie smarowania , czy wykluczyć zacieranie się silnika ,czy po prostu pompa wtryskowa dostaje za mało paliwa przez np. zatkane filtry ,sprawdż układ paliwowy ,a ciśnienie to po nagrzaniu w każdym silniku spada i jesli silnik się nie zaciera to ciśnienie oleju nie ma nic do słabnięcia silnika Quote
atomek0 Posted April 13, 2014 Author Report Posted April 13, 2014 Gdybym miał wiedze to zapewne bym tutaj nie pisal z prosba o pomoc. Filtry byly wymieniane ,fabryczny wskaznik cisnienia oleju sie zapala ,wymieniłem go na nowy i jest to samo , wiec zakladam ze to cisnienie musi jednak byc za male. Na manometrze na zimnym silniku wskzywal kolo 1,5 a na goracym 0,5 i zapalala sie lampka . Nie wiem czy bar czy Mpa czy kpa. Quote
massay1 Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 Bara. Zanim skarzesz silnik na remont zdejmij michę, sprawdź pompę oleju i zawór przelewowy. Pompa lubi siąść a zawór wypłukać lub zawiesić. Quote
Stiven1983 Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 Ja w c360 miałem tak że na wolnych wszystko było OK a jak poszedł w robotę to mu po chwili brakło pary.problemem był przytkany układ paliwowy który nie podawał odpowiedniej ilości paliwa. po wymianie wszystkich filtrów jak ręką odjął. Quote
henryk Posted April 13, 2014 Report Posted April 13, 2014 odkręć nypel na który jest nasadzony przewód od zbiornika ten przed odstojnikiem ,przypomniało mi się że kiedyś tak miałem,i sprawdź czy normalnie płynie paliwo ciurkiem ,czy tylko sączy,w tym nyplu może być coś w rodzaju bezbarwnej gumy,wyrwij to i będzie dobrze oczywiście jeśli to będzie,kiedyś pompkę wymieniłem bez potrzeby ,i wszystko co tylko możliwe i na końcu znalazłem to świństwo w nyplu,może coś pomogłem-pozdrawiam Quote
MelOn Posted April 14, 2014 Report Posted April 14, 2014 Drodzy koledzy, ale powiedzcie co ma spadek ciśnienia oleju z paliwem? Nic. To musi być coś z układem smarowania. Rzadki olej, zużyte łopatki w pompie-nie daje ciśnienia, zawieszający się zawór.. Jest wiele powodów. Przerabiałem to niedawno w szkole, ale już nie pamiętam wszystkiego. Quote
massay1 Posted April 14, 2014 Report Posted April 14, 2014 Łopatek w pompie 60-ki nie ma. Tam jest zębata. Niezbyt trwała, niezbyt sprawna, zużyta wyjątkowo wyjątkowo obniża ciśnienie ciepłego oleju czy to w silniku czy hydraulice. Quote
henryk Posted April 14, 2014 Report Posted April 14, 2014 Drodzy koledzy' date=' ale powiedzcie co ma spadek ciśnienia oleju z paliwem? Nic. To musi być coś z układem smarowania. Rzadki olej, zużyte łopatki w pompie-nie daje ciśnienia, zawieszający się zawór.. Jest wiele powodów. Przerabiałem to niedawno w szkole, ale już nie pamiętam wszystkiego.[/quote'] ale on ma 2 problemy ; pkt.1-spadek ciśnienia oleju ,i to nie ma nic wspólnego z mocą ,pkt.2 spadek mocy,i to może mieć przyczyne w spadku ciśnienia sprężania które powinno wynosić ok.30 atm.,mierzy się je wyjmując wtrysk i zamontowując manometr.trochę źle to sformułowałem;przyczyną spadku mocy może być spadek ciśnienia sprężanego powietrza w cylindrach które jeśli jest dobre to wynosi ok.30 atm.ważną sprawa jest też różnica ciśnienia pomiędzy poszczególnymi cylindrami która nie może być większa niż 2 atm. Quote
Rico Posted April 15, 2014 Report Posted April 15, 2014 mam 3p i zamontowałem zegar ciśnienia oleju, traktor jest 2 lata po remoncie i na zimnym wskazuje 4,5 a po rozgrzaniu 2, też kopci jak się go zapali Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.